Verslag ovm gisteren.

Started by jackoss, October 25, 2012, 09:00:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jackoss

Om 7 vertrokken met vismaat Bert. Beetje file dus anderhalf uur rijden. Aangekomen alles opgetuigd waadpak aan en na een kop koffie begonnen met vissen. Na een half uur heeft Bert er een te pakken, een goed begin. Het is geen grote maar toch. Even later heb ik mijn groene streamer verwisseld voor een witte en van ik er ook een. In de loop van de morgen weet ik er nog een te landen en we besluiten wat te gaan eten en het aan de andere kant te gaan proberen. Als we de hengels aan het klaarmaken zijn stopt er een auto met een ouder echtpaar erin. Er word naar de vangst gevraagd en we vertellen dat we er drie hebben. Op de vraag van Bert of de man nog tips heeft komthij de auto uit en wijst ons wat stekken aan. Dan komt de vliegendoos tevoorschijn en we krijgen ieder twee vliegen van hem die hij zelf gebonden heeft op een eigen patroon. Na een lesje tegen de wind in casten en binnenstrippen vertrekken we met een welgemeende goede vangst richting de aangewezen stek. Daar aangekomen is de eerste worp raak,en ik kan mijn derde forel landen die dag. Helaas blijft het daarbij en na nog twee uur tot ons middel in het water gestaan gaan we verkassen. We vissen nog een poos op het dammetje en net voor we naar huis gaan haakt Bert zijn tweede forel. Vijf vissen is mischien niet veel maar de hele dag buiten,de ontmoeting met de vriendelijke collegavliegvisser en het gezelschap van de vismaat maken het dik de moeite waard hopelijk snel weer eens daarheen. Groeten Jack.

hendri

o nou das niet verkeerd man, 5 vissen voor 2 personen. laatste keren dat ik er geweest ben was ik blij als ik er 1 had.
dus goed gedaan.
en ja mazzel dat je dan ff iemand spreekt en die wil zn info delen super ja.

Eric

Jammer dat het er niet meer waren maar jullie zijn wel lekker bezig geweest en de volgende keer word het misschien wel slag op slag, ook nog wat gevangen van de vlieg die gekregen was ????

jackoss

De gekregen streamer was zwart met een fluoricerende kop en was bij mij goed voor de derde forel.