Vangsten van het seizoen 2016

Started by maurice, January 01, 2016, 13:01:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

merijn1982

Gisteren had ik eindelijk een paar uur de tijd om eens lekker te vissen, ben afgelopen weken wel geweest. Maar steeds ff snel een uurtje in de buurt.
Ik was al even aan het drontermeer geweest van de week 's avonds en dat gaf moed!
Het weer was helaas niet zo mooi als de afgelopen dagen, maar het viel niks tegen!! De mannen van de casting four waren iets verderop bezig met een werpclinic maar nog niet met vissen dus ik had het water voor mezelf😀
Bij aankomst de #1 opgetuigd met een natte vlieg aan een dropper en een goukopje op de punt. Dit werkt vaak wrg goed. En waar je vertrouwen in hebt.... van de week gaf me dit geregeld een doublet op!

Al turend over het water zie ik in eerste instantie nog niet veel beweging, tot ik tegen de vaargeul een verstoring in het water zie. Het lijken kleine rimpels door de wind maar dat klopt niet met het verder vlakke water.... hmmm opeens zie ik dan ook dat er duidelijk uit de wolk word gesnoept!! Ik weet waar ik heen moet! Al wadend die kant op houd ik het schouwspel goed in de gaten en bedenk me al dat het waarschijnlijk roofblei is en of wellicht baars. Tegelijk denk ik dat de onderste vlieg er af moet en een streamertje zijn plaats moet innemen. Maar omdat wadenen een andere vlieg aanzetten tegelijk vragen om problemen is en ik nu echt niet wil gaan stilstaan, maar de school wil bereiken en vissen laat ik het zo, kan altijd nog!
Als ik dicht genoeg ben merk ik dat het hier om een soort slachtpartij gaat waar het broed geen schijn van kans heeft! Vanaf de zijkanten maar soms ook ineens vanuit het midden klappen de vissen er op! Snel lijn op lengte en dan de eerste strips.. beuk! Mis!! Kennen jullie dat???
Pff.. volgende worp terwijl ik er nu midden in sta! Strip strip hebben! Het voelt gelijk massief en denk aan de roofblij. Maar het blijkt een winde! Ja die lusten ook wel een visje😀
De volgende worp is het weer raak maar nu een ruisvoorn?!!? Ok ze jagen ook. Maar zo wist ik niet! Ik vind het echter niet erg en vang in een half uur tot 3 kwartier een winde, een roofbleitje, ruisvoorns en baarzen tot het ineens over is. Ik ga maar eens naar de kant. Ff wat eten en het water rust geven.
Als snel kom ik warner tegen die weg moet maar toch liever even mijn nieuwe hengel probeerd😀

Ik zie langzaam de cursisten van de klinic te water gaan en ik ga ook. Het is niet meer wat het was maar heb nog een paar mooie ruisvoorns, blankvoorns ( wintervoorn formaat ) en baars gevangen. Heb nog een tijd naast gerrit gestaan die ook even wilde testwerpen met de 1 en we hebben gezellig geklets, gevist en gevangen!
Voor het wtf momentje zorgen een beste snoek die mijn bijna uitgedrilde ruisvoorn een paar meter voor onsuit de oppervlakte griste en deze samen met mijn leader en 2 vliegen mee nam! Dat was even schrikken😀




Tight lines!!

Menno_siemensma

Na 2 dagen vrijwel vruchteloos met dood tij gevist te hebben op de maasvlakte, een kleine zeebaars gevangen in het eerste uurtje, daarna helemaal niks meer, op een zeehond gezien te hebben, terug naar de IJsselstreek gegaan, nog even een 2 tal uurtjes in de avond gevist, dat ging een stuk beter. Kolkende windes/roofbleien, jagende baars(jes) IJsvogeltjes, ganzen, zwanen, reigers en andere eendensoorten. In het begin van de nacht een mooie beuk en even later een mooie snoekbaars van 64cm kunnen landen. Niet de grotere die ik voor het weekend haakte en loste, maar evenwel een mooie vis.

Wazig maar wel heel mooi, een van de twee IJsvogeltjes die vlakbij aan het vissen waren.




Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

sjoerd



aan de inzet heeft het iig niet ontbroken. We hebben lekker gevist maar helaas deze keer heel weinig actie!

merijn1982

Ja dat is ook zeebaarsvissen. Hard werken voor weinig😀
Tight lines!!

Menno_siemensma




Dabbler ving prima.


Geen monsters maar leuk op de vlieg zo.

Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Bert J.

Heerlijk weekendje zeebaarzen met Arno, Hein en Oscar. Met 21 zeebaarzen en veel gezelligheid.



















The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

peter

Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

sjoerd

Haha, mooi hoor!jullie hebben het beter gedaan dan wij maar ja we hadden dat weekend doodtij en dat schijnt nu niet bepaald goed te zijn. Gr...

Bert J.

Dit was vorig weekend. Wat bedoel je met doodtij?
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Bert J.

Heb het even opgezocht. Dat is als het verschil tussen eb en vloed minimaal is. Dus minder stroming.
Heeft met de stand van de maan ten opzichte van de aarde te maken.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

sjoerd

Quote from: Bert J. on October 08, 2016, 21:19:52
Heb het even opgezocht. Dat is als het verschil tussen eb en vloed minimaal is. Dus minder stroming.
Heeft met de stand van de maan ten opzichte van de aarde te maken.

Dat klopt Bert en je kunt dan in de getijdentabel zien dat het hoogwater normaal bijv 160 meter is en bij doodtij maar 120 en zo ook de verschillen bij eb. Daardoor veel minder harde stroming en dus minder actie van onze baarzen kennelijk.
Of ik kan gewoon niet vissen natuurlijk, haha

jo flyfishing

Eindelijk nog eens een goeie sessie op de zeebaars.
7 stuks mogen landen, 2 losgeschoten, één volger.
5 waren tussen 30 en 40 cm, eentje voor in de 40, een meer dan 55 (maar geen 60)
Mocht even, na de vorige magere weken.





"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

sjoerd


Bert J.

Super dag Jo!
Vandaag geen tikkie gehad. zo kan het ook! ;D
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

jo flyfishing

Gek, het leken me toch ongeveer zelfde omstandigheden als gisteren als gisteren. zo zie je maar.
Quote from: Bert J. on October 23, 2016, 21:50:21
Super dag Jo!
Vandaag geen tikkie gehad. zo kan het ook! ;D
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

jo flyfishing

Zaterdag geweest, 2 kleintjes en mijn maatje geblankt.
Gisteren met 3 geweest, maatje van zaterdag wer geblankt, andere hade er 2 waarvan één 62cm, ik had er 4 met een 55-er.
Ze zijn er nog steeds...
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

markpiet

Gisteren was de jaarlijkse snoekdag van mijn vereniging de Hackleplayers.
Dit jaar viste ik vanuit de bellyboat. En ik ving zowaar mijn eerste snoek op de vlieg vanuit de bb.
Het was een snoekje van 59cm. Maar de dril was wel de gekste die ik ooit mee maakte. Na een grote beuk op de streamer sloeg ik aan. gelijk voel ik wat gewicht aan de lijn dus dat was raak. Maar toen begon ik toch te twijfelen. Er werd helemaal niet gevochten. Sterker nog. Het leek wel of ik een stuk hout of een zak aangeslagen had. Toen het "dode" gewicht eindelijk boven water kwam bleek het toch een snoek te zijn. Ik keek tegen de buik en de snoek was helemaal kromgetrokken met wijd openstaande kieuwen. Had ik nou een dode snoek gehaakt? Ik trok de snoek naar de bb zonder enig teken van leven. Pas toen ik de snoek wou pakken kwam er weer leven in. Eenmaal in de bb bleek het een echte spartelaar te zijn. Snoek was natuurlijk helemaal niet vermoeid dus zwom na het onthaken ook gelijk weer weg met een boze klap van zijn staart.
Heeft iemand zoiets ooit eerder meegemaakt?
groeten van Mark
><((((0>

Gert

#417
@Mark: ik heb iets dergelijks 2x meegemaakt. Na verloop van tijd kwam er wel leven in, maar aanvankelijk was het inderdaad het gevoel van een tak of zak die ik gehaakt had.
En in beide gevallen was dat met een snoek die een red tag nimfje had gepakt. Allebei netjes aan de buitenkant gehaakt, dus kon ze mooi binnenvissen zonder lijnbreuk.

Dit was er eentje (had ik een paar jaar geleden ook al geplaatst):



FSCHAMP

Vandaag in mijn eentje vanuit Tremelo Belgiën nog eens naar Rotterdam gereden om te gaan snoeken.  Het was hard werken om een visje te vangen. Ik heb slechts 4 snoeken gezien. Twee daarvan volgenden meters mijn streamer, maar sloegen niet toe. Toen ze op een halve meter van de kant waren kregen ze mij in het vizier en zwommen ze weg. Ik heb ook twee aanbeten gekregen van twee zeer mooie snoekdames. Eentje sloeg na de aanbeet tweemaal met haar kop en weg was ze na een gigantische kolk.  De andere snoekdame heb ik kunnen landen, maar ook deze was zeer licht gehaakt.  Ik kan dus met zekerheid zeggen dat de snoeken niet echt los waren.
De dame, die ik heb kunnen landen mocht er best wezen.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

FSCHAMP

En ze moest eventjes bekomen toen ik haar terugzette.

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Bone F

Quote from: FSCHAMP on December 02, 2016, 22:22:57
En ze moest eventjes bekomen toen ik haar terugzette.
Heb je dat met alle vrouwen? :D

jo flyfishing

Toch een mooie geland, Gino.

Quote from: FSCHAMP on December 02, 2016, 22:21:56
Vandaag in mijn eentje vanuit Tremelo Belgiën nog eens naar Rotterdam gereden om te gaan snoeken.  Het was hard werken om een visje te vangen. Ik heb slechts 4 snoeken gezien. Twee daarvan volgenden meters mijn streamer, maar sloegen niet toe. Toen ze op een halve meter van de kant waren kregen ze mij in het vizier en zwommen ze weg. Ik heb ook twee aanbeten gekregen van twee zeer mooie snoekdames. Eentje sloeg na de aanbeet tweemaal met haar kop en weg was ze na een gigantische kolk.  De andere snoekdame heb ik kunnen landen, maar ook deze was zeer licht gehaakt.  Ik kan dus met zekerheid zeggen dat de snoeken niet echt los waren.
De dame, die ik heb kunnen landen mocht er best wezen.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

FSCHAMP

@ Jo : Inderdaad, maar het hadden er eigenlijk twee moeten zijn.

@Bone F: Yep.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Gerrit59

Da's toch wel een mooie Gino.
Ik heb vanmiddag 'geblankt'.  Wel wat volgers en een keer een hele dikke kolk achter de streamer, maar daar schiet je niets mee op.
Het was wel lekker weer met een zonnetje.

Gerrit

FSCHAMP

Quote from: Gerrit59 on December 03, 2016, 19:32:53
Da's toch wel een mooie Gino.

Yep, ik heb er een foto van ingestuurd voor de Gouden Streamer in de cat. vanaf de kant.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>