beginners setje?

Started by melvinv, February 15, 2011, 17:26:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

melvinv

ik wil graag beginnen met het binden..
haal nu meestal me vliegen bij damselfl etc.
nu weet ik niet of het me bevalt.

daarom dacht ik aan een beginners setje in zon koffertje met gereedschapjes erbij.
is dit de 40 euri waard of denken jullie iets anders..
hoor het graag van jullie

HappyFisherman

Om het uit te proberen is zo'n setje wel ok. Het is volgens mij met binden alleen precies hetzelfde als met alle andere, hoe beter je spul hoe makkelijker en mooier het wordt. En beter spul betekend vaak ook duurder spul. Heb zelf jaren met zo'n beginnerssetje gebonden en eigenlijk ben ik daar altijd wel tevreden over geweest.
Wil ik je alleen wel waarschuwen dat je dit virus niet weer kwijtraakt. Net een koortslip, komt ook elke keer weer terug :D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

hannus

ik kop 'm even in,
maak je dan met een dure vice betere vliegen als met een goedkopie?

HappyFisherman

Gaat ook niet alleen om de Vice. Het spul dat op je haakkie geknupt wordt is ook erg van invloed op het binden. In het begin wil je ook daar niet al te veel aan kwijt en is het eindresultaat er dan vaak ook naar. Denk dat we allemaal wel zijn begonnen met het beginnersspul en daar is niks mis mee, als je er maar niet teveel van verwacht.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

melvinv

njahat gaat mij er gewoon om of het zijn functie gewoon goed uitvoerd..
of het et geld waard is.
of iemand een vice die hij verkoopt?

mvg

Patrick(WF)

Weet wel dat als je gereedschap niet meewerken wil (lees: klosje
bindgaren dat stroef draait in je bobinholder of schaartje waar de
fibers in dubbelvouwen i.p.v. af worden geknipt) dat je er dan gouw
de balen van heb, en dat werkt niet echt in positieve zin. Je gereedschap
moet goed zijn... Dat maakt het binden een stuk leuker en aangenamer.
Groet Patrick

Jan Muisers


Ik moet me hier bij Patrick aansluiten.
De vise is niet het belangrijkste. Als hij het haakje houdt, is dat voor te beginnen voldoende, maar vooral het gereedschap moet goed zijn.

Let wel op dat je bij een goedkopere vise, het haakje niet te vast zet. De kans is bij vises in deze prijsklasse groter, dat er een stukje uitspringt. Dus ook het haakje ver genoeg in de bek plaatsen, niet in de punt van de bek.


Jan.


HappyFisherman

Melvin,

Er staat en mooie 2e handsie op marktplaats, waarvan de link me te lang is (en dat met dat blauwe lukt me niet)...

Hij (verkoper heet tak) vraagt er 25 eurie voor, dus snel er bij zijn...
Vliegvissen is bevlogen vissen...