paaiende brasems in de biesbos

Started by sebas-vh, May 02, 2012, 22:05:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sebas-vh

Hallo allemaal,

Ik ga komend weekend naar me vader en broertje, zij liggen nu met onze boot in de biesbos. Ik kom later omdat ik helaas geen meivakantie heb..
Belde vandaag me vader en had meteen even gevraagt of hij nog vis heeft gevangen/zien zwemmen. Het antwoord hierop was:
Het stikt hier van de brasems. ze duiken in het riet om zich van het kuit te ontdoen, ze zitten onder de paaipukkels.
Me vader heeft er ook een handje mais ingegooid(me vader vliegvist niet) en daar toonden de brasems geen interresse in.

Heeft het zin om op deze brasems te gaan vissen met de vlieg?
Tips voor viswijze en vliegen zijn welkom :D

Waterdiepte varieert van 0,5m tot 2m, mocht dat belangrijk zijn
Gr Sebas

Rossie69

bepaalde tijd is het rustig met de paai,dan aazen ze,dus zekers de moeite waard.

en als je pech heb pak je nog een snoekbaars of snoek.
heb ik vaak gehad.

succes en veel fun.

catchem

Het is taaie visserij, het is mij nog nooit gelukt om een paaiende brasem te vangen met de vlieg, maar er zijn er zat die juist in deze periode op de brasem gaan jagen. Wat Rossie al zei, tijdens de daad zijn ze met hun hoofd niet bij eten, maar als het paaien rustiger wordt of de vissen die buiten de paaiende meute zwemmen schijnen wel te vangen te zijn.
Ik heb ook vliegvissers gezien die in de paaiende meute gooien, maar die hebben veel valsgehaakte vliegen, dus als je vangstgerantie wil, grote dreg eraan en hard binnenstrippen  :-\

Veel plezier in de Biesbosch, ik hoop dat je in de Brabantse Biesbosch zit, deze is een stuk mooier, groter en natuurlijker dan de Dortse Biesbosch (denk er wel aan dat dit water niet in de vispas zit en er wordt redelijk veel gecontroleerd).