bugbond vraagjes

Started by A{b}r{a}xa{s}, September 30, 2012, 12:44:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

A{b}r{a}xa{s}

Hard bugbond echt helemaal hard uit, of blijft het (net als bv. de UV Fly Paint van Loon Outdoors) een beetje 'plakkerig' aan het oppervlak ??

Wat zijn de ervaringen met UV ledlampjes 'speciaal' voor bugbond ? Heeft iemand andere UV lampjes uitgeprobeerd, en met welk resultaat ??

Rossie69

wilco had volgens mij een sterker uv lamp.
heeft ook met de duur van de batterrij te maken.

eerlijk gezegd,gebruik naar alle te vredenheid,BugOff.
dat voor 8 euro een potje met kwast.

dus pikken kan ook komen door dat de lamp het niet aan kan.
Qa sterkte.

A{b}r{a}xa{s}

'k weet dat je er leuke dingen mee kunt doen, maar wil wel weten of het 'beter' is dan dat spul van Loon Outdoors voor ik het ga aanschaffen. ;)

hendri

veel beter ;) ;) ;)

haha ik heb geen  ervaring met die anderen. maar bugbond bevalt mij super goed. grotere oppervlakken wil nog wel eens plakkerig blijven. (bijvoorbeeld de ratels voor mn ep streamers.) maar die zet ik dan gewoon een paar dagen in de vensterbank. dan harden ze mooi uit.

A{b}r{a}xa{s}

en gebruik je dan de original of de lite ?

Useless

Bugbond werkt prima maar je moet, zoals Hendri al aangaf, ook nog even in de zon laten uitharden. Heb ook wel loons gebruikt maar merk weinig verschil. Overigens, wanneer je het gebruikt voor bijv. zoutwatervliegen voor de pollak enz. dan kun je beter gewoon epoxy gebruiken. Is beduidend zwaarder en zink veel beter af.

HappyFisherman

Lampje er iets langer op houden werkt ook goed. Plakt dan niet meer...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Troutbuster

Klopt Bram, bij een te korte "pre curing" oftewel voorharding, en dus geen "post curing" oftewel naharding, komt de hars niet in de "glas overgangs fase" en blijft dus in de zogenaamde rubber fase" hangen!!!
Dit resulteerd in een plakkerige, week aanvoelende oppervlakte doordat de oplosmiddelen nog niet helemaal uit de hars verdwenen (lees verdampt) zijn.

Lampje wat langer op de vlieg of object houden helpt enorm goed (en is ook te ruiken!!)

Toch lak ik nog na met hard as nails omdat het dan zolekker gaat glimmen, maar idd voor het plakken hoeft het niet meer!!

Gr

Jan
"Petri Heil"