Feest op de feeststreamer (snoek 101)

Started by Gerrit72, February 01, 2013, 21:19:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wouter veuger

ja op dat soort bakken kan je wel even teren gerrit :P

ik ben vanochtend ook weggeweest,was erg veel wind zoals martinT al zei.
toch was het wel erg lekker om er weer even tussenuit te zijn en de wind door de haren te voelen.
(alhoewel,haren ...)

ondanks het lastige werpen toch een snoekie kunnen vangen,ongeveer 65 cm,gaaf gezicht in erg helder water.
nr 5 dit seizoen.

Gerrit72


Dat gaat al weer goed Wouter!

Het is er ook wel weer voor, maar idd die wind is moeilijker werpen.

Op kleiner water, waar niet ver geworpen hoeft te worden is het goed te doen.

Ik kan helaas dinsdag op zn vroegst weer  :(
The only difference between men and boys is the price of their toys.

vliegvisgek

gerrit netjes man op je 6/8 hengel  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

maar eerlijk is eerlijk dikke bak maar mocht je een andere hengel hebben ben ik alleen benieuwd of de actie
toch niet anders is dan die hebgel die je nu hebt  ;D ;D ;D

Gert

#28
Quote from: Gerrit72 on February 03, 2013, 11:32:13
Ook al zijn we 2 dagen verder, ik zit nog steeds na te genieten :)

En ik zit 3 uur later mezelf nog steeds voor m'n kop te slaan >:(

Het was mooi weer vanochtend, dus op de fiets de polder in. Maar viel toch wel tegen, harde kouwe wind.
Eerst een drietje opgetuigd, maar na 2 keer de nimf tegen m'n kop toch maar de streamerhengel gepakt.
Al snel een dikke kolk op het moment dat ik de streamer uit het water tilde voor de volgende worp.
En in plaats van eerst mijn schepnet te pakken die nog achterop de fiets zat, meteen weer ingegooid. Dom dom dom, maar ja dat is achteraf. De snoek hing, zat goed vast maar ik kon er niet bij. Was wel een grote, misschien ook wel een metersnoek.
Ik probeerde de vis te banken, maar toen ze tegen de kant lag, een beetje vast in de prut, schoot m'n streamer los.
Snel alsnog m'n net gepakt, de snoek lag er nog, maar ja, zodra ik met m'n net in de buurt kwam was ze toch losgekomen uit de bagger. Lag niet zo vast als die bultrug laatst, bij Texel.
Jammer, had misschien ook wel m'n eerste metersnoek op de vliegenhengel geweest.
Verder niets meer gezien overigens. Weer minstens een week wachten...

Groet,
Gert

vliegvisgek

ships gert dat als ervaren vliegvisser oeiiiii ;D ;D ;D ;D ;D

Gert

Ja, en op zich was dit ook geen nieuwe ervaring  :( dus dat is helemaal stom. Staat nog wel ergens een verslagje waar het niet veel anders ging, alleen was deze veel groter. Meestal lukt het wel met een nek- of kieuwgreep maar dat ging bij deze echt niet lukken.

Jan Bruins

Prachtsnoek Gerrit !

En natuurlijk een heel mooi verslag   ::top::
I don't drink water, fish f*ck in it...

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

Gert

Quote from: speycast on February 03, 2013, 19:06:39
jammer Gert als je hem maar niet op 1 van die streamers van mij verspeelt heb    ;)

krijg ik dadelijk nog de schult hihihih

Nee Bert, was op een eigen streamer, gele zonkerstrips en bucktail.
Met die van jou helaas nog helemaal geen aanbeten gehad. Maar ze doen het wel mooi in het water!

Gerrit72



@ Vliegvisgek thanks, ben nog a/h kijken naar andere hengels, ik blijf benieuwd en ondanks dat ik weet dat deze stok echt niet de meest ideale eigenschappen heeft, is het vanaf deze vangst uiteraard een stok met zeeer bijzondere waarde  :)

@ Jan, bedankt man!

