welke hengel?

Started by sarca2, November 16, 2018, 00:47:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sarca2

ik zoek een reserve hengel #6 bedoeld om zowieso met zinklijn te kunnen vissen, met streamers,maar ook gewoon met nimfen/droog natuurlijk -moet een maand wachten op een nieuw topje van mijn gebroken hengel-

voor ongeveer 80 euro heb ik 4 verschillende #6 alternatieven:
* Redington Crosswater
* Wychwood Truefly
* Shakespeare Agility 2
* Greys 30

kan iemand hier wat zinnigs, vanuit ervaring, over zeggen, afraders? aanraders?
::new::

Scaramouche

ik heb van die 4 alleen de redington wel eens vastgehouden, leek me een degelijke stok. maar wat voor actie zoek je; zoek je een snelle of medium hengel? als je met streamers wilt werpen valt een trage hengel denk ik af.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

wh82

Ik ben niet zo'n fan van Wychwood, niet door hun hengels maar door andere producten. Andere hengels die je noemt lijken prima, probeer iig eerst te werpen.

Menno_siemensma

Allemaal hengels die prima zijn, maar je zal zelf moeten kijken wat je de beste hengel vindt die jij wil gebruiken.
Wat voor de een fijn is is dat niet voor de ander. Kwalitatief kan je iig niet een miskoop doen met deze opties.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

FSCHAMP

#4
Ik geef Menno 100% gelijk. Ik zou zeggen probeer ze alle 4 uittesten bij een vriend(en) of bij de handerlaar(s). Jezou niet de eerste zijn, die een hengel koopt, die anderen aanprijzen, maar waar jezelf niet gelukkig mee bent.

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

sarca2

ok, dank voor jullie tips, ja alle 4 uittesten zou ideaal zijn maar da gaat natuurlijk niet lukken voor een internet-koopjes-koper.

heb maar op goed geluk die Redington Crosswater besteld, medium fast, medium is misschien wel lekker omdat ik nog maar net met werpen bezig ben.
heb wel goede commentaren over makkelijk werpen erover gelezen dat is voor mij nu wel prettig denk ik.

blijft mooi weertje dus ik hoop 'm binnenkort uit te testen.

::new::

sarca2

nou, die Redington net uitgeprobeerd op een grasveldje.

eerst met drijvende lijn geworpen, was een ramp, kreeg 'm niet goed weggezet, #6 lijn van orvis, weinig afstand en niet strak, zal wel aan mijn techniek liggen, was bang dat hengel een miskoop was. heel andere hengel dan die hardy shadow. ik dacht in eerste instantie goedkoop is slechtkoop maar...

daarna met zinklijn #6 geworpen dat was tegenovergesteld verhaal, super ver gooien voor mijn doen en helemaal strak, met wind mee en tegen de wind ook, precies wat ik zocht, een hengel die die zinklijn veel beter wegzet dan die hardy (met mijn beperkte techniek) doet.

weer wat geleerd over hengels en lijnen.

wel wat shabby dat de hengel in een koker bedoeld voor ander hengelmerk en andere # (schrok even toen ik een #8 zag staan) zat, krijg je er een rodsock bij maar daar heb je niks aan omdat de hengelkoker van die compartimenten heeft. ik hou die Redington dus maakt niet echt wat uit maar zou je willen verkopen dan is dit onhandig, maar goed, wel fijne hengel dus, zeker voor deze prijs. winterhengel voor op de waal.
::new::