A&M 8'6 #2 stiekem een 3??

Started by merijn1982, March 31, 2014, 09:55:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

weerwolf

Ik heb gister A&M gesproken en zij gaan bezig om de classificatie van de hengels beter te krijgen. Mooi dat ze dat zo serieus nemen.

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

merijn1982

Dat is zeker mooi roelof. Mannen van A&M zijn zeer klant gericht. Valt ze te prijzen!!
Tight lines!!

jelle

#27
Ik heb vandaag mij 6voet4  #2 getest en kwam ook uit op een 3
Nou ja maar rekening houden met aanschaffen van een nieuwe lijn
En de huidige lijn testen
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

defan

#28
Dat volgens jou de hengel een #3 nodig heeft en iemand anders er liever een #2 mee gooit , heeft minder met techniek te maken dan wel met het (werkelijke) gewicht van de door beiden gebruikte lijn .
Wanneer de hengel goed werpt met een (lichte) cortland silk#3 , dan zal het wss. ook goed gaan met een (zware) #2 van bv. S.A.
Misschien is het wel verstandig om een soort database aan te leggen van de verschillende lijnen en hun werkelijke gewichten .

Gert

Quote from: defan on April 04, 2014, 23:46:14
Misschien is het wel verstandig om een soort database aan te leggen van de verschillende lijnen en hun werkelijke gewichten .

Ik weet niet of zo'n database voor lijnen al bestaat. Sommige fabrikanten vermelden overigens wel het gewicht, en dan blijkt dus ook dat het gewoon niet klopt met de AFTMA tabel.
Maar voor hengels is er in ieder geval wel zo'n database - want het is gewoon zo dat de ene AFTMA X de andere AFTMA X niet is.

Bert of iemand anders wil vast nog wel even de link naar die database vermelden ;)

Groet,
Gert

Gert

Quote from: Gert on April 05, 2014, 00:08:57
Bert of iemand anders wil vast nog wel even de link naar die database vermelden ;)

Ikzelf bijvoorbeeld ;D

http://www.sexyloops.com/eric/database/rodtablesorted.php

defan

#31
Je weet dan wel welke lijngewicht je hengel nodig heeft , maar welke lijn hoort erbij ?
Een #2 van een bepaalde fabrikant zou welleens even zwaar kunnen zijn als de #3 van een andere fabrikant .(met dezelfde opbouw)


sexyloops

#32
en wat koop je dan als je de hengel zijn ERN weet.     een lijn met dat gewicht op de hele belly  simpel maar perfect in balans

geen info kwa gewicht op doosje van de lijn.  dan lekker in winkel  laten liggen

voor de rest is het onmogelijk om goede combo te vinden als je van 1 van de twee geen juist getal weet

jelle

Quote from: sexyloops on April 05, 2014, 10:39:12
en wat koop je dan als je de hengel zijn ERN weet.     een lijn met dat gewicht op de hele belly  simpel maar perfect in balans

geen info kwa gewicht op doosje van de lijn.  dan lekker in winkel  laten liggen

voor de rest is het onmogelijk om goede combo te vinden als je van 1 van de twee geen juist getal weet
klopt daarom is het ook jammer dat fabrikanten/leveranciers vaak geen informatie geven over de lijnen en hengel

Zelf ens een maitje gestuurd naar bifa geen bericht terug gehad:-)
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

sexyloops

pas nog een tt taper na gewogen  een 5 lijn heeft het gewicht voor een 7 hengel  top product gooit als tierelier ja al je een hengel heb die 5 weergeeft maar 7 is

en als je een echte 5# heb en hij gooit lekker met die tt taper5#   NEEM les

defan

Quote from: Gert on April 05, 2014, 00:08:57
Ik weet niet of zo'n database voor lijnen al bestaat. Sommige fabrikanten vermelden overigens wel het gewicht, en dan blijkt dus ook dat het gewoon niet klopt met de AFTMA tabel.

Ik bedoelde natuurlijk wel een database opgesteld door de gebruikers hier . ;)
Wat een fabrikant over zijn lijn beweert , zegt me namelijk niks .
Ik weeg altijd m'n lijnen ,zowel op 4,5 als op 9,14 meter 

weerwolf

en wat moet de toegevoegde waarde van die meting zijn? is mij niet duidelijk. Als je niet de lengte van de belly weegt dan weet je nog nix.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

sexyloops

toegevoegde waarde roelof 0,0000000000

zoals zo vaak geen kaas gegeten er van


Rene V.

0,0000000000 lijkt een beetje op mijn staatsloterij score  :)

Groet Rene V.

defan

Oeioei,  was maar een idee hoor!
T'zou in ieder geval voorkomen dat mensen opnieuw een te lichte of te zware lijn van een andere fabrikant zouden kopen .
Men zou dan een  lijn naar z'n werkelijke gewicht (aftma) kunnen klasseren (dus de eerste 9,14m) ongeacht de lengte v/d belly
En nee, ik hoef geen kaas .

sexyloops

#40
geen kaas alweer  wil geen kaas leren eten blijkt wel


Rick

Hoe heette dat programma van Peter-Jan Rens ook al weer, Bert?  O ja,  GEEF NOOIT OP.... ::goodjob::

sexyloops

zit en verschil niet kunnen leren of niet willen leren       laatste is hier vaak van toepassing blijkt wel