Is er nog gevist vandaag seizoen 2015.

Started by Bone F, January 01, 2015, 02:33:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

merijn1982

Tight lines!!

wouter veuger

Mooie vangst en dito foto's sjoerd!

Aparte vissen die kolbleien,ik vang ze momenteel op 1 stek,daar is zo'n beetje de helft van alle vis kolblei,op andere stekken vang ik ze praktisch nooit.

Zowieso leuk om te zien dat (bij mij in de buurt dan tenminste) soorten toch vaak samenscholen,ik merk dat bij echt kleine visjes,zeg maar 10-20 cm alle soorten bij elkaar liggen,maar als je dan een school grotere vissen vind is het bijna altijd dezelfde soort van min of meer dezelfde afmeting (jaarklasse?)

Alleen de baarzen ben ik kwijt in de winterperiode,af en toe wel eens een mini,maar de grotere die ik zomers wel behoorlijk vang,vang ik nooit in de winter.

Enige verklaring die ik kan bedenken is dat die toch naar de (vanaf de kant onbereikbare) dieptes trekken van enkele grote plassen.

Bone F

Mooie schubjes Sjoerd zo gauw ik.......dan..... ;D

GJ

Vandaag weer even op zoek geweest naar nieuwe stekken. Maar helaas niets gevonden. Ik wilde wel iets vangen dus door naar een van mijn vaste stekken. Daar was een viswedstrijd gaande. Dus dat ging niet door. Op mijn laatste stek in een half uur toch weer 6 baarsjes weten te vangen. Helaas gooide ik een knoop in mijn lijn. En mijn vingers waren zo koud dat ik geen nieuw lijntje meer kon maken. Dus einde sessie :) Wel weer lekker gevist en mooie plekjes voor als het weer beter wordt. (gok ik)

sjoerd

Quote from: Bone F on January 03, 2015, 16:05:46
Mooie schubjes Sjoerd zo gauw ik.......dan..... ;D

Frans, dan ga je toch even met Tom mee??

hgr Sjoerd

jo flyfishing

Vandaag met Gino V. opstap en mijn allereerste snoek vna 70cm gevangen.
De snoek was een overlever, want droeg duidelijk sporen van een aanval van een soortgenoot.
Merci Gino.

Jo.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Bone F

 ::lach:: Nah zelf vinden geeft meer voldoening.

sjoerd

Quote from: Bone F on January 03, 2015, 22:59:55
::lach:: Nah zelf vinden geeft meer voldoening.

Dat ben ik met je eens Frans, maar anderzijds hoor je hier ook nog al eens "klagen" dat je geen winterstekken/dan wel wintervorns kunt vinden. Overigens met een maatje samen vissen en de vangsten en belevenissen samen delen is ok wel wat waard hoor!!
succes met je quest. :) :)

FSCHAMP

F.Bone ben jij dan voor de eerste keer helemaal alleen gaan vliegvissen op snoek?  Ik ben zeker dat het overgrote deel van de vliegvissers hier op het forum hun eerste keer op snoek ook met iemand anders was, of zie ik dit verkeerd?
Ik ben dit jaar ook voor de eerste keer op zeebaars gaan vissen met een zeer ervaren persoon en ik ben hem daar nog altijd dankbaar voor.
Trouwens toen Bart samen met Wouter dan vonden jullie dit allemaal goed.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Bone F

Beste Gino
Neem wat hier op soms het forum geschreven wordt niet al te serieus.............
35 jaar geleden was vven nog niet zo bekend dus moest je veel zelf uivogelen.

FSCHAMP

Dat geef ik toe, ik vis nl. ook al 34 jaar met de vlieg, maar als ik toen ik 14 was, had kunnen beschikken over de formatie, die nu te vinden was, zou ik toch hele andere vangsten en vliegvisreizen gedaan hebben, niet dat ik te klagen heb, want ik heb al een wat kunnen verwezelijken van mijn visdromen.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

wouter veuger

Quote from: FSCHAMP on January 04, 2015, 10:33:29
Trouwens toen Bart samen met Wouter dan vonden jullie dit allemaal goed.

Hahaha!nou gelukkig wel zeg,anders hadden we nog toestemming moeten vragen hier ::)

Overigens vandaag laatste dag van mijn vakantie,nog een paar uurtjes op pad geweest met bart,en de vakantie goed kunnen afsluiten,gezamenlijk rond de 90 vissen gevangen met onze #3tjes! Lekker.

bartkoper85

Ging lekker vandaag Wouter! Heb weer genoten en maar 1 boom gevangen [emoji16]

GJ

Vanochtend had ik even tijd om te gaan vissen. Vroeg opgestaan en naar mijn eerste stek gereden. @#$~%&&@ lag een laagje ijs op het water. De zon scheen er op dus ik had wat hoop dat het met een half uurtje weg zou zijn. Dus mijn nimfje in een soort wak gemikt en tot mijn verbazing pikte ik er een baarsje uit  8) maar na een half uur toch maar naar een andere stek gegaan.
Gelukkig was het hier ijsvrij. Gisteren was er een wedstrijd op deze stek. Vandaag ving ik vrijwel niets. 2 voorntjes en 1 misser. Wel van een groter formaat dan normaal.

Terug naar huis was er opeens goed nieuws! Ik kon 's middags weer vissen  ::goodjob::
Naar de eerste stek van de ochtend gereden en het ijs was nu weg.
Ik ben met een knalrode nimf begonnen en ving een paar mooie Baarzen. Er kwam een andere vissert even kletsen en die vertelde dat er veel grote voorn gevangen werd. Een stukje verderop. Dus ben ik het daar ook even gaan proberen.
Aangekomen zag ik muggen boven het water en azende vis aan de oppervlakte! Gaaf, januari en de vliegen liggen alweer op het water :) Donker vliegje op #12 haakje aan mijn tippet en na een paar worpen schoot mijn leader als een gek onder het oppervlak! Hengel helemaal krom, adrenaline gierde het uit. Gaaf iets heel groots aan mijn 2-tje :) Ik ben met de vis meegelopen want ik had maar een 10/100 lintje boven de vlieg. Heel even zag ik de vis aan het oppervlak komen en toen schoot hij los. Klote. Ik had mijn schepnet zelfs bij... Echt balen dat ik deze vis niet op het droge heb weten te krijgen. Ik weet ook niet wat het was. Of een enorme voorn maar vermoedelijk iets groters. Moeilijk in te schatten hoe groot het was wat er aan mijn vliegje hing maar het was zeker boven de 30cm.

Daarna nog een paar leuke Baarsjes weten te vangen en een mooie ruisvoorn. Nu voldaan thuis moet ik vanavond nog even werk voor morgen voorbereiden...

wouter veuger

Mooi verhaal GJ!,jammer van die losser ,maar op de droge vlieg nog wel en de adrenaline heeft wel weer flink gestroomd!

Wellicht een hele grote ruisvoorn (een 40 cm trekt je 2 tje wel rond!) of een winde misschien,je weet in ieder geval dat ze er zitten!

Goed bezig.

sjoerd

Quote from: wouter veuger on January 04, 2015, 20:06:46
Mooi verhaal GJ!,jammer van die losser ,maar op de droge vlieg nog wel en de adrenaline heeft wel weer flink gestroomd!

Wellicht een hele grote ruisvoorn (een 40 cm trekt je 2 tje wel rond!) of een winde misschien,je weet in ieder geval dat ze er zitten!

Goed bezig.

Gezien de snelheid van wegduiken, zou het ook wel eens een roofblei kunnen zijn. Een grote ruiser zou de vlieg rustig nemen en dan weer wegdraaien.
Maar dit is slechts een veronderstelling van mijn kant. Ik weet bijv niet of in dat water van GJ(heb je trouwens wel een voornaam, waarom gebruiken velen die hier niet :-[ :-[ :-[ :-[) er wel roofblei zwemt.

gr Sjoerd
ps. Wouter lekker weer gevist met die aantallen.

Hilco de Visser

Leuk Gert-jan , dat het zo goed gaan met vissen ...............en dan moet het nog zomer worden ........

sjoerd

de snoeken waren lekker los vanmiddag.
Op een nieuw water met de 2e worp pal aan het kantje een aanbeet van een forse snoekbaars
die mijn snoekstreamer wilde en hem helaas ook kreeg! Tijdens de dril ineens los en bij controle van de
onderlijn bleek dat de streamer was losgeraakt van de speld. Sh...
Normaal gesproken gebeurt dat niet maar ja zo zie je maar het kan dus wel :'( . Dat is dan ook de reden dat ik meestal mijn streamer borg d.m.v. een dik
stevig stukje slang(zie foto van de eerste snoek.) Dan kan de streamer er niet afgaan mocht de speld opengaan. Dit keer dus niet.
Verder die middag vijf mooie aanbeten gekregen waarbij enkele snoeken twee keer de streamer pakten en soms losten maar er bleven in ieder geval twee hangen.
Heel apart was ook een schooltje brasems die vanuit de diepe kolk, een maximaal 40 cm diep slootje waren ingezwommen, wat je ook niet verwacht hartje winter,
Kortom toch een leuke middag ondanks alles.





Sjoerd

Beertje

Ik haat spelden! Gebruik ze dus ook niet meer.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

merijn1982

Mooie snoeken sjoerd. Jammer van die snoekbaars!! Maar gebruik je geen cross locks? ( deze kunnen ook open gaan natuurlijk )
Tight lines!!

wouter veuger

Idd jammer,wel mooie snoeken!

ipv een speld kun je overigens ook gewoon een grote splitring gebruiken!, super solide,en hier komt je streamer echt nooit meer vanaf!

Ik maak m'n onderlijn dan van knot2kinky,aan beide zijden een perfection loop,met in de ene een splitring meegeknoopt.

Misschien iets lastiger wisselen van streamer (evt splitringtang mee)maar los gaat ie niet meer.

Gerrit59

Het nieuwe (snoek)jaar weer mooi begonnen Sjoerd!

Gerrit

sjoerd

#47




Quote from: merijn1982 on January 05, 2015, 17:52:35
Mooie snoeken sjoerd. Jammer van die snoekbaars!! Maar gebruik je geen cross locks? ( deze kunnen ook open gaan natuurlijk )

@Hai Merijn, ik gebruik idd crosslocks maar ik moet gewoon zorgen dat ik om elke streamer even zo'n ringetje doe, Dan heb je 100% zekerheid. ;D
Hoe staat het met jouw snoekvisserij? Of doe je dat liever even met een PBtje?
Ben eigenlijk wel benieuwd.

@Wouter, splitringen heb ik ook wel gebruikt in een ver verleden. Maar......ook daarbij heb ik wel eens een streamer verloren, gewoon tijdens het werpen!!
Die kunnen  dus echt wel opengaan en gebruik ik dus niet meer!!


gr.
Sjoerd

Gerrit59

Sjoerd,

Begrijp ik het nou verkeerd? Maar een splitring kan toch niet open gaan?

Gerrit

merijn1982

Haha ok! Nou hey staat op een laag pitje. Ben er nog wel een enkele keer op uit gegaan maar met slechts een losser of enkele aanbeet als gevolg. Het water is me nu ook eigenlijk te koud om een fatsoenlijke sessie te houden. Het jeukt wel weer om te gaan hoor!! Maar met de kou pak ik toch sneller de #2 en achter de voorn aan.
Tight lines!!