Is er nog gevist vandaag seizoen 2015.

Started by Bone F, January 01, 2015, 02:33:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bert J.

Mooie foto's Sjoerd!

Toch twee zeebaarzen Jo!  ::duim::
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

IvanSweden

Zo deze week voor het eerst gevist met de vliegenlat. in het wonderschone Jämtland in Zweden. Een heel avontuur maar veel steun gekregen vanuit de klas.
Was met school een week vliegvissen en hiken op Vlagzalm. 2 kleine Vlagzalmpjes weten te vangen, dus ik ben tevreden voor de eerste keer. Hopelijk nog vaak vliegvissen. Vind het tot nu toe wel een leuke bezigheid. Maar mag wel iets efficienter worden. 2 visjes in 3 dagen vind ik toch niet zo heel geweldig.

maurice

Geweldige plaatjes Sjoerd.

Leuke zeebaars No.

Al het begin is moeilijk Ivan.
Vooral door gaan.

Leuk klein snoekbaarsje Marco.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

MarcelN

Mooie visjes weer Jo, niet voor niets geweest ::goodjob::
Ik was meer met buurman John bezig om te constateren dat dit een heel andere discipline is voor hem dan voorntjes, waar hij wél erg goed in is overigens.
Zijn spullen waren goed, beter dan mijn hengel. Op de laatste plek had ik wel even met je Cross willen stoeien, maar hij was het zat, dat begreep ik wel.
Laatste plek had ik wel vertrouwen in met die waterstand, doen we snel over ;)

@Sjoerd, prachtige shot ::agree::

Hidde



4uurtjes staan zwiepen , een 50/er als resultaat , om 12.00 uur maar weer naar huis gereden..

beter als verwacht , laatste keren blank en toen ik vanmorgen vertrok was het me toch hondenweer.... , trok snel open aan de waterkant..
vis weer lekker terug gezet , dacht goed te zijn voor mijn karma.. , trek binnen 5 min na de genomen foto mijn lijn door midden , ook een manier om van je belly af te komen.. had hem al eens ingekort na vast gezeten te hebben...

toen verder met de glas lijn , mocht niet baten.. , wel nog 2 grote vissen zien cruisen onder de kant.. harder of zeebaars wie zal het zeggen.. , pakken deden ze ff niet..

MarcelN

#980
Dat zijn de betere vissen Hidde ::goodjob::  heeft happie de zeehond aan zijn staart gehangen? die andere zijn waarschijnlijk harders, dé bekende omgeving neem ik aan?
Ik zag gister nog een ijsvogeltje naast 3 zeehonden langs de dam glooiing scheren, eten die vogels ook van het zoute ???

jo flyfishing

Mooie vis weer, Hidde.
Jammer van je lijn, maar ik denk dan toch dat er al een beschadiging was aan je lijn.
Heb het ook weer mogen meemaken dat mijn streamer vast hing, na er vers aangeknoopt te zijn.
0,40 fluoro carbon moet je toch flink aan sleuren voor het breekt, maar het is altijd de FC die breekt niet de lijn.

Iig beter zo, dan dat ze het begeeft net als je die beer haakt.

"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

wh82

Mooie vissen en mooie foto's!
Schitterende foto's met die visarend ook!

Bone F

Prachtige foto's Sjoerd. Wat een mazzel dat je hem op het juiste moment kon spotten, dat maakt een visdag een superdag!

sjoerd

Quote from: Bone F on August 31, 2015, 22:50:50
Prachtige foto's Sjoerd. Wat een mazzel dat je hem op het juiste moment kon spotten, dat maakt een visdag een superdag!

en mazzel dat ik deze keer besloot om naast mijn kleine waterdichte camera ook maar even mijn nikon met 300 mm lens mee te nemen. Een week eerder zat de visarend in een boom met een grote vis en konden we deze redelijk dicht naderen. Overigens zien we zowel de vis- als de zeearend , als de ijsvogels regelmatig tijdens onze vissessies.
Dat maakt een visdagje altijd extra leuk.

jo flyfishing

Rugzakje nodig dan... mijn 300mm F/4 alleen is al 24cm lang en weegt 1.4kg.
Of heb je die schietklaar om je nek hangen tijdens het vissen  ??? 

Quote from: sjoerd on September 01, 2015, 09:31:31
nikon met 300 mm lens
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

sjoerd

Quote from: jo flyfishing on September 01, 2015, 10:33:16
Rugzakje nodig dan... mijn 300mm F/4 alleen is al 24cm lang en weegt 1.4kg.
Of heb je die schietklaar om je nek hangen tijdens het vissen  ???

haha , nee schietklaar in mijn kajak!!Dat scheelt heel wat gewicht op je rug. Normaal zou ik mijn tele ook niet meeslepen bij het lopend vissen.

henkverhaar

Quote from: sjoerd on September 01, 2015, 17:37:50
haha , nee schietklaar in mijn kajak
Heb je hem dan nog ergens in, om hem te beschermen bij wateroverlast, of ligt 'ie gewoon 'los' in je boot?

sjoerd

Quote from: henkverhaar on September 02, 2015, 08:54:00
Heb je hem dan nog ergens in, om hem te beschermen bij wateroverlast, of ligt 'ie gewoon 'los' in je boot?

Henk, de camera ligt dan uiteraard niet los maar in een waterdichte tas of ik heb ook wel een tupperwaredoos gebruikt(werkt ook heel goed), die snel te openen is mocht zich een fotogeniek moment voordoen.
Sjoerd

JanW

#989
Quote from: jo flyfishing on August 29, 2015, 22:04:19
Mooi Sjoerd. Knap dat je het gezien hebt.

Ik stond op de maasvlakte te zwiepen. Zeehond gezien op de stenen glooiing, maar die was te snel weg.
Babbeltje met MarcelN gedaan, die te vroeg naar huis ggegaan is: op de plaats waar we laatst stonden kwamen deze 2 kleintjes nog even dag zeggen.





Wat een mooie kleuren hebben deze foto's. Is dit met een Nikon camera genomen?

MarcelN

#990
DSCN is dat niet van Sony? Oeps google zegt Digital Still Capture Nikon :-[
Maar Jo is wel een kleurrijk figuur :)
Alles goed Jan? Ben maandag met John naar de VV geweest, Dyckers was er, heel leuk ;)

jo flyfishing

Quote from: JanW on September 02, 2015, 19:46:42
Wat een mooie kleuren hebben deze foto's. Is dit met een Nikon camera genomen?

Jan,
Deze zijn idd met een Nikon genomen (een coolpix s6900 om precies te zijn), maar denk niet dat dat er veel toe doet.
Er zijn (bij de bekende merken) bijna geen slechte cameras meer tegenwoordig.

De fotos zijn ook een ietsie pietsie nabewerkt met een gratis programma dat ik iedereen kan aanbevelen. (faststone image viewer , http://www.faststone.org/FSViewerDetail.htm )
de gemiddelde tijd die ik aan een foto bewerking besteed is ongeveer 30 seconden en omvat:
belichting corrigeren ('levels')
uitsnijden (croppen) / horizon rechtzetten (heel belangrijk anders loopt de zee leeg  ::) )
te donkere delen verlichten, te lichte delen iets minderen,
Saturatie en contrast lichtjes aanpassen
verkleinen naar 800 pixels langste zijde
eventueel een beetje verscherpen.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Nootjez

#992
Vandaag na de middag had ik even tijd. Op mijn eigen vijvertje ving ik al veel snoek(jes).
Die echt grote die ik wel eens zag zwemmen kon ik nog nooit te pakken krijgen.

Vandaag wel dus, op een grote groene EP-streamer van 25 cm.
Deze dame is 90 cm en meteen ook een nieuw PR voor mij  ;D


Gerrit59

De r is weer in de maand dus tijd voor vriend Esox.
Een mooie dame om het seizoen mee te beginnen.

Gerrit

tb

Net formaat snoek op de vliegenlat,  maar hij/zij mag zich wel wat gaan aanspekken tegen de  winter want ziet er vrij schraal uit he

Nootjez

Er is voorn aanwezig in overvloed.
Denk gewoon dat het al om een oude vis gaat. Is toch wel uitzonderlijk dat ze zo groot worden op zo'n klein watertje (30 X 18 meter... )

Jan Damman

Mooie start van het seizoen Tommeke, goed gedaan.
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

sjoerd

Wel qua lengte een mooie dame maar verder is ze broodmager :'( :'( :)

FSCHAMP

 ::agree:: , maar toch een mooie snoekdame om met de vliegenlat te vangen.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

vliegvisserdorian

Mooie vis Nootjez!! Gaat toch langzaamhand weer kriebelen dat streamerzwiepen ;D