De jongens mogen morgen van de meisjes naar Ronde Bleek, gaarne Tips!!!!!

Started by ben, June 16, 2012, 18:58:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ben

We mogen eindelijk naar de ronde bleek, hoe word er gevangen momenteel en hoe vang je het best??????? Wie helpt ons!!!!!

willywam

ik had er vandaag 6 in twee uur tijd waarvan een dik in de 80 allemaal gevangen met een rose lijfje en een beetje ruw haas achter het goudkopje, vorige week had ik daar ook sukses mee ,
beetverklikker eraan en heel diep!!!!ik ga altijd vanaf de steiger en zit daar ook een meter of zes diep heel langzaam 8jes maken  garantie kan ik je niet geven  maar deze manier van vissen is voor mij altijd prijs daar  ,de bovenste vlieg is meestal bij mij een plesantail.

sukses!!
gr willy

ben

Hoi Willy, hartstikke bedankt voor de tips, hoe laat heb je gevist, misschien niet onbelangrijk!!!

willywam

s,morgens en laat in de middag ,vandaag was ik om 16:oo begonnen ,het lukt me nog niet om een foto van de vlieg erbij te doen stuur deze wel ff op de mail ,tip bind deze nog ff na als je er nog tijd voor hebt.

willywam

misschien dat het toch gelukt is

[attachment deleted by system]

ben

Nou het is gelukt hoor, we waren er vanmorgen rond een uur of acht, zeer goed ontvangen door Jan, Evert en ondergetekende hadden er zin in, even gevist op de Steigers, daarna een vlot genomen, het waaide af en toe heel hard!!, maar ook viel soms de wind even weg, op een paar plekken gevist, maar de wind maakte het wel moeilijk, zinklijn met booby,....... volgers ..heeel groot maar beten net niet door, streamers diep, minder diep helaas te weinig aanbeten om die te verzilveren, het was moeilijk, ook de andere vissers vingen niet veel, nu weet ik het zeker, wanneer je veel wil vangen op de Ronde Bleek dan moet je er vaker hebben gevist, maar ach.... de batterij van de Elektromotor was bijna leeg, dus tergend langzaam terug gevaren!!! Een heel aardige jongeman(helaas zijn naam even kwijt) hielp ons om te gaan "buzzeren" maar met z'n 3-en op 1 steiger is ook geen succes, dus ging ik naar de volgende steiger, ja toen gebeurde er toch wel wat,  Evert had zijn zaakie in de knup, wilde de boel vernieuwen hield met de hand de buzzers in het water kreeg een aanbeet, verzilverde die en knoopte snel alles weer aan de lijn en drilde een mooie Forel binnen; Shit Happens Lucky Evert, maar jah toen ik nog, zag boven soms mooie Forellen stijgen, na wat kleine vliegjes er een Wulff aan gedaan en ..........bingo een mooie Forel van 48 cm verslikte zich hierin, Dus eindconclusie, ...   mooi water, ......super mooie vis, beetje pech gehad, maar we komen zekers terug!!!!!!!!



[attachment deleted by system]

willywam


Rossie69

Leuk dat jullie het naar de zin hebben gehad.

leuke foto Ben.

vierkante bleek is wel oke.
voor dikke forel vangen,als je het door hebt.


Nootjez

Als je er in slaagt om de batterij van je vlot leeg te varen, dan ben je volgens mij net wat te veel aan het varen geweest. De eerste maal op DRB hadden we die fout ook gemaakt.

Gewoon langere tijd op dezelfde stek durven blijven liggen met je anker. De forel zwemt rond en komt zeker en vast  wel eens voorbij !
Op den duur ben je meer aan het varen dan aan het vissen ;)

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Vlieger

Hoi,

zwarte Buzzer is top. Leader van 6 meter richting kant mikken en heeeeeeeeeeeeel langzaam binnenvissen.
Ok de Elzevlieg (als ze er zijn) doen het goed.
Anders zinklijn met Mudler met een zwarte zonkerstrip.
Heb de meeste hier droog op de Elzevlieg gevangen, maar de grootste op de Buzzer.

Veel succes en vooral van genieten.

ben

Hoi, als ik dit Topic iets eerder geplaatst zou hebben, weet ik zeker, ik zou er meer hebben gevangen, maar ach we hebben een leuke leerzame dag gehad, jongens bedankt voor de moeite!!!!

Nootjez

binnen 3 weken zijn we ook weer weg :D

En in september hebben we een weekend gepland, dus eenmaal overnachten en 2 dagen vissen van zonsopgan tot zonsondergang :)

vliegvisgek

Quote from: ben on June 18, 2012, 19:28:11
Hoi, als ik dit Topic iets eerder geplaatst zou hebben, weet ik zeker, ik zou er meer hebben gevangen, maar ach we hebben een leuke leerzame dag gehad, jongens bedankt voor de moeite!!!!

zo werkt dat niet ben meer gevangen ;D ;D ;D

Philip

De beste tip is het afvissen van de waterlagen. Er zit super veel vis op de Ronde Bleek de kunst is op de diepte te komen waar de vis actief is. En het blijft vissen dus vangst garantie is er helaas niet ook al betaal je -:)

Accu leeg varen is inderdaad meestal weinig vangen. Zoals al geschreven is, blijf wat langer liggen. Daarnaast zul je niet de eerste zijn die met een anker over de grond terug vaart. Zeg niet dat het zo was maar gebeurt regelmatig.

Leuk te horen dat jullie het naar de zin gehad hebben. Een tip kan ik nog geven en dat is de gidsdag. Hier krijg je tips van de mannen die altijd wel hun visje vangen, zeer leerzaam en we zien de vangsten bij de deelnemers daarna echt toenemen.

Groet Philip

Philip

In de kantine hangt een kaart met de dieptes op DRB, vraag Jan om wat uitleg. En voor de datum van de gidsdag zie de agenda op de site van DRB.

volschubeke

de gidsdag vond ik heel nuttig. goede uitleg gehad van pieter-bas en Rob Dings. Het was wel te merken dat ervaren visser makkelijker vis vingen ondanks dat het vissen en de vliegen er hetzelfde uitzagen.