Jouw laatste vliegvisaankoop revisited

Started by Gert, December 14, 2012, 23:10:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Floor

Quote from: Menno_siemensma on March 13, 2017, 16:39:17
sturen ze evt. boetes dan ook maar lekker heen toch? :P

Ja, nu heb ik mn vergunning al binnen en betaald ook, die staatsvergunning kost bijna €30,- als ze langs komen en je hebt hem niet, dan lach je niet meer.
Al met al kosten die vergunningen bij elkaar een klein vermogen maar ach, het is voor een goed doel zullen we maar zeggen.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

henkverhaar

Staatsvergunning is alleen voor anadrome vis, toch?

Floor

Quote from: henkverhaar on March 13, 2017, 21:01:09
Staatsvergunning is alleen voor anadrome vis, toch?

Ja, dat klopt. Als je op deze vissoorten wil vissen heb je deze staatsvergunning nodig, hiermee kan je dan een vergunning kopen voor de rivier of plaats waar je wil vissen.
Wil je op alle andere plaatsen vissen (behalve in zeewater) dan kan je een 'gewone' vergunning kopen zonder dat je die staatsvergunning nodig hebt.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

JEVDE

Wat dry fly saddle packs en een hackle guard. Lekker droge vliegen binden.

jan114

Vandaag een cts 9 foot voor een 10 en een orvis battenkill la v gekocht.

FSCHAMP

Gisteren mijn nieuwe TFO Ticr-x 4 pcs 9ft  #9 binnen gekregen. Ik heb nu een 8/9, een #9, en twee #10 hengels, twee Shiltons SL7, een Shilton SL6 en een Abel Big game Nr. 2 reels met bij behorende lijnen. We zijn nu volledig klaar om volgende week naar Cuba te vertrekken.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

JB

Zijn heerlijke hengels die TFO Ticr-x, heb ze in een #6 en een #8.
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

wh82

Kan niet wachten om te gaan vissen. Een wat strakkere #6 voor wat grotere streamertjes en de dagen met meer wind :D

Rossie69

#3 en #4 DT lijnen

Van A&M is proberen van zomer.


wh82


Airflo Super Dri G-Shock WF6-F voor bij de nieuwe Beulah Guide. Zou dezelfde lijn zijn als de Elite maar de klappen beter opvangen en dat blijkt soms geen overbodige luxe.

Marco B

Quote from: wh82 on April 14, 2017, 09:32:04
Airflo Super Dri G-Shock WF6-F voor bij de nieuwe Beulah Guide. Zou dezelfde lijn zijn als de Elite maar de klappen beter opvangen en dat blijkt soms geen overbodige luxe.

En ik al die jaren maar denken dat het juist de bedoeling was dat de hengel dit moest doen  8)

Overigens fijne hengels die Beulahs. Ik gebruik al jaren een #5 Speyhengel van hun. Heb alleen wel slechte ervaringen met hun customerservice.
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

wh82

Mee eens w.b.t. het opvangen met de hengel. Heb echter nogal de neiging om te strak te drillen en zeker met FC kost dat weleens een haak  >:( Eigen schuld natuurlijk maar als dit een beetje helpt is dat fijn.
Als t meezit vanmiddag voor t eerst de hengel testen. Heb de drijvende lijn alleen nog niet binnen, alleen t zinklijntje..

jo flyfishing

In de flying tiger.
7€ nog veel, maar een koopje vergeleken met wat sommige merken hiervoor durven vragen.

"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

JB

Afgelopen weekend liep ik wat te struinen langs de bakken bij de ALDI,
Zag ik ineens een doos met zonnebrillen, polariserend stond er bij.
Prijs €2,99/St.   ;D
Eerst met twee brillen gecontroleerd of ze donker werden bij het draaien van 1 van de brillen.
Heb ze beide maar gelijk meegenomen  ;D
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Micha

Niet alleen de laatste maar ook mijn eerste aankoop.. Een Greys GR10 met een Greys GX300.

Joost S.

#1440
Heb wat Roofblei streamertjes binnen gehad, ;-).




Kan ik ook voor Makreel en fint ed gebruiken....

FSCHAMP

En eventueel ook te gebruiken voor zeebaars en snoekbaars.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Joost S.

#1442
Idd, en ook nog baars. Eigenlijk alles wat vis lust haha, ;-).

Mijn kleine streamerdoos is er klaar voor....




Helaas ben ik heel erg verkouden, bijna ziek. Maar..... volgende week ga ik zeker los. Ga ook richting landtong Rozenburg een dagje. Zin in.


Wil nog wel een paar van die grizzley tans hebben denk ik. Prachtige dingen zijn dat voor baars en roofblei weet ik sinds kort. En ik denk dat als je daar de makrelen op kan krijgen het kippevel in je nek staat, ;-).

wh82

@Micha, Greys heeft goede spullen, hoop dat je er veel plezier van zult hebben. Succes!

FSCHAMP

Vandaag nog wat Gamakatsu F314 haken (1/0 voor zeebaars), stalendraad (Knot2Kinky Titanium Wire) en verschillende kleuren racoon besteld (laatste twee voor snoekvliegen).
Over enkele dagen kunnen we dan weer beginnen met het binden van vliegen voor de grote rovers.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Team

Hopelijk kan ik nu wat steviger in mijn schoenen staan in Ierland
NUNC  AUT  NUNQUAM

Mike

Nou Team, ik hoop maar dat je niet van plan bent om met die zolen door een stromende rivier met stenen heen te lopen want dat gaat vies tegenvallen ben ik bang  :-[
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Team

vilt zolen ???? heb ik ook     studs indraaien ??? heb ik ook  roept U maar
NUNC  AUT  NUNQUAM

Floor

Quote from: Team on June 17, 2017, 13:20:05
vilt zolen ???? heb ik ook     studs indraaien ??? heb ik ook  roept U maar

Uitslover...😂

Mooie schoentjes hoor!
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

goswit

Ach een  oud  !!! commando gaat niet vlug op zijn bek, die is wel wat gewend.
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff