visdoelen voor 2014

Started by merijn1982, January 14, 2014, 14:51:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

merijn1982

Wat zijn jullie doelen voor dit jaar op visgebied?? Ben wel benieuwd wat de wensen zijn voor dit jaar!

Voor mezelf is dat roofblei vangen en een snoek van 100 cm of meer:-)

Wat zijn jullie wensen?? Bepaalde soort vangen? Bepaalde plek of iets totaal anders??
Tight lines!!

FlueFisker

Regelmaat in mijn visserij. Wekelijks gaan vissen in Utrecht op zowel de Ruigenhoek als de kromme rijn. Ook de Ruigenhoekse polder schijnt leuk vissen te zijn. Soorten mag van mij van alles zijn.
Quote from: merijn1982 on January 16, 2015, 11:08:17

Heb al een hoop ijsvogeltjes gepot afgelopen tijd. Erg mooi!!

jur606

#2
een Paar wensen doelen of hoe je het wil noemen.

Meer vanuit de kajak vissen afgelopen jaar vrij veel korte sessies gevist (vliegvissen Werpen iets verbeterd)
Maar mijn kajak heeft bijna hele jaar binnen gelegen (zonde)

-Dit jaar meer uit de kajak vissen (zowel vliegvissen als trollend vertikalen op zoet water) op zee proberen zeebaars en haring en vele andere vissen te vangen
  (hoop het geluk te hebben dat ik op voor de kust een groep makrelen haringen ofzo kan vinden als ik mijn 4 vliegenhengel bij heb.

-Denemarken wederom proberen een zeeforel te haken tijden de familie vakantie (afgelopen jaar 2 van tussen de 40-45cm gevangen in de paar uur dat ik gevist heb) nu wil ik wel een iets grotere vangen) 46+ hoop ik op.

-Frankrijk van de zomer hopelijk ook wederom wat vissen vangen op de vliegenhengel

Maar alles op gemakje en als de tijd er voor is of te maken is (lukt het dit jaar niet, komt het volgend jaar wel :))

FSCHAMP

Mijn visdoelen zijn :

- Vlagzalm van boven de 50 cm (PR 49 cm)  => Hiervoor ga ik terug naar Kroatië
- Een Fario (bruine forel) van boven de 60 cm (Pr 58 cm)  => Hiervoor ga ik eveneens naar Kroatië
- Een Regenboog van boven de 85 cm (Pr 84 cm)
- Snoek van boven de meter (PR 92 cm)
- Een snoekbaars vangen => Hiervoor ga ik dit jaar naar de Waal
- Een roofblei vangen => Hiervoor ga ik dit jaar eveneens naar de Waal
- Een zeebaars vangen

terug clubkampioen worden by Frank Sawyer Fly Fishing Club.

Redelijk grote lijst, maar haalbare kaarten als het wat mee zit.

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

HappyFisherman

Net zoveel lol hebben als vorig jaar.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

FSCHAMP

#5
Ik heb altijd lol als ik ga vissen, immers mijn moto is de slechtste vis dag is nog altijd beter dan de beste werkdag.  ;)
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

eddy

mijn doel voor 2014 is om nog meer te genieten van het vissen en de natuur om me heen. vangen is voor mij geen noodzaak, wel een prettige bijkomstigheid.

merijn1982

Mooie doelen allemaal! En leuk om te zien dat een ieder weer wat anders op zijn 'verlanglijstje' heeft staan!
Tight lines!!

Dick

meer vissen en 2013 gauw vergeten, alleen 13-10-2013 niet toen ben ik opa geworden, voor de rest een fuck jaar

arpad

meer in de kyll gaan vissen ;D en daar eens een vlagzalmpje vangen

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

peter

GVD een karper wat voor maat dan ook aan de vliegstok...
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

Joost S.

- mijn techniek verbeteren

- 1ste vliegsnoek

- 1ste vliegkarper

Mike

Dat is een leuke topic.
Ik stel voormijzelf ook altijd wat viswensen. Meestal waren het vissoorten maar die zijn inmiddels allemaal wel afgestreept (vwb de nederlandse soorten) alleen die (wilde) karper wil maar niet lukken.

Dit jaar ga ik voor de tarpon van 1 m plus en een bonefish van meer dan 5 pond. Als het heel even heel erg meezit hoop ik op een Grand Slam. In maart ga ik het hopelijk meemaken.

Verder ga ik in april hopelijk een vette tonijn vangen met de vliegenlat.
Daarvoor ga ik naar frankrijk, als het goed is moet het daar gaan lukken.

Als ik ben bijgekomen van deze tripjes ga ik toch ook eens echt proberen een (wilde) karper te vangen op de vlieg.
En wanneer het weer frisser gaat worden wil ik gaan snoeken op groot water, net als in het artikel van Dyckers, in het vnv blad.
Ik zou graag mn pr van 107 cm verbreken.

Aan wensen geen gebrek... 8)
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

merijn1982

Heb er nog eentje.. karper aan de vlieg:-) lijkt me erg mooi!!
Tight lines!!

jur606

#15
Quote from: merijn1982 on January 15, 2014, 07:45:00
Heb er nog eentje.. karper aan de vlieg:-) lijkt me erg mooi!!

