Vandaag op de Merwede

Started by christianvt, April 22, 2011, 23:07:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

christianvt

Hallo vliegvissers!

Vandaag weer achter de karper aan gezeten (niet op de merwede hoor) Hij kwam aan het eind van de middag azen op de plek waar ik ook was, helaas maar heel kort dus heb hem niet kunnen verleiden...

's avonds ben ik aan de merwede geweest met witbrood en een broodvlieg, maar ze hadden vandaag geen zin in brood haha.

Later toen ik een stuk verder liep heb ik de rest van de avond (tot het donker) met een andere vliegvisser staan vissen, is toch gezellig! Hij gaf me nog wat tips voor het werpen. Ik bleek te veel met mijn pols te vissen.. Fijn dat hij het zei, kan ik er op gaan letten ;D

Er was continu een school Winde of brasem aan het azen op die stek ;D ;D Niet kunnen haken helaas. Was voor de eerste keer sinds de paar weken dat ik met vliegvissen bezig ben dat ik ze zo zie azen! morgen vroeg uit bed en weer naar die stek toe aan de Merwede.

Maar welke vlieg kan ik daar nu het beste voor gebruiken?



Enne, gaat er nog iemand 1 dezer dagen vissen aan de Merwede bij Woudrichem? stuur me dan ff een PB'tje, lijkt me wel gezellig...



Dat was 'm weer voor vandaag! ;)

groetjes,

Christian

A{b}r{a}xa{s}

Christian, als je de kans hebt zou ik zeker overwegen om eens les te nemen bij het werpen.
Dan gaat je werpen zeker met sprongen vooruit.
Ik weet niet of Raamsdonkveer te bereizen is voor je, maar daar zit een shop die gericht is op vliegvissen.
Of ga een dagje vissen met een mede-forummer/vliegvisser die je tips kan geven.

hendri

heey christian, die brasems of windes die je heb zien azen, kwamen ze telkens met hun staart boven water?
zo staan ze hier op de vecht ook met kop in de modder en staart uit het water. kheb er al verschijden keren op staan werpen en nimfen over de bodem voor hun neus laten lopen maar ook geen resultaat. ben benieuwd of er andere vissers nog goeie tips hiervoor heeft.

christianvt

Nee, de vissen kwamen meer met hun ruggen en koppen boven water, ze namen dus blijkbaar wel iets van de oppervlakte maar wat??

Gerrit72


Christian, heb je inmiddels al 1 weten te haken op deze stek? Klinkt veelbelovend als je ze ziet azen daar ;)
The only difference between men and boys is the price of their toys.

aalbrecht

Quote from: christianvt on April 23, 2011, 09:10:30
Nee, de vissen kwamen meer met hun ruggen en koppen boven water, ze namen dus blijkbaar wel iets van de oppervlakte maar wat??
prober met een zwarte drooge vlieg of een spider
vliegvissen is een passie

Ron-O

Christian, waar heb je het mee geprobeert? droog of natte vlieg of alleen een broodvlieg??

Een grote blackgnath lukt ook wel.

Eer daags ga ik het weer proberen aan de waal, ik heb daar op mijn stekkie een winde verspeeld dacht eerst een karper aan de vliegestok te hebben, was groter als die ik verleden jaar ving, dit had echt een rekoor vis geweest. mijn vismaat dacht ook als eerste dat er een karper gehaakt was, maar ja hij schoot los!!!!!!! >:( >:( >:( >:( >:( :o :o :'(

Gr, Ron.

christianvt

Zo dan! Oud topicje alweer dit! Maar stomtoevallig net even bij een ander water wezen kijken waar ik precies hetzelfde zag!  :o Alleen jammer dat de motor van de boot er nog niet ophangt.. Dus eerdaags maar weer eens doen ::green:: Zag weer genoeg dikke plattes azen!

drefter

Kunnen we al weer aan een vergunning komen daar dan ?????

Gr Martin

christianvt

Quote from: drefter on April 22, 2012, 10:36:13
Kunnen we al weer aan een vergunning komen daar dan ?????

Gr Martin

Geen idee Martin... zou je even na moeten vragen. Binnenkort ga ik maar weer eens kijken aan de rivier. ;D