@ Gert, da's flink balen! Dat is ook de reden dat ik stond te zweten! Ik heb vaak bij de grotere vissen een losschieter en ook nu dacht ik dit wordt weer zo'n sterke verhalen vis, die vlak voor mn neus los gaat schieten. Thank god, dit keer gelukkig niet  :) Mogelijk dat de soepele buiging van de hengel het geweld soepeltjes op heeft gevangen. De losschieters heb ik vaak met mn strakkere stokken.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

jagoziva

Gerrit ik moet echt ff bij je in de leer voor dat snoeken ,want hier vist mijn zoontje me er steeds uit, ik 0 hij vaak 2.
Hij vist alleen niet met de vliegenlat.

Gerrit72



Michel, jammer dat we zo ver uit elkaar wonen, anders konden we
mooi samen op pad.

Vissen met je zoon, dat is mooi man! Hoop dat die van mij later ook mee
wil, dan mag hij mij eruit vangen  ;D
The only difference between men and boys is the price of their toys.

jagoziva

Ja het is ook mooi om hem te zien vangen, ik zet ze dan voor hem op mijn vismaat.
Maarre het word voor mij ook s tijd om mee te kunnen lullen met die gasten hier over dat snoeken haha.
Ik zie je zo en zo in baggelhuizen in maart

Gerrit72


Het zit je gewoon even tegen. Moet vanzelf lukken, een snoek op de
streamer. Hier ook niet altijd feest, net een 'zware' periode gehad.
Tijdens de ijsperiode, kon ik op de plekken waar het water wel open was
geen vis vangen.

Qua lengte heb ik niks te klagen. De eerst dit jaar was 89.
Met deze meter ben ik mega blij.
Normaal gesproken vang ik hier alleen snoekjes rond de maat.
Dit smaakt naar meer...heb net een grote feeststreamer geknoopt en voorzien
van een fishskull. Binnenkort wil ik op het Noord-Willemskanaal gaan snoeken.
Behoorlijk groot water, daarom die grote en sneller afzinkende streamer, in de
hoop weer een grote te haken.

Jij succes Michel, komt vanzelf goed met die snoeken!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Plantje

Mooie snoek Gerrit! Niet zo'n lang mager scharminkel, maar een lekkere vette!

Nigel

Erg gaaf verhaal en een super dikke vis Gerrit. Daarbij komt nog ff dat je laat zien dat daar helemaal geen duur materiaal voor nodig is. +

Hilco

proef ik hier enige onvrede omdat iedere foto gesigneerd is met een ander forum? 

Gerrit72

Quote from: speycast on February 08, 2013, 19:25:06
nee duur hoef niet pak een bezemsteel knoop er stuk nylon aan met dreg en levend visje en vangen maar  ;D
is totaal nuteloze info   wat het kost   of juist niet kost

Er zijn genoeg forummers die (net als ik) op de centjes moeten letten.
Zelf blijf ik me verbazen dat er voor een paar centen hengels te koop zijn,
waar je heerlijk mee kan vissen (ook al wordt dit materiaal door anderen
de grond ingeboord). Sterker nog, een aantal forummers is er heel duidelijk
in dat dit tweede hands spul, echt troep is. Zelf weet ik inmiddels beter, maar
ik realiseer me ook dat er genoeg (nieuwe) forummers zijn, die onzeker zijn.

Daarom vind ik het dus niet nutteloze info, juist omdat door anderen 'duur',
gepromoot wordt. Ik denk er dus anders over dan jij en zoals ik al
eerder aangaf; ik ben behoorlijk eigenwijs (maar daarin kunnen we elkaar de
hand schudden Spey  ;) )
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Plantje

Het kan met name voor beginnende vliegvissers natuurlijk wel interessant zijn om te zien dat vliegvissen niet duur hoeft te zijn. En dat kunnen we met zijn allen wel roepen, maar het is toch het mooiste om met foto's en een verslag te laten zien wat voor mooie vissen je hebt gevangen op niet extreem duur materiaal.

Gerrit72

#44

Goed advies is erg subjectief. En met winkelpersoneel moet je het ook net treffen.
Daarom goed dat goede ervaringen met (web)winkels hier gedeeld worden.

