4tje gekocht

Started by Koen, November 09, 2011, 18:15:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Koen

Ging ineens de deurbel. pakket dienst. swweet.  ;D




Ik was eigenlijk opzoek naar een #8 reel na een partijtje vliegvissen met Rob. Kwam ik bij Kajs uit en zag dat ze flinke korting gaven op hun TFO-tjes. Kon het niet laten om een 4tje aan te schaffen. Heb nu een #4/5 travel van 30 euro dus dit is wel een mooie verbetering. Laat die wintervoorn nu maar komen :)

Koen

echt bizar hoeveel lichter hij is vergeleken met mijn ouwe #4.

Sieger

Zijn mooie hengels Koen... veel plezier ermee..!


Sieger

HappyFisherman

Veel plezier er mee! Prima stokkie ;)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Koen

Quote from: Rob van H. on November 09, 2011, 18:37:30
Mooi stokkie Koen!!!

ja, mooi afgewerkt ook. Zaterdag ff naar de beursch, ff kijken naar een reeltje. Hoop iets van een #2-4 of een #3/4 reel te vinden, mocht ik dan nog es kleiner gaan dan heb ik al een reel :)

harlin

ja, je zal je je wel vertild hebben aan al dat snoep dat je met je lampje hebt opgehaald,
en dan de hele nacht stiekem liggen snoepen denk ik. ::badgrin::
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

maurice

leuk stokje koen.
dat hij maar vaak krom mag staan
::bbq:: ::proost:: ::proost::

sebas-vh

Gr Sebas

HappyFisherman

Ouwe snoepert :)

Superveel plezier morgen Kerel, ik hoop dat het een mooie dag wordt!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Bert J.

Mooi hengeltje. Ik heb de 9 foot #6, een fijn stokkie!
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

catchem

Quote from: Koen on November 09, 2011, 18:44:47
ja, mooi afgewerkt ook. Zaterdag ff naar de beursch, ff kijken naar een reeltje. Hoop iets van een #2-4 of een #3/4 reel te vinden, mocht ik dan nog es kleiner gaan dan heb ik al een reel :)

Als je naar de hengelsportbeurs gaat; hier staat voor het vliegvissen volgens mij  alleen 'Hooked on the fly', op de site van de hengelsportbeurs kan je alle deelnemers zien. Vooral veel boten en vacanties.

Een linkje: http://www.hengelsportbeurzen.nl/deelnemers-2011

Koen

Quote from: catchem on November 10, 2011, 16:15:44
Als je naar de hengelsportbeurs gaat; hier staat voor het vliegvissen volgens mij  alleen 'Hooked on the fly', op de site van de hengelsportbeurs kan je alle deelnemers zien. Vooral veel boten en vacanties.

Een linkje: http://www.hengelsportbeurzen.nl/deelnemers-2011

Ja, ik heb al ff met Daniel van Hooked on the Fly gesproken, hij neemt alles van Vision mee dus kan ik ff rustig rond kijken :) Heb al gezien dat er kwa vliegvissen niet heel veel staat. maarach, altijd leuk om ff rond te struinen.

Koen

Ik moet hier nog een lijn voor hebben, heeft iemand ervaring met lijnen in deze hengel?

Koen


weerwolf

#14
ik heb een #2 van die serie en die werpt goed met een 3 lijn maar die lijn heb ik gekregen van wilco. Wat voor merk dit is weet ik zo niet.
Volgens mij uit engeland.

het kon wel een hetzelfde merk zijn als waar sieger het laatst over had? Sieger welk merk was dat ook al weer?
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

HappyFisherman

Uitproberen, neem gewoon een WF4 lijntje van welk merk ook. Volgens mij merk je als beginnend zwieper het verschil toch niet...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Koen


Sieger

Quote from: HappyFisherman on November 11, 2011, 21:44:19
Uitproberen, neem gewoon een WF4 lijntje van welk merk ook. Volgens mij merk je als beginnend zwieper het verschil toch niet...

Zit op zich wel een kern van waarheid in... Je zou eigenlijk eerst moeten weten wat je zelf prettig vind en dat betekent veel verschillende lijnen proberen...
Dus daar komt hij weer.... ( ;)): Zoek een paar mensen of iemand op, zodat je een aantal verschillende lijnen kunt proberen.... Ik zou zelf niet (meer...  ::) ) op 'blinde' adviezen in gaan....


Sieger

HappyFisherman

Precies wat ik bedoel, maar ik wilde de wijsneus niet uit gaan hangen  ::jumpers::

Kijken op ebay, paar tientjes heb je al wat goeds... Je weet pas wat goed is als je ook met slecht spul hebt gevist toch?

Kortom, ga lekker op ontdekkingstocht, da's het mooiste er af!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Koen

Ik ga morgen op de beurs ff kijken naar een Vision GT #2-4. lijkt me wel een mooie reel. Heb um alleen in the UK gezien voor 99 pounds en ik ben een beetje bang dat hij zelfs met 10% korting nog veel duurder is.

Sieger

Kijk ook even bij de stand van Van der Kolk uit Enschede... Die hebben ook redelijk wat vliegvisspullen liggen en vorig jaar hadden ze een bak met restantlijnen...

Die Vision Reel ziet er mooi uit (heb de kleinste in de handen gehad...) kijk wel ff goed of de ratel goed vast zit... die ik gezien heb was zonder slip en dan is je ratel de enige 'rem'...  Als hij ze bij zich heeft zou ik ook de Vosseler ff bekijken, zijn ook mooie reels en kwalitatief erg goed...

Kwa lijn.... gewoon een standaard WF lijntje proberen en vandaar kijken wat je lekker vind... Misschien ff een paar werplesssen om de basis goed aan te leren en niet teveel fouten in te laten slijten....

En dan vooral veel vissen...  ;)


Sieger

Koen

Volgens mij heb ik de #2-4 al in mijn handen gehad. je hebt alleen zo'n rubber ratel inderdaad. maar voor een 4tje heb je, is mijn ervaring, toch niet echt een slip nodig. het meeste is goed met de hand te doen al vergt het wat oefening. Vossler heb ik al ff naar gekeken, ook wel aardig. De Vision sprong er een beetje uit omdat ie ook op een 2tje gezet kan worden en maar 85 gram weegt.

Sieger

Quote from: Koen on November 11, 2011, 22:52:16
Volgens mij heb ik de #2-4 al in mijn handen gehad. je hebt alleen zo'n rubber ratel inderdaad. maar voor een 4tje heb je, is mijn ervaring, toch niet echt een slip nodig. het meeste is goed met de hand te doen al vergt het wat oefening. Vossler heb ik al ff naar gekeken, ook wel aardig. De Vision sprong er een beetje uit omdat ie ook op een 2tje gezet kan worden en maar 85 gram weegt.

Nee slip ga je zeker niet nodig hebben, maar bij het opzetten van de lijn vloog het ratelrubbertje eraf en was hij dus stuk... gevolg is dat de reel ongeremd draait en bv bij het afhalen van je lijn in grote snelheid doordraait en de hele zut in de knoop zit.... Toch ff goed kijken..


Sieger

Koen

goeie tip. ik ga er ff op letten :)

Koen

Ben net terug van de beurs. heeeeeeeeel veel karper spul, niet normaal. Hier en daar wat vliegvis spul. helaas was de vision reel toch aanzienlijk duurder dan in de UK, dus haal um daar wel vandaan ... als ik terug uit Texas ben.