ADAMS Fly

Started by greg, April 07, 2012, 15:56:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

greg

Zoals een forumlid als eens zei; bindt er gelijk een stuk of 10 van één en hetzelfde.

Nou dit is nummer vijf!








greg

Voor het staartje heb ik gewoon wat fibers uit de hackle getrokken, is dit goed? En zijn er nog goede alternatieven voor het maken van het staartje bij de Adams fly?

rein

er zijn inderdaad speciale staartfibers op de markt "Micro fibets" of een paar fazantenfibers, maar ik zelf gebruik ook gewoon wat fibers uit dezelfde hackle.

greg

#3


Hoi Rein, oké....... dacht ook al in de trant van staartfibers. Fazantenfibers heb ik wel liggen, maar omdat ik diverse patroontjes gezien heb waar het staartje alleen maar gebonden word met fibers uit dezelfde hackle heb ik deze maar toegepast.

edit: qoute weggehaald Herman

Rossie69

heb deze ook als staart met een een paar christal flash fibers gebonden.

mooi vliegie.

alleen de hackle mag je nog korter op de vleugel wikkelen.

vangt zekers vis.

greg

#5
Ja.....de verhoudingen zijn niet je van het zeg maar ! Maar nummer 6 is aanzienlijk beter geworden.


edit : quote weggehaald, zie aub topic m.b.t. quoten van tekst

Raymond

De Adams, een echte killer. Ik bind ze overigens zonder de vleugeltjes, heb niet het idee dat ze dan minder vangen...
::wtf::

Troutbuster

Ik meestal met een Polywing vleugel
Lekker goed zichtbaar en mooi extra drijfvermogen ;)
Als de Adams een beetje "gesopt" raakt zie je nog dat polywingetje van verre (ook lekker in harde stroming!) 8)
Ik heb het idee dat de Adams juist gesopt af en toe beter vangt!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Raymond

Heb ik ook al gedaan, of met een beetje antron. Maar dat vind ik allemaal te lastig, ben best wel een luie binder... ;)
::wtf::

Rossie69

vleugeltje van patridge dan ??? Raymond

Raymond

Humm, nooit geprobeerd, Henk...
::wtf::