Ondanks al het goede advies dat ik heb gekregen, komt toch het moment dat je moet gaan testen.
Hengels van anderen zijn daarvoor goed, maar ook goedkope setjes van Marktplaats.
Ik heb hierdoor met vele hengels kunnen vissen en krijg steeds meer ervaring in wat ik lekker
vind vissen. Dat leer je alleen als je veel werpt (onder verschillende omstandigheden en met
veel verschillende stokken).

Ik ben ervan overtuigd dat je in je leerproces vele hengels gaat verslijten voordat je je een mening
kan vormen. Zou ik elke keer naar de winkel gaan, dan ben ik minstens het dubbele kwijt dan wat ik
nu betaal.

Les is altijd goed,  ::agree::
The only difference between men and boys is the price of their toys.

wouter veuger

ik denk dat het voornaamste is dat je thuiskomt met het gevoel dat je lekker gevist hebt, en als je dat gevoel kan realiseren met een setje van 60 euro,wat zou daar dan mis mee zijn?

tuurlijk kan je met een stok van 600 euries ook lekker vissen,maar na 18 jaar vissen, op heel veel vissoorten en met heel veel technieken durf ik wel te stellen dat de prijs zeker niet garandeerd dat je iets goeds in handen hebt.

ikzelf ben bijvoorbeeld een beginnend vliegvisser,ik heb er erg veel lol in ,maar ben niet voornemens om meteen hengels van zeg 300 plus euro te gaan kopen,ik denk dat het verstandiger is om eerst eens goed uit te zoeken wat je prettig vind vissen...,ik heb nu 3 hengels staan uit een lage tot gemiddelde prijsklasse ,en kan daar voor mijn gevoel goed mee uit de voeten.

ik vis ook al 18 jaar behoorlijk fanatiek met de pen op karper,en heb ook 2 penhengels staan van een dikke 600 euro per stuk,maar daar ben ik ook niet mee begonnen te vissen,ik heb daar jarenlang naartoe gewerkt voordat ik voor mijzelf bepaald had wat ik precies wilde,en bereid was om zoveel geld uit te geven.

Gerrit72

#46


Een goede winkelier met verstand van zaken en oog voor het niveau van een klant is uiteraard een prima keuze om je te laten voorlichten in de aanschaf van een hengel.

Voor de jongens die zelf willen beginnen met ervaringen opdoen (al dan niet bijgestuurd door anderen) kan het kopen van tweede handsjes een uitkomst zijn. Hierdoor hoeven ze echt niet af te haken (als ik bij mezelf afga, kan het met heel veel plezier en een leerproces waar niets mis mee is). Laat een ieder doen waar hij/zij zich goed bij voelt.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

wouter veuger

laat iedereen toch lekker zn ding doen,ik ben ook zo eigenwijs geweest om zonder les of wat ook te beginnen,en ik besef me heel goed dat ik wellicht  fouten maak en geen expert ben.

maar man,wat vermaak ik mij aan de waterkant,en dat is toch het belangrijkste,ik zie het vliegvissen als een van de beste stappen die ik de laatste jaren heb ondernomen op visgebied.
en als ik daarbij niet de route volg die een ander meent dat ik moet volgen,dan is dat maar jammer,maar niet voor mij.


Hilco

Nou ik snap de wrijving wel ;

Iedereen die zelf maar wat aan rommelt zal zijn visje vangen en er erg veel plezier aan hebben.

Maar wat als die personen dan ineens anderen gaan vertellen hoe ze moeten vliegvissen en welke hengel ze moeten kopen?

Daar ligt de essentie van de ergernis bij de ervaren vliegvissers t.o.v. de beginners.

Gerrit72

#49
Een ander moet geheel doen waar hij\zij zich goed bij voelt.
Dat doe ik ook. Ik zal een ander dan ook nooit 'vertellen welke hengel ze moeten kopen'.
Ook pretendeer ik nooit dat ik het heb uitgevonden. Ik post vanuit mijn ervaringen, waarvan de basis vaak komt van tips van dit forum\vliegvisboekjes etc. Zelf kan ik ook genieten van ervaringen van anderen.
The only difference between men and boys is the price of their toys.