forel in de afgedamde Maas

Started by greg, April 23, 2015, 22:34:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

greg

Zojuist ontvangen van een collega.

Foto genomen langs een inlaatbekken van de Afgedamde Maas.

Volgens mij betreft dit een beekforel? Of heb ik het mis?



groet gregory

Sieger

Yep lijkt er verdacht veel op... Hup hengel inpakken en gaan...  ;)


Sieger

MarcelN

Neem die gast niet zo in de maling joh, da's een snoek met waterpokken, zie je zo ::agree::

GJ

De afgedamde maas bij Nederhemert? Ik woon aan de afgedamde maas (bij Nederhemert dus) maar het schijnt dat er meerdere stukken de afgedamde maas worden genoemd...Als het "mijn" afgedamde maas is dan weet ik wat ik ga doen dit weekende :)


maurice

#4
Had deze vis rode stippen?
::bbq:: ::proost:: ::proost::

gijsie20

#5
Het ziet er wel uit als ja  8)

Gehavende vinnetjes lijkt het wel, zal evt. een wat oudere zijn? Of slechte kweek  ;)

Franky Boy

Beekforel of zeeforel.
Kan allebei zijn.
In ieder geval een bruine forel.

greg

Quote from: GJ on April 23, 2015, 23:46:09
De afgedamde maas bij Nederhemert? Ik woon aan de afgedamde maas (bij Nederhemert dus) maar het schijnt dat er meerdere stukken de afgedamde maas worden genoemd...Als het "mijn" afgedamde maas is dan weet ik wat ik ga doen dit weekende :)

Nee niet bij Nederhemert.......dit is echt de inlaatkom van Dunea

greg

Quote from: Franky Boy on April 25, 2015, 16:32:44
Beekforel of zeeforel.
Kan allebei zijn.
In ieder geval een bruine forel.

Mij is altijd verteld dat zeeforel zwarte vlekken heeft in de vorm van kleine kruisjes

Franky Boy

Dat geldt soms voor zilverkleurige zeeforellen op zee. Greg.
In zoet water zien ze er meestal net als andere bruine forellen (beekforellen) uit.

Gert

Quote from: greg on April 25, 2015, 17:05:29
Mij is altijd verteld dat zeeforel zwarte vlekken heeft in de vorm van kleine kruisjes

Of ben je in de war met Seeforelle, oftewel Duits voor meerforel? Die heeft dat namelijk ook wel, zwarte kruisjes.

sjo

Die heeft een groenige rug. Zeeforel is toch een bruine die naar zee is geweest?!
Sjo
Let the fly be with you....