De Nederlandse Vliegvisser nr.99

Started by catchem, December 01, 2011, 12:28:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Inderk

Ik blijf gewoon lid, schreeuwen vanaf de zijlijn is de gemakkelijkste keuze.
"t is een Nederlandse vereniging die onze belangen zoveel mogelijk behartigd en 4 maal per jaar een clubblad uitgeeft.

"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Hans-oet-remunj

He inderk, das wel mooi toepasselijk die kermit van je  ;D


Sieger

Niks mis met een beetje geluid vanaf de zijlijn..... Dan blijft men wakker en belangenvertegenwoordigers of niet (heb er trouwens nog steeds geen 5 gevonden...)... Bokken schieten zoals in het Camera-artikel kan en mag ook een vereniging zich niet laten gebeuren....

En oh ja... ik ben die linker met snor.....



Sieger

Rossie69

Quote from: Hans-oet-remunj on December 09, 2011, 23:33:35
He inderk, das wel mooi toepasselijk die kermit van je  ;D
moet ik even denken aan het reclame spotje van hoe was jouw werk week ??

:P

ach ben juist wel weer lid geworden voor het blad.
de rest ja ?

ach 3 keer gepakt worden zonder licht fietsen is ook te gek ;)

en tis dom oke.


Hans-oet-remunj


Inderk

"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Useless

Quote from: Hans-oet-remunj on December 09, 2011, 22:48:47
Is het niet zo dat de VNV opkomt voor de belangen van vliegvisserij (voorzover mogelijk) en daarnaast ook nog eens een blad uitbrengt waar regelmatig een leuk artikel instaat ?  (nee niet elk artikel is leuk)

Klopt wat mij betreft helemaal Hans. Het is inderdaad Niet Zo  :). Althans, als men opkomt voor de belangen van de vliegvisserij doet men dit op zodanige wijze dat je hier niet veel van merkt en ik ben best benieuwd wat men dan in al die jaren van hun bestaan voor elkaar gebokst heeft. Ik zie en merk hier bijzonder weinig van.

Ik kan het helaas niet anders zien dan een clubje mensen waar een gedeelte helemaal gek is van vliegvissen en volgens mij ook heel oprecht hiermee bezig is maar dat daarnaast ook een aantal mensen binnen de vnv de scepter zwaaien die slechts uit zijn op het verhogen van de eigen status.

Enne.... Klaas. Het is inderdaad opvallend dat men het filmpje nog niet heeft verwijderd. Geeft inderdaad aan dat er blijkbaar maar weinig mensen op de site kijken. Ik hoop alleen niet dat je dit filmpje niet zelf hebt geplaatst. Ik persoonlijk zou dit niet echt kunnen waarderen. Is gewoon mijn stijl niet, zal ik maar zeggen. Ben sowieso soms wel eens nieuwsgierig wat de vnv jou blijkbaar heeft aangedaan dat je zo fanatiek op deze club reageert. Maar goed, iedereen is anders en reageert op zijn eigen manier.

harlin

Quote from: Useless on December 10, 2011, 15:58:44
Enne.... Klaas. Het is inderdaad opvallend dat men het filmpje nog niet heeft verwijderd. Geeft inderdaad aan dat er blijkbaar maar weinig mensen op de site kijken. Ik hoop alleen niet dat je dit filmpje niet zelf hebt geplaatst. Ik persoonlijk zou dit niet echt kunnen waarderen. Is gewoon mijn stijl niet, zal ik maar zeggen. Ben sowieso soms wel eens nieuwsgierig wat de vnv jou blijkbaar heeft aangedaan dat je zo fanatiek op deze club reageert. Maar goed, iedereen is anders en reageert op zijn eigen manier.
Is ook niet echt mijn stijl,
maar als je onderstaande lees kan ik me er wel in vinden.
Vooral als ik die laatste regel lees dan kriebelt het hier ook aardig in de nek. ;)

Quote from: Klaas on December 10, 2011, 17:05:21
Zelf heb ik het filmpje niet geplaatst,iemand van de website van de vnv heeft dit gedaan.
Ik baalde ervan dat mijn filmpje daar stond,ik kan het zelf niet weghalen alleen via youtube en dat ben ik niet van plan.
Een link plaatsen heb ik geen probleem mee,maar het filmpje zelf dat hadden ze kunnen vragen.


Ik vind het trouwens wel ijzersterk dat ie er (nog) al zo lang op staat.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

goswit

Het valt mij in het algemeen op dat leden van een vereniging   veel kommentaar hebben op het bestuur van de vereniging. Stel je bent lid van een club met 250 leden , dan mag je blij zijn dat er 20 man op de algemene jaarvergadering komen , de gene die niet zijn gekomen hebben het meeste kommentaar.
Bovenstaande geld dus voor alle clubs.   Ik ben het met jullie eens dat er veel veranderd kan en moet worden bij de vnv.  Een vergadering kan ik niet bijwonen om dat het altijd op een zaterdag is en ook nog de gehele dag .  Vaak is het bestuur een vriendenclubje , lid worden wil iedereen maar iets doen voor een vereniging wil men niet, is te veel werk en kost tijd. Persoonlijk vindt ik dat het blad er goed uitziet maar de verhalen inderdaad een vriendendienst is, de advertenties / reklame ook van leden zijn / drukwerk ook van een lid / foto s ook van een lid, ik krijg het idee dat deze leden voor verhalen en foto betaald worden, hier ben ik dus tegen.  Het stuk van een nieuw redaktielid van het vorige blad over de Jura , de rivier de Ain lijkt nergens op , dit is mijn favorite rivier ik kom hier al meer dan 20 jaar en dit is een hele moeilijke rivier om te vissen. Hij zag de forellen ca 5 meter boven het water in de rivier liggen maar nergens staat dat hij in de rivier gevist heeft , fijn ,maar hier heb ik als lid niks aan.
Beste mensen het is vaak makkelijk om kommentaar te geven maar ga is in een bestuur van een club zitten dan zul je schrikken wat er op je afkomt.
Ook op dit forum met veel leden zijn een man of 30 die reageren en opmerkingen of kommentaar geven , niks mis mee , maar soms is het (on) terecht.

Gos de Wit.
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Patrick(WF)

Hier ook al zo goed als een ruime week binnen. Het boekje even door gebladerd.
Leuk extraatje, maar het blad zit nog in het plastic. Heb er gewoon geen tijd voor.
Hengels staan ook al weken/maanden startklaar, maar heb er gewoon geen tijd voor  :(
Groet Patrick

hendri

haha filpje staat er nog steeds klaas! geniaal! moeten ze maar vragen.  :D

Sieger

#36
@Goswit... Zou het misschien ook zo kunnen zijn dat juist de mensen met veel bestuurservaring in verengingen weten dat het anders zou kunnen.... ???

@Klaas.... over vergaderingen en quota.... dit is nu eenmaal in de statuten vastgelegd en is daardoor een (wettelijke) verplichting geworden. Kun je wijzigen natuurlijk (mijl op 7 traject...), maar vind dat ook niet alles digitaal zou moeten...


Sieger

Plantje

Was eigenlijk aan het overwegen lid te worden....niet doen dan?

Zag laatst op Marktplaats iemand jaargangen 2010 en 2011 van het blad aanbieden....minimale bod: € 40,-....ja daaaaahaaaag!

Plantje

Ja, dat het in het Nederlands is vind ik wel een voordeel. Ik zat ook een beetje te hopen, dat de inhoud ook wel toegespitst is op vliegvissen in Nederland.

En inderdaad: ik kan het gewoon eens proberen!