Visplanner.

Started by goswit, August 27, 2015, 18:12:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

goswit

Denk laat ik ook eens modern doen en de visplanner op de foon zetten , na 2 uur stoeien ja hoor ,staat er op.   Gelijk maar kijken waar ik in de buurt van Boxmeer kan en mag vissen woon hier pas 42 jaar . 
Nou mensen als ik volgens de planner was gaan vissen had ik al een paar bekeuringen gehad .  Maar het ergste is viswater ligt midden in het dorp,kraayenbergseplassen is boxmeer , nou volgens mij 15 km verder Luneven vissen , nou mooi niet staan toch echt borden verboden te vissen.

Denk dat ik het maar gewoon weer op de oude manier doe.

Maar wat is jullie ervaring.

Gos.
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Beertje

IK ben het met je eens dat het waardeloos is. Als ik bij mij in de buurt het zelfde doe ,dan blijft er niet veel geschikt vliegviswater over.Ik ben dan ook vrijwel voorduren in overtreding. Ik heb hier al eerder over op het forum gepost dat deze wateren buiten de vergunning blijven omdat het gros van de vissers (vaste stok. karper e.d.) hier nooit zal vissen
Wat ik je nog wel even wil vragen:heb je je wel aangemeld? je krijgt dan wel iets meer informatie.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

sjoerd

Quote from: goswit on August 27, 2015, 18:12:16

Nou mensen als ik volgens de planner was gaan vissen had ik al een paar bekeuringen gehad .

Gos.

Aan de hand van de visplanner moet je kunnen aantonen dat je in dat water mag vissen bij een controle. Nou als de visplanner aangeeft dat je er wel mag vissen, kan een controleur jou nooit met succes een bekeuring geven. Dat is echt aanvechtbaar en een eventuele rechtszaak/beroep zul je zeker winnen.
Dus wat is het probleem? :) :) :) Je hebt nu dus meer viswater dan met de oude manier!?

Koen

hmm heb toch andere ervaring hoor. Het werkt wel goed. Als ik het hier in vul dan laat ie netjes alles rond mijn huis zien. Als ik naar Groningen ga dan laat ie daar alles netjes zien. zelfs water waarvan ik dacht dat ik er niet mocht vissen.

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

Eenvliegvisser

Na de laatste update werkt het een stuk beter. Ik denk dat ze ook afhankelijk zijn van welke en /of wateren aangemeld worden door de hengelsport verenigingen.

Plantje

Gos, jij hebt de versie voor Windows Phone of niet? Die is niet door Sportvisserij Nederland gemaakt. Ik verwacht dat ie gewoon de gegevens van de website gebruikt, maar toch...

goswit

Beertje ,ik heb mij aangemeld.
Er staan stekken op waar je beslist niet kunt komen.    De route beschrijving onbegrijpelijk.

Als je wilt zoek voor de aardigheid eens Boxmeer op , ben dan benieuwd wat er bij jullie uitkomt.  1 beek wist ik niet dat dat in de vergunning bij is gekomen want dat was eerst van het waterschap , zit in iedergeval kleine snoek in .Dat zal ik na de vakantie ( nee geen werkvakantie meer ) uitproberen nb 2 min bij mij vandaan.
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

goswit

Plantje volgens de omschrijving van visplanner was het okee. Het werkt, alleen   visplas midden in Boxmeer nee moet  Cuyk zijn . Route beschrijving overdreven gezegd via Amsterdam naar Cuyk.
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Wader

Ik gebruik de visplanner enkel op m'n laptop (de technologie in een Nokia Classic weet daar geen raad mee), maar de regio Friesland is redelijk in beeld en klopt wel aardig. Voor het uitstippelen van routes, pak ik de reguliere Google Maps erbij.

@ Koen,
Met het lidmaatschap van een vereniging waar ook in Nederland met bijbehorende vispas, mag je in Groningen in nagenoeg elke sloot vissen.

Plantje

Ik zal straks de vispas er eens bij pakken en kijken of er verschil is tussen de app en de online visplanner.

goswit

Telefoon en laptop is geen verschil ,zelfde informatie.
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff