pech voor de één, mazzel voor de ander!

Started by sjoerd, August 11, 2016, 15:02:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sjoerd

Tsja, dikke vette pech voor de 40 pluswinde die ik na enkele minuten vissen haakte aan de nimf in de Ijssel.
Want wat gebeurde er?
Tijdens de dril zag ik ineens dicht tegen het kantje een grote kolk en voelde meer weerstand .Het bleek dat een forse snoek
mijn winde had gegrepen. Shit dat heb ik weer, was mijn eerste gedachte.Dat wordt lijn doorbijten of halfdode winde loslaten. Nouja wat kon ik doen dan alleen maar  de lijn strakhouden en proberen een foto te schieten van de snoek met de winde dwars in de bek. Nou dat lukte niet echt want de snoek ging aardig tekeer en bleef diep.
Toen ik later de vis naar de oppervlakte kon trekken zag ik tot mijn verbazing en geluk dat de nimf mooi en veilig voor de vele tanden aan de buitenkant van de snoekenbek zat gehaakt maar dat de winde was verdwenen, opgegeten of alsnog losgelaten? wie zal het zeggen.
In ieder geval had ik nu een kans om de snoek te landen en dat lukte.
Hieronder een plaatje van de 87 cm lange snoek. Een fraaie vis uit de rivier. Tsja echt pech dus voor de winde en ik kan weer een snoek bijtellen. Mijn windestek was nu wel verstoord dus het bleef bvij een hele korte sessie van amper 20 minuten. Vanavond weer even naar de rivier als het begint te schemeren. Kijken of de snoekbaarzen ook nog een vliegje willen.





Scaramouche

Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

HappyFisherman

Prachtig, had Golddigger ook een paar jaar terug.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

John

Dacht dat je niet meer met levend aas mocht vissen ;)

wh82


lambert63


sjoerd

haha en de snoekbaarzen deden het vanavond ook goed, foto's komen morgen,

Bone F

Volgens mij is ie vals gehaakt dus telt ie niet ::slaugh::
Maar nu ff serie mooie vis en een nog mooiere ervaring!Daar ben je wel ff mee bezig geweest schat ik zo in op 25/00e?
Ik had vrijdag op de Waal nog een 45er winde op een 4tje met 18/00e wel geland maar ik geef toe dat was vragen om moeilijkheden.............

Arie de Vries

Groet, Arie

Menno_siemensma

gokje dat die best ook eens die snoek kan zijn geweest die je eerder op de snoekbaarsvlieg had gemist. blijft altijd weer een verrassing die IJssel.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

FSCHAMP

Schitterende ervaring met een mooi einde, meestal loopt het verhaal inderdaad anders af.

Schitterende eendebek Sjoerd.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

fly only

Mooi man. Zoals elke keer maak jij mooie verhalen mee aan de waterkant. Top om te lezen. Tnx.
Het vliegvissen, wil ik niet missen.

Gerrit59


sjoerd

Quote from: Gerrit59 on August 14, 2016, 20:04:56
Gaaf weer Sjoerd!

Gerrit

haha, maar gisteren ging het minder. Aangezien mijn windestekken bezet waren een stuk verderop maar even een snoekstreamer aan mijn vijfje. Na enkele worpen een grote snoek, die er mooi opknalde aan de oppervlakte. Helaas ondanks enkele forse stripstrikes, was de vis na enige tijd los. Gr.... Shit happens. Volgende keer mijn snoekstok maar weer mee. Met zo'n vijfje kun je toch minder goed aanslaan. Al gebeurt het altijd wel een aantal keren per seizoen dat je een snoek niet goed haakt. Hoort erbij helaas .

Gerrit59

Nog even Sjoerd en dan komt de R weer in de maand en wordt het weer tijd voor Esox.
Vis je trouwens in die tijd ook wel gericht op snoek op de IJssel?
Groot water, grote snoek is toch het devies?

Gerrit





sjoerd

Hai Gerrit,
ik vis op snoek oa op water dat in verbinding staat met Ijssel.
Op de rivier zelf is lastiger als je dieper moet vissen.
Of je moet teveel streamers hebben natuurlijk (je raakt de nodige kwijt aan stenen en vooral aan
die kunststofmatten.)