Aanvragen Duitse Fischereischein...

Started by Sieger, December 19, 2010, 21:16:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sieger

Ik heb (met dank aan Daddy Long Legs uit Roosendaal) even een documentje gemaakt hoe je een Duitse Fischereischein kunt aanvragen:

De Duitse Fischereischein is te vergelijken met de Nederlandse Vispas. Je hebt hem dus nodig naast de vergunning van de 'Rechthebbende". In sommige gebieden wordt nauwelijks gecontroleerd op de Fischereischein, terwijl je in andere gebieden alleen een vergunning van de Rechthebbende krijgt op vertoon van de Schein. Zeker aanvragen dus. Om de kosten hoef je het niet te laten.

Wat moet je doen:

1. Download het aanvraag formulier, print het uit en vul het volledig in (klik op aanvraag formulier).
2. Beantwoord de vragen met betrekking tot de 'Fischereiprüfung' beiden met 'JA'.
3. Voeg voor een jaarvergunning € 10 bij en voor een vijfjaarsvergunning € 35.
4. Voeg een recente pasfoto bij (45×35 mm)
5. Voeg een kopie van je VNV-ledenkaart bij (is niet verplicht, maar kan wel hebben bij een snelle afhandeling...)
6. Stuur eventueel je oude Jahresschein mee (voor verlenging)

Stuur dit alles aan:

Verbandsgemeinde Gerolstein Bürgerbüro
Z.H. Herr Werner Brodel oder Herr Rene Fiedler
Kyllweg1
54586 Gerolstein
Duitsland

Als de Nederlandse en Duitse post een beetje meewerken heb je alles binnen een week in huis.


Sieger

Sieger

In april werkte het nog wel... heb jij toevallig de namen? dan pas ik het ff aan...


Sieger

Sieger



Sieger

Sieger



Sieger

Rossie69

Even een kleine opheldering voor de gene die dit jaar weer naar de prachtige watertjes gaat,in Duitsland
heb je een Fishereishein nodig,ook wel jahreshein genoemd
http://www.letsgofishing.nl/staatsvergunning.htm
en dan nog 1tje
http://members.casema.nl/mavaka/duitsland_vergunning.htm
en nog 1
http://www.carp-united.nl/Documenten%20&%20Regels-Duitsland.html

met dank aan boven genoemde site.

zo zie je maar 3 verschillende manieren.
denk zelf dat die met die fraue niet meer uptodate is.

succes met de aanvraag

Sieger

Dank je Henk... Staan inmiddels mannen.... ;)


Sieger

Jan Damman

Vamorgen naar Kranenburg (15 min rijden van Nijmegen ) geweest om een fischereischein, ik kon volgens de overvriendelijke dame alleen een 1 jarig vergunning krijgen kosten € 16.00 omdat ik geen Duits ingezetene was.

Ik lees hier op het forum over 1 en 5 jarig vergunning kosten € 10 en € 35, is Kranenburg hier een uitzondering of is er wat veranderd in de uitgifte?
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Jan Damman

Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Rossie69

pas maar op er komen ook wel es geen vergunings terug,voor 5 jaar.
heb nu al 3 mensen gehoord die er mee te maken hebben gehad.

ga van zomer maar langs als ik in de buurt ben.

eerst maar gewoon 10 euro per post.

Snap niet dat je dit via de bank kan regelen.


weerwolf

Ik heb er een in uelsen gehaald, koste 30 euro eenmalig. Verlengen is gratis en steeds voor 3 jaar. Wel is dit van een andere deelstaat. Ik had nog een andere duitse vergunning en deze verlengden ze gratis mee!
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

vliegvisgek

klopt ik had dat ook voor 1jaar no problem maar maatje heeft hem wel gehaald vorig jaar voor 5 jaar zal hem vragen waar hij hem haalde

harlin

Quote from: Sieger on December 19, 2010, 21:16:52
3. Voeg voor een jaarvergunning € 10 bij en voor een vijfjaarsvergunning € 35.
Is dat nog steeds €35?
Heb me laten wijs maken op de jv van de club dat de 5jaarsvergunning tegenwoordig €50 kost.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

BV

Per post naar Gerolstein gedaan en op twee weken had ik hem en geldig voor vijf jaar.

Ik had er nog een briefje van vijf euro extra ingedaan met de boodschap op   "fur die postmarke"  (= voor de postzegel retour)  en zelfs die vijf euro hebben we mooi mee terug gestuurd.

BV

Het is er echt mooi vissen , alleen veel hollanders  pff         ;D ;D ;D

Marcelk


Bei der Erteilung des Fischereischeines werden seit 2004 in Rheinland-Pfalz nachfolgende Gebühren erhoben:

für den Jahresfischereischein: 9,00 €
und für den Fünfjahresfischereischein: 35,00 €

Rossie69


Jan Damman

Ik moest  betalen Gebuhr ( leges ) € 8 en Fischereiabgabe € 8 , maakt dus € 16.
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Jan Damman

Deze bedragen staan vermeld op de vergunning dus dan kunnen ze niet anders vragen!!!!
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Doema

Jan, je hebt in ieder geval vast een vergunning, volgend jaar kan je altijd nog een verg. voor 5 jaar halen in Gerolstein!

HappyFisherman

Gisteravond is mijn aanvraagje ook op de post gegaan :) Dit jaar "'n Pruus" maar ff onveilig maken!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69

zal de mijne ook ff verlengen.
haal ik van zomer wel de 5 jaren erbij,want moet toch weer een noeuwe enge foto op.


Rossie69

doe geen 35 euro over de post.
vorig jaar is het al is mis gegaan.

dus beter daar op kantor verlengen.

heb je je haar laten staan Rob  :P

Rossie69

had een twittertje gekregen van Andre Kuipers ;)

HappyFisherman

Paar weken geleden al opgestuurd, maar tot nu toe nog niets weer vernomen  ??? ??? ???
Vliegvissen is bevlogen vissen...

A{b}r{a}xa{s}