nog meer snoekstreamers!

Started by wouter veuger, October 03, 2013, 16:10:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wouter veuger

afgelopen week heb ik nog 2 streamers gebonden voor onze getande targets,gebonden op de tube met een flinke dosis flash,blijkt goed te werken in de wat troebelere wateren waar ik regelmatig vis!


Gerrit72


Mooi spul Wouter! En wat mij heeft verbaasd is dat die glitterapparaten ook in helder water met zon toch hun vis opleveren ( terwijl het geflits onderwater een beetje teveel van het goede leek)
The only difference between men and boys is the price of their toys.

wouter veuger

#2
ha die gerrit,ja ik moet zeggen dat ik voorheen ook een beetje terughoudend was met het gebruik van veel flash,maar op youtube zag ik diverse filmpjes van zweedse vlieg vissers die op kraakhelder water ook goed scoren met dit soort streamers,daardoor ben ik het ook eens gaan proberen,en heeft al best wat actie opgeleverd...

even een plaatje (filmpje)bij het praatje:

http://www.youtube.com/watch?v=MgXtye13xj8

mooie beelden,kijkt lekker weg ;)

Ron

Dat mag ik graag zien de tube streamers  ,mooi gemaakt wouter .

Kan ij deze al Wouter
http://www.youtube.com/watch?v=nJjKiN3W5yM

http://www.youtube.com/watch?v=bfpO4S5zjIA

wouter veuger

hoi ron ja die filmpies ken ik inderdaad,mooie streamers maakt ie!,staan een hoop mooie films op van die zweden,sommigen zijn gewoon 2 uur durende visfilms,wel in het zweeds,maar de beelden spreken voor zich! ;D

edjuhhh

Mooie streamers!
In tubefly's ben ik een leek.
Hoe werkt dat eigenlijk?
Draad gaat door de tube heen en daar word een haak aan geknoopt?
Heb op internet gezocht maar daar kan ik alleen op vinden hoe ze gebonden worden.
Groet
Bûter, brea en griene tsiis, wa't dat net sizze kin is gjin oprjochte Fries

wouter veuger

klopt ed,onderlijn gaat door de tube met 1 of 2 haken erachter,met grote streamers op een enkele haak wil je nog wel eens veel aanbeten missen,ook omdat die ene haak vaak teveel weggestopt zit in bucktail of ander spul en gewoon haast niet kan haken.

de streamers op de foto zijn rond de 23 cm,ik gebruik 1 haak 2/0,die zit ongeveer in het midden en een stingerhaakje maat 1 meer naar de staart toe,als je goed kijkt zie je bij de bovenste het stingerhaakje zitten.


edjuhhh

Super!
Ik zal ook eens een poging wagen!
Bûter, brea en griene tsiis, wa't dat net sizze kin is gjin oprjochte Fries

Gerrit72



Mooie films Wouter en Ron!

Na een drukke tijd, nu eindelijk 4 dagen vrij (ik dacht lekker streameren)...
maar helaas...griep...dus maar even suf filmpjes bekijken  ::muur::
The only difference between men and boys is the price of their toys.

wouter veuger

ai,das waardeloos gerrit :(,beterschap gewenst dan maar!

Gerrit72



Bedankt! Maar het is toch nog goed gekomen :). Vandaag ondanks de griep, toch zowaar een snoek weten te pakken.
Verhaal volgt...
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Arno

He Wouter als je de tube langer laat dan komt de haak toch vanzelf naar achter??
ik weet ons is zuinig maar dan komt je haak wel bij de bucktail vandaan.

Gr Arno

wouter veuger

hoi arno,dat is ook een optie inderdaad,oogt alleen wel wat minder strak zo een lang uitstekende tube,het oog wil ook wat he... ;)

Rossie69

zo dat zijn mooie streamers Wouter.
tube,heb er altijd ruzie mee.

maar zal is kijken of ik het zo ook kan knuppen.

Ron mooie filmpies.
jee vroeger zat ik me ook suf te zoeken naar zlke films,lijkt wel als ik achter loop op gebied van vlieg knuppen.