Vliegvissen omgeving baarlo, tegelen

Started by tb, June 20, 2015, 23:04:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tb

Dag vliegvissers.

Ik ben vanaf 20 juli t/m 25 juli op vakantie in vakantiepark de berck in baarlo.
Ik neem mijn vliegvisuitrusting mee.  Valt er hier iets te beleven op dat stuk maas tss hanssum en Venlo of kan ik beter uitwijken om toch enig kans te maken . Iemand ervaring in die omgeving?


tb

Genoeg visgelegenheden in omstreken maar haast allen met apart vispas. 
Met mijn vispas mag ik er alleen op de maas zelf.

Dus de vraag veralgemenen....   Is er iets te beleven met de vliegenlat op de maas ( niet grensmaas)
Als het over de grensmaas ging, daar valt genoeg te doen,  maar de maas zelf, dus inclusief scheepvaart krijg ik geen zicht op.   de spinhengel met shads is ook een optie maar ik grijp toch liever naar de vliegenlat...  Ben ik niet beperkt tot de rovers

Plantje

En, nog wat aan vissen toegekomen? Ik wist niet dat ze daar zoveel in de aparte vispassen hadden.

tb

Met de nimf 4 baarzen waarvan grootste 28 cm  en twee kesllers. Dat was op avond 1 gedurende 1,5 uur.
Avond 2 gedurende 1,5 uur met de droge vlieg gevist en 3 voorns  mogen vangen van tss 15 en 20 cm, super mooie visserij.    Heb me zeer goed vermaakt.

Oja het was op de maas zelf vlak achter een strook waterplanten

Plantje

Mooi dat je in ieder geval wat hebt weten te vangen! Ik vind het zelf altijd lastig aan zo'n grote rivier....waar te beginnen? Jij hebt het gevonden! :)

tb

Als je zo een grote rivier hebt is zeker gokken  waar te beginnen.  Ik stond aan een buitenbocht, met vanuit 3 meter van de kant een strook waterplanten,  daar moest wel vis zitten...En inderdaad

RiverHunter

Je hebt daar een prachtig stuk maas, en vlakbij de sluis, glashelder water. Heb er wel zitten spotten maar veel soorten vis gezien vlak onder de kant.
Gr, Ron
'' Eventually, all things merge into One, and A River was cut by the world's great flood and runs over rocks from the basement of time. Some of the rocks are timeless raindrops. Under the rocks are the words and some of the words are theirs.

I am hauted by waters.'' -Norman Maclean-