De Ourthe nabij Houffalize

Started by Troutbuster, March 05, 2012, 17:07:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gijsie20

Here you go: inclusief bindpatroon

http://www.completefisher.com/forum/viewtopic.php?t=2931

Ik heb gewoon een cdc veer strak om de haak gedraaid, net zoals dubbing. Je kan natuurlijk ook gewoon grijze dubbing oid gebruiken. Werkte voor mij ook.

Groet en succes Gijsbert

@ Jan, succes vrijdag! Ik ben er zaterdag en zondag weer te vinden.

Jorrit W

Mooie vlieg! Gaan we zeker proberen!

Ik dank u!

Troutbuster

Quote from: gijsie20 on September 12, 2012, 21:50:53
Here you go: inclusief bindpatroon

http://www.completefisher.com/forum/viewtopic.php?t=2931

Ik heb gewoon een cdc veer strak om de haak gedraaid, net zoals dubbing. Je kan natuurlijk ook gewoon grijze dubbing oid gebruiken. Werkte voor mij ook.

Groet en succes Gijsbert

@ Jan, succes vrijdag! Ik ben er zaterdag en zondag weer te vinden.

Komt goed Gijs
Morgen zijn we maar met een klein groepje van 3
Alle ruimte dus
je hoort er wel van
Jij ook succes dit weekend

Gr

Jan
"Petri Heil"


Christof van den Berge

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

A{b}r{a}xa{s}


Christof van den Berge

Quote from: A{b}r{a}xa{s} on September 14, 2012, 18:54:08
en en en ???

Ik denk dat ze nog aan het kabouterbier zitten Bas ::proost::
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

Troutbuster

Pfffffffffffffffffffff

Het was taai Broeders!!
Gerrit Edwin en ik zijn gestart stroomaf net buiten het no Kill gedeelte
Glashelder water en ogenschijnlijk een lege rivier!
Niet alleen ogenschijnlijk!! :(

Geen vis te bespeuren en na 3,5 uur peuteren en pielen had Gerrit een forel en een vlagzalm, Edwin had nog niks en ik had een forel en een kopvoorn!!
Matig resultaat dus!!

Op naar het No Kill gedeelte "want daar zou het wel een stuk beter zijn"  dachten we

Tsja.... er steeg idd hier en daar een vis(je) en tsja.... af en toe vingen we iets van enigzins formaat maar het hield niet over!
Een handvol forellen en 2 gave vlagzalmen waren mijn deel van de hele lange dag
Gerrit had er een paar meer en een gave regenboog, Edwin had ook 4 forellen op zijn conto staan maar dat was het dan ook
Ik heb wel 2 JOEKELS van Barbelen gehaakt
Tsja, gehaakt dus en niet geland
Gewoon TE groot!!
Wel een machtig gezicht als je een 10 tal barbelen ziet flanken in het voor Houffalize gangers bekende "Barbeel Bordeel" :D ;D ;D ;D ;D

Toch eens serieuzer werk van maken de volhende keer!

Na een heerlijke maaltijd in een AC restaurant langs de snelweg, moe en ontdanks de matige vangsten, toch voldaan weer huiswaards omstreeks 20:30 uur.

Volgend jaar weer nieuwe kansen op de Ourthe.

"We'll be back"

Gr

Jan
"Petri Heil"


Christof van den Berge

Jammer dat het zo taai was Jan..
Volgend jaar ben ik ook van de partij wat betreft de Houffalize tripjes!

Van de zomer heb ik ook een visser een barbeel zien vangen in de Ourthe, gewoon met voerkorf en mais wat een geweldige beesten zijn dat zeg!



Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

Gerrit72


Ondanks 'taai', toch weer een mooi avontuur! GOED BEZIG!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

gijsie20

#84
Heren,

Ook ik ben weer terug. Prachtig weer gehad. Vangsten waren idd wat taai. Wel een leuk aantal forellen en vlagzalmen gevangenen een kopvoorn en wat kleine voorn, zowel met streamer en vandaag op droog nog wat leuke forellen kunnen verschalken. We hebben met name het No Kill stuk gevist. Pa had nog een bruine van 38 cm!
Al met al een mooi weekend gehad. Even kijken of ik voor het einde nog een dagje op en neer kan.
De barbelen hebben we ook zien draaien. Nog even geprobeerd maar niet gelukt. Vorig jaar had mn broertje er nog een. Oersterk die vissen!

