Welke #4 hengel?

Started by Klaas, September 30, 2014, 16:31:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Klaas

Hallo allemaal,

Ik ben iemand die met het vliegvissen wil gaan beginnen. Als (ultra)lichte roofvisser ben ik namelijk ook op zoek naar een actieve manier om achter de witvis aan te gaan. Na wat testen en proberen bij een ervaren vliegvisser ben ik er achter dat een 9ft #4 hengel met een medium/fast actie mij het beste ligt. Nu ben ik dus opties aan het bekijken. De twee hengels die ik momenteel op het ook heb zijn de Loop Xact 9ft #4 en de Flextec Streamtec 9ft #4. Toch wel hengels uit verschillende prijssegmenten. Zijn er mensen die ervaring hebben met 1 of beide hengels en die met mij willen delen?

Alvast ontzettend bedankt!

Groet,
Klaas van Opstal

BV

Mogelijk dat ik je verwar met een naamgenoot , maar ben je van de Antwerpse Kempen?

Over die 2 hengels kan ik je niets zeggen.

Jan Damman

Hallo Klaas,

In de eerste plaats welkom hier op het forum.

Wat de hengels betreft, met de Loop heb ik geen ervaring maar ik vis al drie jaar in het seizoen (  dat iedere week en soms dagen achter elkaar ) met de Streamtec 9 ft en een 7.6 ft weliswaar in de #3 klasse maar met volle tevredenheid.
Voor mij dus een goed stokje in een leuke prijsklasse.

Succ6 met het zoeken naar de voor jou juiste hengel.

Kijk ook eens op de websites van onze sponsors, die hebben ook goed materiaal voor een leuke prijs.
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Inderk

En laat mij nu ervaringsdeskundige zijn met de Loop Xact 9ft #4.
Tsja, prima hengel vooral in combinatie met een scierra HMT lijn.

Heb er al vele forelletjes mee gevangen in Luxemburg, Frankrijk en Duitsland.
En windes zijn er ook goed mee te vangen.

Actie tijdens een winde dril


Forelletje uit een Duitse beek
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


ben

Ik vis af en toe met de Streamtec Flextec # 4 10 footh heerlijk hengeltje dus ::goodjob:: :P :P :P

merijn1982

Ken beide hengels niet persoonlijk. Maar ongetwijveld zijn het allebei goede hengels! Prijzen zullen idd wel erg verschillen. Dus dat kan een beslissende factor zijn.. mocht je het echt willen weten zal je ze moeten testen en kijken welke jou het beste ligt.
Tight lines!!

Slechtvalk

#6
Beste Klaas, leuk dat je het vliegvisgilde komt versterken  :) Deze hengels zijn werkelijk een wereld van verschil wat betreft prijs en bouwkwaliteit. De Loop is toch wel een heel andere klasse dan de Flextec. Bovendien moet het handvat van rubber/kurkmix je liggen. Het antwoord is heel simpel ga er mee gooien en bekijk welke hengel je qua "feeling" het beste ligt. Een auto koop je ook niet zonder proefrijden  ;) Veel succes met je keuze.

Klaas

Bedankt voor alle reacties!

Met de streamtec heb ik al geworpen. Wat best aardig lukte voor mijn eigen (beginners) gevoel. Zwolle is voor mij een flinke rit, maar ik denk dat ik binnenkort toch eens langs Dyckers ga om de loop te proberen. Ik koop namelijk liever in een keer een wat beter hengel, mits deze hengel het geld waard is.

Slechtvalk

Ik kan Dyckers ten zeerste aanbevelen, zeer goede service  ::agree::. Ik denk dat je de hengel ook gewoon kan bestellen en thuis even kan proefwerpen. Scheelt toch weer een flinke rit. Wat betreft afbouw kun je de hengels van Loop blind bestellen, kwaliteit is zeer konstant. Mocht je 100 euries extra in de oude sok hebben dan is ook de Loop opti creek #3 een aanrader. Hij neigt mijn inziens meer naar een 4 lijn. Maar is ook een zeer plezante stok. Veel succes !

hannus


Slechtvalk

Hannus, zo kan ik nog wel enkele zaken noemen. Met een vergelijkbare service. Zo durf ik ook wel te zeggen dat ik de meeste Loop hengels behoorlijk overprijst vind. Maar kan niet ontkennen dat ze zeer netjes zijn afgewerkt en gooien mijns inziens geweldig.

Klaas

Het is de Loop Xact #4 9ft met een Loop evotec 100 WF4 lijn geworden. Als reel heb ik de A&M R7 #3/#4 besteld.

Kan niet wachten tot het binnen komt!

Slechtvalk

Mooi setje hoor  :) Veel plezier ermee  :)

merijn1982

Klinkt goed ::goodjob::
Tight lines!!

Jan_Smeijers

Heb de Xact #4 ook met Evotec lijn, maar dan de 85 lijn.
Heb hem goed kunnen testen in Slovenie  :)

Veel plezier ermee!
Gr. Jan


Inderk

En ik vis de x-act met een scierra hmh lijn gaat ook prima! Maar die loop evotec zijn zeer goede lijntjes.

Gefeliciteerd met je aankoop
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit