eerste vliegen kopen

Started by vinfoto, September 11, 2014, 21:16:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vinfoto

Inmiddels heb ik een hengel gescoord een #6 met een WF6 lijn, ik wil binnenkort nadat ik weet een beetje fatsoenlijk kan werpen gaan vissen op voorn baars en snoekbaars.

ik heb nog geen vliegjes en ik heb ook nog geen flauw idee wat ik het beste kan aanschaffen en vooral waar.....

Hoe kom ik aan me eerste vliegjes en welke soort en maat kan ik het best halen.

quaden

als beginner zou ik starten met wat goudkoppen/goldbeads/bead head omdat deze ook beter overslaan in de leader
kijk eens bij amfishingtackle.nl en onder het kopje 'vliegen' staan verschillende bead heads.
pheasant tail, hare ear nymps, red tag en caddis puppa ze staan op de site. ze zijn niet zo duur en ik zou wat verschillende maatjes pakken, bijvoorbeeld 3x maatje 16 van red tag en 3x maatje 14 pheasant tails etc etc.
zo heb je een kleine assortimentje met verschillende maatjes en vliegen. dit zijn vliegen waar ik altijd wel mijn vissen mee vang en je als beginner goed mee uit de voeten kan.

iemand anders nog tips?? ( buiten zelf binden :p )

owja en een van mijn favoriete is de zwarte hare ear nymphs

hannus

er zijn veel meer leveranciers, zou eens lekker struinen,
o.a.
muddler.nl
martens vliegvisprodukten
kunstvliegen.nl

en nog veeeel meer!!

quaden

eerst even bij de sponsor kijken?

er zijn er inderdaad heel veel
damselfy (=martensvliegvisprodukten)
1000vliegen
flysupply
etc etc


hannus

eerst even bij de sponsor kijken?
====================

haha ja, zit hier even met een binnenpretje, maar ik  waardeer je opmerking!1

eendagsvlieg

Bekijk eens de site van smartflyfishing.nl. Klein assortiment maar wel regelrechte vangers. Met hun assortiment kan je het jaar rondkomen ook op verschillende vissoorten.

Als beginner zou ik op de makkelijker vissoorten gaan vissen zoals voorns. Dit om te leren werpen maar ook het gevoel te krijgen van de aanbeten. Baarzen zul je ongetwijfeld als bijvangst haken.

Succes

Eendagsvlieg


hannus


vinfoto

#7
ik ben voorlopig voorzien, doosje en wat vliegen gekocht bij Martin hengelsport in Rotterdam.
Bij mijn hengel kreeg ik ook een kleine  bakje met wat vliegen en leaders die heb ik nu ook netjes uitgezocht, en heb dus al aardig wat verschillende om uit te proberen :)

quaden

daar moet je wel een voorn of baars mee kunnen verschalken :P

succes!!

Hilco de Visser

Quote from: hannus on September 12, 2014, 11:09:18
regelrechte vangers?


Hahahahah ja die verkoop jij niet he Hans  ::agree::

dat zijn hele speciale vliegen ......... :-X


wat een lul koek     wat je ook aan je hengel bind, als er geen vis zit vang je niks.

als er vis zat zit ,  is een kale haak nog voldoende; als ze maar trek hebben vreten ze alles.

maar het doosje van de foto zit vol met kanshebbers  ::goodjob::

hannus

ja inderdaad, dat doosje is mooi en goed gevuld !

vinfoto

ik heb ook nog een aantal grotere waarvan ik vermoed dat het streamers zijn.

het setje wat ik nu aan deze kant heb zijn vrij kleine haken allemaal.
qua namen heb ik ze nog niet eht kunnen thuisbrengen.

FSCHAMP

Die met het rode staartje helemaal onderaan is een Red Tag nimf. De nimfen met een rood staartje zijn er een variant van de Red Tag nimf. Boven aan met koper draad zijn Frank Sawyer nimfen. In het midden zijn Pheasant Tails (PT's) met een hazeoor thorax. Rechts onder zijn ook Pheasant Tails (PT's) met een pauwen thorax.

Dit zijn zeker vangers voor ruisvoorns, maar ook op forel rivieren in de Ardennen en in Duitsland voor forel en vlagzalm op het juiste moment gevist.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

vinfoto

Thanks dan weet ik een beetje wat ik in huis heb :)
Heb ze nog een keer allemaal eruit gehaald en nu ook op haak grootte gesorteerd en aan de achter kant de grotere een plek gegeven.

Vanavond in het park om de hoek maar eens kijken of ik mijn werp techniek kan bijschaven