Er zwemmen trouwens ook een aantal enorme kopvoorns op het no kill, helaas waren ze wat schuw en lukte het niet ze te vangen.

Groet Gijsbert

gijsie20

Vond nog 2 leuke foto's van vorig jaar op het No kill:


Broeder met een Barbeel


Pa met een Karper!


gijsie20

Morgen voor 2 dagen voor de laatste maal dit seizoen naar de Ourthe. Als ik het goed zag heeft het niet teveel geregend, en wordt er aardig weer voorspelt. Nog even achter de forellen en vlagzalmen aan  8)

Groet Gijsbert

BV

Gijs,
Maak je over het weer geen zorgen.
Ik heb vandaag in een stralende zon staan vissen in de wijde buurt van Houffalize.
Het is hier 13 à 17 graden , en zonnig , wat niet zo is in het westen van NL :P

gijsie20

Ah top. En nog wat gevangen?
Haha..het weer was hier idd niet om naar over huis te schrijven. Op naar het Micro klimaat gebied in Belgie  :D


Groet Gijsbert

BV

Gijs, Tja,
typische einde seizoen, rivieren worden niet meer aan gevuld , vis stijgt iets minder.
Slechts één forel op twee uur vissen..
Maar wel fijn.

gijsie20

Zo.. gister einde middag weer terug. Ik heb een mooie laatste 1,5 dag gevist.
Teller is op de 20 blijven steken. Vrijdag een heel mooie dag gehad, met prachtig weer waarbij ik zo'n beetje de heel rivier voor mezelf had  :D Het water was ook echt kristalhelder.
De vangst was met name forel, maar ook weer een aantal vlagzalmen. Een aantal forellen waren ook van heel mooi formaat (ruim 30cm + tot achterin de 30 cm).
Hieronder een paar sfeer plaatjes.






Groet Gijsbert

BV

Dat zijn de grotere die er zitten!
Prachtig

Jorrit W

Ziet er super mooi uit en mooie vissen. Volgend jaar maar eens kijken. :-)

gijsie20

Thanks,

Kwam nog een foto van afgelopen weekend tegen.


Gerrit72


Mooie vissen Gijssie!




::goodjob::
The only difference between men and boys is the price of their toys.

gijsie20

Thanks! Ik ben niet zo'n fotograaf..dus deze foto's zijn snel even genomen met de mobiel, des te eerder zwemmen ze weer  :D
Op naar volgend seizoen!

Groet Gijsbert

Raymond

Ik denk ik denk ik denk... dat dit menneke voor komend jaar ook een vergunning gaat aanschaffen voor de omgeving van Houffalize... Een uurtje rijden met mijn dieseltje en ik ben daar, dus... :D

Jan, nog tips??? ;)
::wtf::

Troutbuster

Broeders en Ardennen gangers!

Volgende week, op 16 maart as. om precies te zijn, gaat het seizoen op de Belgische rivieren weer open.

Wij hebben de afspraak staan om met een hele groep van Lure&Emerger die zaterdag te gaan.!

Enerzijds om de jaarkaart van Houffalize aan te schaffen, en anderzijds wat te gaan vissen op de Ourthe, maar......

Na dit weekend gaan de temperaturen daar weer behoorlijk onder 0º dus ik weet nog niet of het de moeite loont om te gaan.

We houden de verwachtingen nauwlettend in de gaten.

Gr

Jan
"Petri Heil"


Raymond

We gaan het zien Jan..., we gaan het zien.

Het weer daar doen we helaas (of wellicht gelukkig?) niets aan maar ik ga hoe dan ook toch. Dan heb ik tenminste de jaarvergunning al zodat ik door de week lekker in mijn autootje kan springen om te gaan vissen..., zou ik daar plotseling zin in krijgen. En ik ga er nog eens even wat meer rondsnuffelen, het is toch wel een enorm gebied met beken en rivieren wat deze vereniging daar in beheer heeft.
::wtf::

Troutbuster

Ja dat is wel zo natuurlijk, veel viswater, zeker als je alle zijbeken meetelt!
Die zijbeken bieden zeker met wat hoger water, een prima alternatief voor de Ourtje zelf, ennehh.... ik ga ook hoor, of er moet een meter sneeuw vallen dan blijf ik thuis! ;)

Ik zie je omstreeks 10:00 uur bij de monding van de Martin Moulin, want daar starten we traditioneel!!

Gr

Jan
"Petri Heil"