Wat voor muziek luistert de gemiddelde vliegvisser hier nou eigenlijk?

Started by Bekeerling, November 25, 2012, 21:54:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

aalbrecht

rockabilly is mijn leefstyl dus ook mijn muziek maar vind zwing en bigbands ook heel mooie als het maar snel gaat om op te dansen

vliegvissen is een passie

Bekeerling

Quote from: R.S.N Flyfisher on November 26, 2012, 06:05:45
Veel Metal/Rock fans zie ik! Beter!  8)

Inderdaad beter! Wel triest dat er wederom een vooroordeel over vliegvissers niet klopt  :'(       ;)

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

Troutbuster

Hmmm,

Interessante topic!!
Wordt moeilijk want mijn persoonlijke muziekkeus is enorm breed!!
Ik zal eens van wal steken;

Aalbrecht is "into" Rockabilly, en ja ook ik vind dit heel erg lekker!!

*) Stray Cats en later Brian Setzer solo, met en ook zonder big band, zalig!!
*) Latin is een van mijn grootste passies, BVSC, Ciela Cruz, Oscar d'Leon om maar eens een paar artiesten te noemen
*) Ik kan vreselijk lang genieten van Italiaanse pop/opera van Boccielli, maar ook van de Engelse Paul Potts.
*) Als het wat steviger, maar wel symfonisch moet vind ik "Within Temptation" geweldig.
*) Bands die in hun dialect goede muziek maken kan ik erg waarderen zoals Rowen Héze, maar ook de Haagse Régâhs vind ik goed!!
*) Paco de Lucia met zijn authentieke en onnavolgbare Flamengo gitaar !!!
*) Portugese Fado's van Christina Branco, heerlijk (en ook nog eens een prachtige vrouw ook!!)
*) Natuurlijk een tikje chauvinistisch, BlØf, en Racoon!! heerlijk!!
*) Jazzy songs uit de jaren 50 zoals die van Dinah Washington, Billy Holliday, Oleta Adams etc... prachtig!!
*) Wat moderner en recenter, onze eigen Caro Emerald!!
*) Michial Bublé, maar ook zijn grote voorbeeld "Ol Blue Eyes" Frank Sinatra, heerlijke muziek met een ongeevenaarde klasse en timing!
*) Heden ten daagse artisten zoals Ed Sheeran, John Major etc..

Zo kan ik nog wel ff doorgaan

Breed van smaak dus

Gr

Jan
"Petri Heil"


Raymond

Geweldig, zoveel verschillende mensen zoveel verschillende smaken. En..., over smaak valt niet te twisten...

Mijn smaak varieert van Harde rockmuziek tot klassieke muziek met werkelijk alle gekke dingen er tussenin. Maar mijn voorkeur gaat over het algemeen toch wel sterk uit naar de 70er jaren (progressieve/symfonische) rockmuziek z.a. Pink Floyd, Yes, Genegis, Jethro Tull, Led Zeppelin, Dio, Black Sabbath en de neo prog van tegenwoordig zoals o.a. gemaakt wordt door Porcupine Tree, Riverside (geweldig toepasselijk naam voor een vliegvissende muziekliefhebber) en Anathema. Het houden van de snoeiharde metal waar ik tijdens mijn pubertijd naar luisterde, is toch wel voorbij, mijn nekharen gaan overeind staan bij horen van (death metal) grunting en aanverwanten... ;)

De muziekkeuze hangt natuurlijk allemaal af van je gemoedstoestand op het moment...
::wtf::

Gerrit72


Ook ik kan afhankelijk van mijn stemming genieten van zeer gevarieerde genres.

Als ik ga vissen wil ik dromen, onderweg in de auto dus rustige muziek;
Rustige nummers van Blof, Frank Boeien of Marillion of Clannad achtige muziek.
Vooral in dit druilerige jaargetijde ben ik dan even helemaal van de wereld.
Super relaxed vliegvissen  :)
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Beertje

Inderk;weet jij wie Sekklig zingt? Ik wel k'heb veel muziek van haar, fantastich!!
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

vliegvisgek

onderweg naar  het vissen k3  brengt geluk en thuis mega mindy cd ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ::goodjob::

tukkerrutger

ik zie wel weer dat ik het buiten beentje qua muziek hier ben, trance, house Dubstep luister ik na. maar ja ik ben meestal ook een 'paar' jaartjes jonger dan de meesten. o ja, ik luister ook noch wel eens naar The Beatles, heerlijk!

Inderk

Quote from: Beertje on November 26, 2012, 11:50:08
Inderk;weet jij wie Sekklig zingt? Ik wel k'heb veel muziek van haar, fantastich!!

Nee dat weet ik niet, wil het wel een keer horen.
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Gert

Omdat we op het werk altijd Radio2 hebben opstaan, heb ik maar weer eens een lijstje ingestuurd met 10 artiesten/nummers waarvan ik vind dat die sowieso niet mogen ontbreken in de Top 2000. Is in willekeurige volgorde neergezet, anders kom ik er echt niet uit.
Zelf wel eens geprobeerd om uit zoveel duizenden nummers er slechts 10 te selecteren? :o

Echoes - Pink Floyd
A Day In The Life - The Beatles
Little Red Rooster - The Rolling Stones
Avalon - Roxy Music
It's Hard To Be Tender - Carly Simon
Almost Cut My Hair - Crosby, Stills, Nash & Young
The Wind Cries Mary - Jimi Hendrix Experience
Somebody Will Know Someday - Cuby & The Blizzards
Space Oddity - David Bowie
Since I've Been Loving You - Led Zeppelin

Groet,
Gert

R.S.N Flyfisher

Quote from: Bekeerling on November 26, 2012, 09:02:34
Inderdaad beter! Wel triest dat er wederom een vooroordeel over vliegvissers niet klopt  :'(       ;)

Ghehehe  ;D

Jan Bruins

Is dit wat..........

<iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/G02xoDwBrIU" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
I don't drink water, fish f*ck in it...

Jan Bruins

En van dit gejengel krijg ik kippenvel..............GEWELDIG !!

<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/Vh2GFoDae8Y" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
I don't drink water, fish f*ck in it...

Beertje

Inderk;Dat is Loreena Mckennitt.Ze heeft heel veel muziek gemaakt met veel al de zelfde sfeer als skeligg.
Er valt veel down te loaden..
liuster maar.

http://www.youtube.com/watch?v=EWvG2fLSypY

http://www.youtube.com/watch?
v=CxH7FlFfqEw&feature=fvwrel





If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Useless

Als matige gitarist die al jaren muziek maakt zijn mijn helden eigenlijk de gitaristen/groepen die het beter kunnen dan ik; in de praktijk dus vrijwel iedereen. Heb het ooit met Gert over muziek gehad en kwam tot de conclusie dat we voor een groot deel dezelfde smaak hebben. Daarnaast hou ik ook van klassieke- en operamuziek. Eigenlijk van vrijwel alle muziek dus, met uitzondering van smartlappen. En er zijn een paar artiesten waar ik een hartgrondige hekel aan heb.  Frank Boeijen met die semi-diepzinnige teksten en die zalvende stem, Blof met de alsmaar voortkabbelende melodietjes waar ik altijd voor niets zit te wachten op een fatsoenlijk up-tempo nummer. Jammer, want die lispelende zanger is een fantastische gitarist en zou wat mij betreft zich daarop moeten toeleggen. Qua muziek vind ik dit soort groepen en zangers, in tegenstelling tot vele anderen, helemaal niets.
Ben eigenlijk het meest gecharmeerd van muziek waar jankende gitaren in voorkomen en dan het liefst country-rockachtige nummers.
Grote favorieten: slide-gitaristen Bonnie Rait, Ry Cooder. Verder gek van Clapton, John Hiatt, JJ Cale en, naast de Beatles misschien wel de meest invloedrijke band van de jaren 60, The Band. Maar ook Led Zeppelin, Dire Straights, ACDC, Triggerfinger. Ach, eigenlijk veel te veel om op te noemen.
Luisteren is vreselijk leuk maar moet zeggen, zelf muziek maken met anderen is nog vele malen leuker.

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

Sieger

In mijn iTunes zitten nu zo'n 387 artiesten in 151 verschillende genres... In mijn kast staan nog zo'n 800 LP's en tig CD's....

Een duidelijke richting of smaak heb ik nog niet kunnen ontdekken. Een stukje van de lijst van Useless zou ik zo kunnen kopiëren, totdat de Beatles langs komen... Brrrr....
In mijn lijst staan ook dingen als Eminem, Kyteman, Bizet, Alele Diane, Leo Kottke en nog veel meer....

Een alles eter zullen we maar zeggen.... ::)


Sieger

Team

Ik sluit me aan bij het rijdje van Useless, ben een halfbloed indo en speel zelf gitaar 12 snarig, zoals de meeste Indo,s
Komen er nog wel een paar bij, ELVIS,  Joe Cocker, Tina Turner. Frank Sinatra. Ben Webster. Oscar Peterson en niet tevergeten Fleetwood Mac

Inplaats van de Beatles''''''''  de Rolling stones
NUNC  AUT  NUNQUAM

Inderk

Quote from: Beertje on November 26, 2012, 21:21:42
Inderk;Dat is Loreena Mckennitt.Ze heeft heel veel muziek gemaakt met veel al de zelfde sfeer als skeligg.
Er valt veel down te loaden..
liuster maar.


Loreena mc kennit ken ik al heel lang!! Heb er ook heel veel muziek van.
Heb ik ook vaak naar geluisterd. Skellig kende ik zo1, 2, 3 qua titel niet maar ken de nummers die jij aangeeft wel.
Heerlijke muziek voor bij de houtkachel en een goed glas whisky................ wegdromen eev'n lekker soez'n.... Heerlijk!
Dan vind je dit ook wel leuk Beertje!
http://www.youtube.com/watch?v=wasYNNfnfVE

En dan heb ik het nog niet eens over Peter Gabriel, Genesis, Cocteau twins, Clan of Xymox gehad........, vergeet Alan Parsons, Joe Cocker, ach hou maar op...... zo veel moois.
Als je de gitaar hoort, dan zal het voor velen wel bekend in de oren klinken.... Ook eentje uit mijn jeugd.....
http://www.youtube.com/watch?v=OiJ3KU0bme0
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit



Beertje

If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

harlin

 ::badgrin::  Nog ff en dan begint Bas zich hier ook weer thuis te voelen. ;)
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

rena

Van klassiek tot industrial...

Op dit moment: Deftones, Nine Inch Nails, Team me, Placebo, The Macabees, Athlete, Kent, Ben Howard, Arcade Fire, System of a down, Mick Harvey enz...


catchem

Mijn smaak is erg breed. Van Ierse muziek, rockabilly, tot ouwe punk en wave. Het enige waar ik een echte hekel aan heb is house. Enkele namen die ik vaak luister; floggin molly, tom waits, rancid, lars frederiksen, the cure.
Welke ik met jullie wil delen is;

http://www.youtube.com/watch?v=UKYbz4Q_Z0o