Topdag in de Eifel.

Started by Jan Damman, May 06, 2015, 17:53:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jan Damman

Gisteren met maatje Henk ( Doema ) naar een van onze favorieten stekken geweest.

De weersvoorspellingen waren niet echt goed maar we gingen niet om in het zonnetje te zitten maar om te vissen dus wat let het, achteraf viel alles mee, twee kleine buitjes van een vijf minuten dat was alles, er stond bij momenten wel een stevige wind.

Eenmaal bij de stek aangekomen stond er al een auto met NL kenteken ( wandelaars misschien ) we hadden in het dorp er ook al enkele zien staan bij een vakantie huisje en als het vissers zijn dan komen we ze zeker tegen, de strecke is daar niet zo lang.

Eerst omkleden en een bakje doen en dan maar eens kijken hoe het er deze keer uitziet,terwijl Henk nog met zijn spullen bezig is en ik al klaar ben loop ik naar het water en heb er al twee te pakken tegen de tijd dat Henk eenmaal bij het water is, dat beloofd wel wat goeds.
Verder vissend halen we beide met regelmaat een visje uit het water, je maakt daar geen meters het is meer peuterwerk maar daar gaan we daar voor ook naar toe.

Na een paar uurtjes vissen zien we uit het bos twee personen komen met een vlieghengel en eenmaal dichterbij blijkt dat het twee bekenden zijn nl Christof en Hansie van het forum ( Zeeuwen, dus goed volk  ;D ) die waren aan het einde begonnen en hadden ook al menig visje te pakken, even wat bijgekletst en maar weer verder tot aan de lunch 14.30 uur inmiddels hadden we beide al een aardige hoeveelheid vis kunnen haken, dus benieuwd naar het andere deel van de strecke.

Aan de andere kant was het pressies hetzelfde met regelmaat een visje en nog meer peuterwerk dan s'morgens, om een uur of zes hadden we alles wel afgevist en waren  moe maar voldaan, inpakken, terug naar huis en bedenken waar we volgende week naar toe  gaan. ;D

Al met al een prachtige visdag met een goede vismaat en volop vis, wat wil je nog meer.

[attachment deleted by admin]
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Team

Bij tweifel, ga naar de Eifel, mooi verslag Jan
NUNC  AUT  NUNQUAM

jan114

Mooie vis jan en zeker een mooi peuterplekje

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

FSCHAMP

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Plantje

Mooi Jan! Met "gewoon regelmatig een visje" is het fijn vissen.

Troutbuster

Lekker Jan!! ::duim:: ::duim::

"met hart en ziel, goed Zeeuws, goed rond"

Mooi stekkie hoorde ik van Hansie en Christof

woensdag as naar Kyllburg, ik zal wel horen van de "klappen" aldaar

Gr

Jan (dien oaren)
"Petri Heil"


Jan Damman

#8
Quote from: Troutbuster on May 09, 2015, 13:03:06
Lekker Jan!! ::duim:: ::duim::

"met hart en ziel, goed Zeeuws, goed rond"

Mooi stekkie hoorde ik van Hansie en Christof

woensdag as naar Kyllburg, ik zal wel horen van de "klappen" aldaar

Gr

Jan (dien oaren)

Als je goed zoekt kom je af en toe weer een mooie stek tegen Jan, dit is er zo een. :D

Morgen ook weer voor een weekje die kant op, nieuwe stekken zoeken maar te ver weg om even te komen buurten.

De groeten aan de mannen en "Petri Heil ".
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Arie de Vries

Mooi verslagje, dankjewel Jan
Groet, Arie