Vangsten van het seizoen 2017

Started by Menno_siemensma, January 04, 2017, 09:08:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Menno_siemensma

Windetrek, daar moet je vroeg voor op, 5:15 in mijn geval omdat ik er op de fiets heen moet  :o
Maar als je dan onderstaande mag vangen is dat geen enkel punt, ook niet dat het zo koud was dat het ijs in de ogen zat in het begin, totdat de zon er toch lekker door kwam en de mist optrok.


Het ochtendgloren over Groningen.

Paartje ooievaars onderweg, ik heb er nog een stuk of wat gezien vandaag, naast allerlei andere vogels.

De eerste was dit keer ook gelijk de beste, een dikke dame, die de 55 plus mag aantikken.

Maar ook de heren waren van de partij.

Uiteraard gaan ze allemaal snel weer terug, is het niet voor de paai dan wel ivm de toen nog aanwezige vrieskou.

Een mannetje op leeftijd. 50plusser.

Goud in de vroege ochtend. Prachtige gave vis.

De laatste die de eerste bijna evenaarde, mooiste aanbeet, vlakbij nog even de vlieg langs dat stukje riet laten gaan vlak voor mij, opeens een schaduw die omhoog komt uit (de relatief niet aanwezige) diepte en slokt de green tag naar binnen. Machtig mooi, om te zien, om te drillen want dit mannetje had er wel zin in, en om te zien.

Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

MartinT

Prachtige vissen Menno [emoji108]

guidogast

::agree::

sjoerd

Windes blijven prachtig om te vangen. Mooie grote vissen die je toch aan licht materiaal met de vlieg kunt vangen. Zeker mooi als je een paai optrekwater in de buurt hebt liggen. Hier moeten we nog een tijdje wachten totdat de uitgepaaide vissen weer terug zijn maar dan wordt het hier ook weer feest met stijgende windes naar de droge vlieg! Mooi verslag Menno en wat een dikke dame die eerste winde.

Gerrit59

Echt mooie visserij Menno!
Super.

Gerrit

Menno_siemensma

Bedankt, zeker mooie visserij, vooral met de omgeving erbij, ooievaars, roofvogels, alle andere kleinere vogels, geen auto te horen tenzij die toevallig langsrijdt op de boerenweg die er loopt. Enige mindere was het nare zijwindje in de middag, maar was toen toch al tijd om te gaan. Blijft mooi hoe die windes erop knallen en met die stroming is het prima sport op de 3/4, die trekken ze tot het einde van je handvat krom.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

FSCHAMP

Schitterend Menno, zal zeker schitterende sport geweest zijn op een 3tje of 4tje.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Menno_siemensma

Quote from: FSCHAMP on March 26, 2017, 11:24:15
Schitterend Menno, zal zeker schitterende sport geweest zijn op een 3tje of 4tje.
zeker, zoals gezegd met die lichte stroming gaat die helemaal krom. Vandaag ook nog even de ochtend vroeg uit de veren gegaan, iets minder resultaat qua vangsten maar wel veel spectakel van het paaien.


Pheasants in the mist. Ze wilden mij geen staart veer geven  ???




Dikke mannetjes, die al een keer of wat zijn opgetrokken.


Weinig licht en helaas niet helemaal scherp maar wel een puntgave winde.


Nog eentje van mij met de blije bakkes, van zaterdag, met de china gopro. Valt me reuze mee die kwaliteit, al was het licht hier erg goed.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

OlafB

Vandaag nog na de mooie berichten hierboven een kans gewaagd op de IJssel. Voorgaande jaren met een broodkorst altijd prima gevangen maar dit jaar dus voor het eerst proberen om ze te vangen met de vlieg. Zag op een gegeven moment in één kribvak een kwartier lang steeds winde uit het water springen en activiteit. Paar keer echt mooi kunnen aanwerpen maar helaas niks op mn vlieg. Heb het ook nog geprobeerd met nimfen maar dat werkte ook niet. Komt nu toch echt in de buurt! Voelt wel mega mooi om je vlieg mooi neer te leggen waar 5seconden geleden een dikke winde boven kwam. Wordt zeker vervolgd!(:

iMarco

Dat zijn goede berichten Olaf. Ik ben in de Nederrijn geweest. Daar geen actie gezien. Überhaupt nog geen activiteit gezien in de ijssel of Nederrijn trouwens. 


Instagram: imarco76
Sent from Tapatalk

MartinT

Machtig mooie visserij Marco en ook nog in een schitterende omgeving.
Vanmorgen het plan opgevat om met de Bellyboat af te reizen naar Kluizen. Was benieuwd hoe dat eruit zou zien, nou zo dus:

Koud, om 9 uur nog 7 graden en de oostenwind hielp ook niet echt mee.
Enkele kantvissers waren er al en ik ben de hele ochtend de enige BB'er gebleven. Was wel stevig peddelen  met de toch wat tegenvallende wind.
Kantvissers bleven volgens de beheerder steken op nul, zelf mocht ik aan het begin van de ochtend een kleintje haken maar was net voor de BB auto-release.

sjoerd

#161
Quote from: OlafB on March 26, 2017, 19:55:43
Vandaag nog na de mooie berichten hierboven een kans gewaagd op de IJssel. Voorgaande jaren met een broodkorst altijd prima gevangen maar dit jaar dus voor het eerst proberen om ze te vangen met de vlieg. Zag op een gegeven moment in één kribvak een kwartier lang steeds winde uit het water springen en activiteit. Paar keer echt mooi kunnen aanwerpen maar helaas niks op mn vlieg. Heb het ook nog geprobeerd met nimfen maar dat werkte ook niet. Komt nu toch echt in de buurt! Voelt wel mega mooi om je vlieg mooi neer te leggen waar 5seconden geleden een dikke winde boven kwam. Wordt zeker vervolgd!(:

Was het toevallig geen jagende roofblei? Windes zijn dacht ik nog op paaitrek

iMarco

Hoe werkt dat Sjoerd? Trekt die winde overal zij rivieren in om vervolgens weer het grote water (grote rivieren) op te zoeken waar wij ze vervolgens fijn kunnen vangen?


Instagram: imarco76
Sent from Tapatalk

OlafB

Quote from: sjoerd on March 26, 2017, 20:58:30

Was het toevallig geen jagende roofblei? Windes zijn dacht ik nog op paaitrek]

Was zeker geen roofblei Sjoerd, Ik heb dit gedrag ook nog nooit eerder gezien zeker niet zo vroeg in het jaar. Misschien een kleine kans dat het brasem was maar winde lijkt me veel waarschijnlijker. Ze kwamen in dat kwartiertje in 1 kribvak gewoon rustig bovenwater zonder teveel geplons zegmaar (soms wel hun halve lijf). Was in ieder geval super spannend om zo op zicht aan te kunnen gooien, alleen jammer dat ze hem niet gepakt hebben.

Menno_siemensma

#164
Quote from: OlafB on March 26, 2017, 21:33:41
Was zeker geen roofblei Sjoerd, Ik heb dit gedrag ook nog nooit eerder gezien zeker niet zo vroeg in het jaar. Misschien een kleine kans dat het brasem was maar winde lijkt me veel waarschijnlijker. Ze kwamen in dat kwartiertje in 1 kribvak gewoon rustig bovenwater zonder teveel geplons zegmaar (soms wel hun halve lijf). Was in ieder geval super spannend om zo op zicht aan te kunnen gooien, alleen jammer dat ze hem niet gepakt hebben.
Klinkt als (pre)paaigedrag, maar betekent niet meteen dat ze daar aan het paaien zijn, is beetje duw en trekwerk tussen de mannetjes waarschijnlijk zo onderweg naar welke plekken dan maar voor hun de paaiplek is. Trouwens willen ze dit in de zomer ook wel eens spontaan doen, het zijn niet de meest subtiele vissen in ons water :)

@sjoerd, je moet even het ] achter [/quote zetten. Nu werkt die code niet meer ;)
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Plantje

Quote from: Menno_siemensma on March 26, 2017, 21:44:32
@sjoerd, je moet even het ] achter [/quote zetten. Nu werkt die code niet meer ;)
Ben even zo vrij geweest dat aan te passen

OlafB

Quote from: Menno_siemensma on March 26, 2017, 21:44:32
Klinkt als (pre)paaigedrag

Wel interessant! Was gewoon vol op de IJssel. Hoop er snel eentje te haken  ;D

Menno_siemensma

Quote from: OlafB on March 27, 2017, 11:43:30
Wel interessant! Was gewoon vol op de IJssel. Hoop er snel eentje te haken  ;D
Net als blaffende honden niet bijten, doen paaiende vissen dat ook niet, maar gelukkig paaien ze niet 24 uur per dag, dus blijven aangooien en wellicht zit er een bij die wel zin in een snack heeft voor onderweg.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Plantje

Haha! Een snackje tijdens het *#$% :) Zou je thuis eens moeten proberen. Dan krijg je wel commentaar denk ik! ;)

Menno_siemensma

Quote from: Plantje on March 27, 2017, 14:26:24
Haha! Een snackje tijdens het *#$% :) Zou je thuis eens moeten proberen. Dan krijg je wel commentaar denk ik! ;)
hoho niet tijdens he, er voor of erna is dikke prima toch?
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Plantje

Haha! Daar heb je ook weer gelijk in!

Ik moet ook echt zorgen, dat ik hier eens wat kan gaan posten. Vissen wel wat gedaan, maar vangsten nog niet :(

Menno_siemensma

Kwestie van de stekken vinden, dat is het meeste werk over het algemeen.  Waar heb je op gevist?
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Plantje

Ik heb met wat nimfjes gevist. Idee was voorntjes en misschien baarsjes

sjoerd

Mooiste vangst vandaag: dit paar nieuwe (!)schoenen , ideaal om te waden . gescoord in een soort kringloopwinkel voor €2,50!!! Daar kan ik mij geen buil aan vallen . s'Middags direct uitgeprobeerd in OVM en goedgekeurd.
Verder nog een mooie regenboog en een bot. En dat in de zeer korte tijd die ik had van amper een uurtje voor het eten.






Menno_siemensma

Laatste dag (hoogstwaarschijnlijk) van de windetrek hier in het noorden, waarschijnlijk niet meer tijd voordat het afgelopen is en op zich ook wel weer 'genoeg' gevangen. Maar toch even deze mooie dag vrij geroosterd en het mocht gelukkig ook mooi zijn qua vangsten.

dikke 50plus dame, goed begin van de dag.

Nooit te beroerd om met een dame op de foto te gaan natuurlijk! :D

Ook de squirmy worm maar eens geprobeerd en die viel ook in de smaak bij een winde die ik rond zag scharrelen in het ondiepe tegen de kant aan, letterlijk op zicht voor zijn kop langs laten gaan en zag hem omdraaien en van de waterrand pakken, 5cm water!

Maar ook de fluorode goudkop voor deze goudkop winde werkte prima.

Favoriet blijft toch de green tag chenille sloppy second vlieg, die ik op Lauwersmeer vaak als dropper vlieg gebruikte met succes op de zeeforel daar.

Dan als kers op de taart nog even een enorm hoogruggige 56cm lange winde, nieuw PR en wat een beest.


Genoeg insectenleven actief, langpootmuggen, vlinders, bijen, vliegen, muggen, hommels, alles zien vliegen.

https://www.facebook.com/menno.siemensma/videos/1318784491534392/
Hier is een tweetal windes te zien, waarvan ik dacht dat het brasems waren die aan het azen waren, maar gezien de foto's zijn het toch echt windes. :)
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.