Laerdal

Started by Steelhead, December 30, 2016, 11:46:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Steelhead

De Laerdal is sinds een paar jaar weer open om op zalm te vissen.
Zijn er hier al vliegvissers die dat hebben gedaan?
Ik ben zelf al jaar of 25 niet meer in Noorwegen geweest (dankzij dat steelheadfever) maar loop al poosje met plannen om daar eens heen te gaan.
Alle info m.b.t. vergunningen, accommodaties etc zijn welkom.

vast bedankt,
Bram
my best memories are not that old!

Floor

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

Steelhead

Dank je wel Floor.
Dat, en nog veel meer, zal ik online eens flink gaan uitpluizen.
Maar echt nieuwsgierig ben ik naar de persoonlijke ervaringen van vliegvissers.
De diverse filmpjes op YouTube zijn veelbelovend, maar volgens mij meestal door insiders die gesponsord worden gemaakt.

greetzzz,
Bram
my best memories are not that old!

Scaramouche

Ik heb in de zomer van 2015 in augustus op de brug over de Laerdal rivier gestaan, daar zag je veel zalm en zeeforel in de stroom liggen, waarschijnlijk aan het acclimatiseren voor ze de eerste runs gingen maken. Op sommige plekken 10-15 vissen op een rij, zaten echt grote zalmen tussen die denk ik wel naar de 90 cm gingen. Dus er trekt in ieder geval vis in flinke aantallen de rivier op. Bij het bezoekerscentrum bevestigden ze dat het de goede kant op blijft gaan. Ik heb op verschillende plaatsen ook vissers in de rivier zien staan, maar niemand iets zien vangen. Dat waren natuurlijk alleen de plekken waar de weg vlak langs het water loopt.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Floor

Bram, Als je wat interessants te melden hebt lees ik het graag. Als de verwachtingen hoog genoeg zijn zal ik er komend seizoen ook wel een aantal keren een poging wagen. Helaas bestaat het Zalmvissen op sommige Noorse rivieren voornamelijk uit lepel en wormen vissers, ben benieuwd hoe het in Laerdal is.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

Floor

Bram, nog plannen gemaak voor Laerdal?
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

Steelhead

Nog niet. Ik had contact met een Noor via een ander forum en die zei me dit:

: Bram: The Laerdal river is high on my bucket list. Spectacular river and breathtaking scenery.
If you wish to fish the Laerdal, i recomend trying to order a year in advance, and never ever talk abot the price to your wife. The west coast region of Norway has many beautiful rivers, but none as famous as Laerdal.
This year im notching off the Alta from my bucket list. It seems unreal to have won the big lottery (3 days fishing in august). Still I will try to keep my shoulders low, and keep a open mind. Its still fishing, so mother nature will be in charge. No 50 lbs guarantee, but as long there is the faintest chanse, I will try my best."

Voor dit en volgend jaar heb ik definitief besloten om in het najaar weer naar BC te gaan voor de steelhead, daar ken ik inmiddels na 25 jaar het klappen van de zweep wel.
Verder ga ik in mei nog een week op de marmorata en dan is het geld voor vistrips weer op.
Maar voor 2018 zou ik best een soort pilot trip in juni of zo naar de Laerdal willen doen, maar ik ben bang dat vergunningen gewoon moeilijk en erg duur worden.
Maar met groepje, in één auto die kant op ben ik voor te porren. Tenminste als iedereen door één deur kan  8)
my best memories are not that old!

Floor

#7
Gelukkig hebben de meeste auto's 2 of 4 deuren...
Maar, je hoeft je duidelijk niet te vervelen. Er zijn daar in de 'buurt' nog meerdere opties die minder bekend zijn maar, ook een goede visserij kennen en bovendien een aantrekkelijker geprijsd.

https://m.facebook.com/groups/1657836491116765/?view=group

Gisteren nog over het grootste deel van de rivier gevlogen, de benedenloop is iid geval alweer sneeuw en ijs vrij.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.