Hebben jullie dat ook Met die foampad op je visvest?

Started by Beertje, August 03, 2013, 13:36:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Beertje

Ik heb een foampad op mijn visvest om de gebruikte vliegen op te steken om te drogen.
Sinds ik dit foam ipv wol als vliegenpad heb,verlies ik veel vliegen om dat dat foam ze niet goed vast houdt.
Wat waarschijnlijk een rol speelt is,dat ik weerhaakloos vis.
Hebben jullie ook de zelfde ervaring en wat zou een goede oplossing zijn?
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

sjoerd

Hee Beertje, de beste oplossing is om je foampad te plakken in een afsluitbaar plastic doosje waarin je in de zijkanten kleine gaatjes boort zodat de vliegen wel kunnen drogen maar nooit meer kunnen wegwaaien/eruitvallen.
jaren terug waren die dingen te koop voor 20 euro maar zelf even frobelen kost je bijna niks.
Ik heb er ooit eentje gemaakt van een doosje waarin compeed blarenpleisters zaten en nu heb ik eentje gemaakt van een plat plastic doosje , gekocht bij action waarin plastic modelschijfjes zaten, die je gebruikt om een kitvoeg mooi glad mee af te werken. Kosten ? Ik dacht 2 euro.
Ik zal wel even een fotootje maken en hierbij plakken.
gr Sjoerd

Beertje

@Sjoerd, dat klinkt interessant en bruikbaar.Ik wacht op de foto.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Arie de Vries

ben ook benieuwd, want net als Beertje raak ik al mij te drogen gehangen vliegen kwijt
Groet, Arie


Heintje Davids

Ben in de loop der jaren ook al veel vliegen kwijtgeraakt. Ik gebruik de laatste jaren een dubbele leren flypatch. Een stukje leer met bont erin die je omvouwt en mbv een stukje klittenband en aan de bovenkant aan elkaar vastzet. Sindsdien eigenlijk geen vlieg meer kwijtgeraakt. Zijn te koop van hardy en benecchie (veel te duur) maar er zijn ook goedkope imitaties te koop die net zo goed werken.

sjoerd



Hierbij de foto. Je ziet het is heel simpel te maken. de musketonbevestiging heb ik met een moertje en/of lijm achter op het doosje bevestigd.
Stukje foam passend maken en het geheel opgeleukt met wat stickers(maar dat hoeft natuurlijk niet. :) :)
Vergeet niet een aantal luchtgaatjes te boren zodat je vliegen kunnen drogen. Succes!!
Sjoerd

golddigger

Ik gebruik de "fly trap"
Ooit jaren geleden van Peter Vroegindewei gekregen voor mijn verjaardag
Al die tijd naar volle tevredenheid gebruikt
Hij is zoals Sjoerd al aangaf niet goedkoop, maar als je er zo lang plezier van hebt.....
Een heel handig kado van of voor een vismaat
Perry

Arno

ik dacht dat ze van simms dit ook hebben is een doosje die je op het klittenband van je vest kunt drukken met daarin
de foam pad die je normaal op je vest drukt maar nu in een doosje.
prijs zou ik niet durven zeggen zal niet goedkoop zijn simms kennende.

Gr Arno

Rene V.

@arno,kost 19,95.Dus leuk voor vaderdag,moederdag,kerstdag,valentijnsdag of gewoon kopen op een goede dag.

Rene V.

Beertje

If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Rena


JB

Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Mike

Ik gebruik sinds een tijd deze dingen.
Ze zijn best prijzig maar super handig.
De een met alleen slitfoam en de ander heeft ook megneetjes.
Wmb echt een aanrader. De magneetjes moet je wel even losmaken en zelf terug lijmen met sec lijm, anders raak je ze kwijt.





EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER