Brasem en karper op de #4 op zicht

Started by Willem, May 04, 2012, 21:36:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Willem

Afgelopen week stond ik op brasem en winde te vissen, komt er een dikke karper aan zwemmen die wel trek had in m'n nimfje. Helaas schoot hij los omdat ie de planten in dook ???

Verder had ik gisteren nog een leuke brasem op zicht gevangen in hetzelfde beekje. Zie het filmpje voor de dril van de karper en de brasem:

http://www.youtube.com/watch?v=9KGBQVLmAaM

Groeten,

Willem

Mr. Tinus

Gaaf man....
Het zicht vissen blijft het leukst.... !!!

forel


Willem

Camera is idd erg fijn... en goedkoop :o

Het is een Kodak Playsport zX5. Ik had eerst de zX3 maar die had geen macrostand en mindere kleuren. Deze was 109 euro. Gewoon doen dus! Schokbestendig en waterdicht, topcamera! Foto's zijn wat minder, dat wel...


Gerrit72


Leuk gefilmd idd!! Vissen zien en aanwerpen is echt super!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Egon

Mooi filmpje, echt kicken hé op zicht vissen.
Enne sportief dat je de vlieg laat zien, die ga ik maandag ook gebruiken in de AA.
Hoop dan wel beet te krijgen natuurlijk.
Groet Egon

Willem


sjoerd

Tsja,
de vis moet wel heel lang poseren voor de camera. Zelfs twee keer heel langzaam vlak voor de camera langshalen??? En daarna terugzetten waarbij je ziet dat de slijmlaag van de brasem behoorlijk beschadigd is! Het zijn wel erg "kijk mij nou toch eens vangen" filmpjes., die de hele wereld kennelijk moet zien, gezien de engelse teksten erbij. Nou het is maar een doorsneebrasem hoor. Leuk om te vangen maar dit vind ik erg op egotrippen lijken.
Ik zal er wel commentaar opkrijgen maar het zij zo.  :) :) :)
Ik maak zelf ook wel foto's van mijn vangsten  en plaats ze ook wel op het forum maar om dat nu van elk visje te doen?? 
Hopelijk begrijp je wat ik met bovenstaande bedoel. Het is niet spelen op de man maar het gaat om het algemeen omgaan met de vis. Voor een foto duurt het verblijf van een vis boven water veeeeeel korter (als je het goed doet)dan vaak voor een filmpje. Dan wordt de vis in alle posities en dergelijke in beeld gebracht en of dat altijd in het belang van de vis is dat is nog maar de vraag.
zomaar wat kanttekeningen bij het zien van het filmpje

haasie

Je post lijkt me een tikkeltje overdreven. Een vis kan best even boven water zonder dat het kwaad kan. Laten we het op een minuut houden en dat moet prima kunnen.

En tja...brasems slijmen nu eenmaal enorm.

Cornico

Mooi gedaan, ik heb wel eens andere filmpjes gezien . . . .
Om het nu direct een topcamera te noemen vergeef ik je in je enthousiasme.
Het is idd. een wonder wat tegenwoordig een camera voor die prijs allemaal kan.
5 jaar geleden moest je voor zo'n kwaliteit een echte videocamera kopen en minimaal € 500 aftikken.
Toch kun je wel zien dat het een pocketcamera met een simpele lens is hoor als je wat meer ervaring in het metier hebt.
Nog een tip.
Je hebt gemonteerd, te zien aan de aftiteling.
Was het nu zo moeilijk om de stukken met de ergste schokken eruit te halen of te deshaken?
Of nog beter, laat degene die filmt de camera stil houden.
Kijkers worden zeeziek bij schokkerige beelden.

catchem

Maar de karper is wel netjes in het water onthaakt  ;)

j.klopper

Vang je een paar mooie vissen met ook nog een leuk filmpje er van,wordt je nog afgezeken ook...

Rossie69

Mooi filmpie Willem.

en zekers mag er gezeken worden :)

want we moeten altijd wat te zeiken hebben.
Maar is zekers goed,dat mag.


catchem

Ik vind filmpjes altijd wel leuk, zeker zelf gemaakte.