Die heb ik vorig jaar wel mogen vangen. (zorg wel voor juiste AFTMA erbij)

Vorig jaar per ongeluk met nimfpjes op mijn 4tje een karper gehaakt na een half uur heen en weer rennen langs de sloot (en bellen naar huis voor een net) heb ik deze kunnen landen, maar daarvoor neem ik liever mijn 7.





hendri

M'n titel behouden 'gouden streamer' :-)

merijn1982

Zal ik doen jur606:-)

@hendri: heel mooi doel!!
Tight lines!!

merijn1982

Het is bijna een jaar geleden dat ik dit topic startte. En was benieuwd wie welke doelen heeft gehaald en wellicht al nieuwe doelen heeft voor volgend jaar!

mijn doelen waren karper op de vlieg. Meter+ snoek en roofblei op de vlieg. Deze doelen kon ik met een 102 cm snoek op de openingsdag van het roofvisseizoen afsluiten. Al mijn doelen heb ik gehaald. Heb ook nog zoveel meer weten te bereiken. Zoals meerval op de vlieg ( wel op forellenvijver ) van het weekend een snoekbaarsje. Een pr baars van 45 cm en natuurlijk heb ik het bellyboaten onder de knie weten te krijgen en met succes!

Als ik zo terugkijk is het een jaar vol nieuwe ervaringen, nieuwe belevingen en nieuwe vismaten en kennissen geweest. Nieuwe materialen en nieuwe technieken. Doelen voor volgend jaar heb ik nog niet echt. Daar moet ik nog ff over denken:-)

Wat zijn jouw hoogtepunten en behaalde doelen van dit jaar??
Tight lines!!

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

merijn1982

Ja natuurlijk. Misschien nog wel meer lol als afgelopen jaar hebben. Maar een doel stellen is toch ook leuk? Iets om naar toe te leven / werken??
Tight lines!!

maurice

Een doel stellen kan zwaar tegen vallen, en daarmee het plezier weg nemen.
Gewoon genieten van alles.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Scaramouche

Begin van dit jaar zat ik nog niet op het forum. Maar een paar doelen had ik wel:

- Karper van 20 pond +; niet gelukt, ik ben blijven 'steken' op 17 pond waar ik evengoed heel blij mee was
- vlagzalm; gelukt, en hoe! In oostenrijk mijn eerste vlagzalmen gevangen met als klapper van de week een gevaarte van 54cm  :o
- snoek 80+; jammerlijk mislukt tot nog toe, verder dan +/- 65cm ben ik nog niet gekomen maar ik hoop nog een paar sessies te gaan beleven op goed water.
- kopvoorn vangen; beetje gelukt, twee visjes van een centimeter of 20 kunnen vangen, de grote lieten zich helaas niet foppen.

Voor de rest was een belangrijk doel om comfortabel 20m+ te leren werpen. Dat is aardig gelukt, 20m haal ik nu feitelijk zonder veel problemen, problemen met plotse windvlagen daargelaten. ik heb ook een aantal keren de hele lijn van de reel afgegooid, nu nog de top uit zine te krijgen, al heb ik tijdens het vissen die afstanden helemaal niet nodig gehad.

Ik moet maar eens gaan nadenken over 2015. Waarschijnlijk mijn eerste zeebaars op de vlieg en naar Denemarken voor een 60+ zeeforel.

Het mooie van doelen stellen is dat je je zelf dwingt om uit je comfortzone te treden. Zonder het doel 'vlagzalm' had ik nooit die week Oostenrijk geboekt bijvoorbeeld.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

FSCHAMP

Ik heb ook een aantal van mijn doelen gehaald en ik kan er nog altijd eentje halen nl. een snoek van boven de meter. Want maandag 15 December komt er nog een nieuwe sessie aan.  Ik heb al verschillende snoeken gevangen dit jaar, eentje was  90+ wat dus toch al aardig in de buurt komt van de 1 meter komt.

Eén van mijn doelen andere doelen was zeebaars vangen en op mijn eerste sessie ving ik er al gelijk 4, ondertussen zijn er al een heel aantal bij gekomen. Verder wilde ik ook een snoekbaars vangen met de vlieg en ook dat doel is verwezenlijkt.  Ik heb er nl. eentje van 56 cm en eentje van 42 cm weten te vangen. 
Wat niet op mijn lijstje stond was een PR van 54 cm voor brasem en een nieuw PR van 45 cm voor Winde. Verder heb ik ook een smallmouth bass gevangen, wat toch ook een hele nieuwe ervaring was.

Volgende doelen heb ik niet bereikt, maar de meeste gaan ook al een aantal jaar mee

- Vlagzalm van boven de 50 cm (PR 49 cm) 
- Een Fario (bruine forel) van boven de 60 cm (Pr 58 cm)
- Een Regenboog van boven de 85 cm (Pr 84 cm)
- Een roofblei vangen => Hiervoor ga ik dit jaar eveneens naar de Waal, nu ik ben maar één keer naar de Waal geweest en dit was in april, dus te vroeg voor de roofblei en de zeebaars was te verslavend vandaar dat het slechts bij één sessie is gebleven.

En deze zullen dus terug op mijn lijstje voor 2015 komen.


Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

merijn1982

Mooie doelen behaald. En mooie wensen voor komend jaar ::goodjob::

doelen stellen mag best, als je de fun factor niet vergeet!
Tight lines!!