28-02-2010 Verjaardagsfeest

Started by Herman, December 22, 2010, 10:42:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Herman

Gedeeltelijk overgenomen van het oude forum. Geplaatst: Zo feb 28, 2010 15:03    Onderwerp: 28-02-2010 Verjaardagsfeest
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Na een winterse break was het vanochtend weer raak, er kon en moest gevist worden!
In de veronderstelling dat het de laatste dag was dat we (officieel) mochten platbekvissen (of snoeken, net hoe je het noemen wilt)
zijn we ondanks de regen toch van start gegaan. Je bent natuurlijk niet voor niets zo verrotte vroeg opgestaan voor 2 uurtjes vissen.
Hendri stond al paraat toen ik aankwam. Hij had zijn vrouw een fijn verjaardagskado gedaan....................een paar uurtjes zijn afwezigheid.
Ons oog was gevallen op een plas tussen Hardenberg en Dedemsvaart in. Hendri heeft de hele week gekeken of het inmiddels voldoende dooi
was om te vissen. Gelukkig was het op tijd zo ver!

Hendri wist de weg door de rimboe die toegang gaf tot de plas.
Nu wilde het nog wel, maar hoe het moet als alle bramenstruiken weer vol zitten moeten we dan maar ontdekken!

Binnen een kwartier na aankomst was ik de gelukkige die de eerste aanbeet kreeg. Een metertje of 7 ut de kant zodat ik de aanbeet mooi kon zien!
Je bent op die momenten vaak te gespannen waardoor je net voor de aanbeet de streamer al uit de baan van de vis trekt en dus mist.
Gelukkig kon ik lang genoeg wachten op de draai van de vis.
Na een robbertje vechten kon ik hem landen.

De eerste van het jaar was weer een feit.
In het water leek ie nog niet zo groot. Ik ging eigenlijk al weer uit van een snoek van zo ongeveer 50 cm maximaal.
Hendri had het idee dat ie groter zou zijn.
Zoals wel vaker vandaag had Hendri gelijk: 61 cm.

Gekscherend zei Hendri dat ik de volgende  40 cm groter moest vangen. Dat zou dus inhouden een metersnoek.
Nu stond mijn record al een jaar of twee op 83 cm, dus een meter zou wel een verpulvering van dat record moeten zijn.......
Een worp of vijf verder was het alweer raak voor mij!!!!!!!
Deze vis zag er in het water al groot uit, wilde eigenlijk ook niet boven komen om zich te laten zien. De hengel mooi krom!

Na een paar leuke runs kon ik de snoek dicht genoeg bij krijgen voor weer een leuk plaatje.

Hendri heeft me geholpen om dit bakbeest te landen, volgende keer misschien toch weer eens een schepnet mee?????
Schrikken hoor, wat een lummel!!!!!

We hebben hem/haar ook nog even in een bakje water gelegd, vlak voor dat we de vrijheid terug gingen geven.


Natuurlijk moest ie ook op de foto. Vlak voordat ie geland werd zag ie er ongeveer zo uit:

Niet echt bemoedigend dus om deze lummel uit het water te halen.
Eenmaal op de kant zag het er al weer heel anders ut.

Snel nog ff een foto gemaakt waarbij we het meetlint naast de vis hebben gehouden:

Omdat deze foto niet helemaal liet zien wat de echte lengte was, hebben we er nog eentje gemaakt:

Nog even stoer poseren met het bakbeest en dan snel weer in het water terug.

Op deze foto zie je nog het ongeloof van mijn bakkes afdruipen.....
Wat wil je ook, [size=24]mijn EERSTE metersnoek!!!!1[/size]

Dat was dus binnen een uurtje al twee vissen! En dan hadden we nog een dikke anderhalf uur...... Zouden ze echt zo los zijn??????

Natuurlijk was het weer eens zo ver dat ik bomen opgezocht had. Aan de kant waar we visten was er toch slechts 1 te vinden, maar die wist ik wel te haken!


Tja, het lukte dus niet om er nog wat bij te vangen zodat ik Hendri erg moet bedanken voor de uitnodiging om te vissen op zijn vrouws verjaardag!
Inmiddels had Hendri het plan opgevat om ook vast wat te oefenen voor de Eiffeltrip in april.

Hier denk t ie er nog over of ie de plomp in zal stappen of niet????
Toch maar gedaan, je weet immers maar nooit of er net in dat hoekje wel wat rondzwemt?




Inmiddels ben ik er achter gekomen dat de komende maand (maart) nog wel gevist mag worden op de platbekken!
Je moet ze alleen gelijk weer terugzetten (en dat doen we toch altijd al  :razz:  )
Dus deze staartslag is wellicht een tot ziens!


Aukje, nog bedankt voor de gelzellige uurtjes die ik met Hendri op je verjaardag mocht doorbrengen!
Jammer dat Henk zo nodig een kopje koffie op de Woldstek moest scoren en zodoende dit feestje moest missen  :twisted:
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..