Gaan er nog wat Forummers a.s. Zaterdag naar Baggelhuizen???

Started by ben, April 12, 2012, 23:50:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HappyFisherman

NET op tijd terug om voetbal te kijken. Was leuk vanmorgen, veel stijgende vis en aanbeten op zwarte droge vliegjes. Blijft toch mooi om te zien als ze er van een afstandje op knallen (alleen jammer dat ze dan niet willen blijven hangen :) ). Uiteindelijk 2 kunnen vangen en een boel schik gehad!
Wilco had er vanuit de BB een paar en Roelof vanaf de kant ook twee.

Ik weet niet wie er bardienst had, maar als die weer moet wil ik graag even gewaarschuwd worden! Naast de prima bal nu ook soep en heule goeie broodjes hamburger ;D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

vliegvisgek

Quote from: Mr. Tinus on April 29, 2012, 14:30:10
Klinkt gezellig.... Wil daar binnenkort ook eens gaan kijken.
Is het zonder een belly boat een beetje te doen daar ?
happy oh dat komt omdat ons ploegie alle tosti,s opvrat denk ik br hamburgers zijn ook mmmmmmm
vis er nooit met de bb altijd wadend mr tinus

gerrit

Quote from: Rossie69 on April 28, 2012, 23:46:34
ja zou wilco ook moeten doen een paar van die maffe bibios eten,in de culinaire termen zuigen ;)

Gerrit,maar die kleuren die jij altijd voor draagt,dat werkt niet.

Henk deze keer dus wel :P :P
grrrrrrrrrrrrr gerrit

Inderk

Zonder bellyboot kan je er ook prima terecht, maar dan moet je wel een waadbroek hebben.
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


peter

Tinus met de forumdag was het wadend 300% beter vangen als met de BB ,heb ook keren meegemaakt vanaf de kant shit en de BB toppie, dus zeg het maar.
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

Mr. Tinus

Dat geeft de burger moed ^--^  Thnx. ga het binnenkort proberen :-)

HappyFisherman

Gister stond er op de vogelput ook iemand vanaf de kant behoorlijk te takelen, maar die viste geloof ik niet op droog...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Wilco

Vandaag of morgen zal ik ff wat foto's op de site zetten.

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69

Dan had je gelijk Gerrit .

Ben eerst vissen dan eten deed je toch altijd ?,vandaar dat je dan niet meer zo scherp bent ;)

Jeroen,goed bezig de kas spekken :)

Mooie dag gehad Mannen,zo te lezen.
doe de foto,s er maar op knallen.


vliegvisgek

klopt henk dat deden we vreten en de andere zuipen en vreten maar ochtend was best goed ving er 4 wind draaide ineens en toen werd gelijk minder middag diverse gemist maar goed blijft mooi daar had er wel een hele dikke bij voor baggel forel

Wilco

Zondag ondanks de niet al te beste vooruitzichten toch naar Baggelhuizen.
Roelof wou vandaag niet met de BB en is direkt vooraan te water gegaan. Daar heeft hij zijn eerste vis gevangen. Mooie gezonde vis die vooral niet snel wou opgeven.


In eerste instantie had ik een streamertje in gedachten maar de vis zat hoog en aasde op klein spul. Om je heen overal staarten en vinnen en daar wordt ik helemaal gek van. De avond van te voren wat bibio´s gestrikt en die in gezet. De eerste bibio raakt het water en binnen 5 tellen een rugvin en mijn lijn strekt zich.....en daar maak ik de fout door aan te slaan met 18/100  8) 8) 8) vlieg weg en vis ook. De 2e bibio ingezet an daar maak ik dezelfde fout...grgrgrgrggrgr. De 3e bibio te water gelaten....boeggolf ..vlieg weg lijn strekt zich en dan voorzichtig hengel heffen....whoeha gaaf. De eerste run neemt de vis 20/ 25 meter lijn maar dat wordt steeds korter, maar dan heb je de vis nog niet binnen. Niet heel groot ( 55 cm ) maar wel SUPER GAAF.

Bram heeft vandaag ook moeten werken. Meerder vissen hebben zijn vlieg genomen maar 2 stuks heeft hij weten te landen in het netje.


Het was echt werken. Serieus waar. Ben je een vis aan het drillen die vervolgens vlak bij de BB weet te ontsnappen( barbles vissen heeft ook zo zijn nadelen) en een beetje pissed off gooi je een vis aan die op 5 meter van je BB stijgt. Deze neemt je vlieg en dan sta je bijna 10 minuten achter elkaar vis te drillen. Dat is een complete workout.  ;D ;D ;D

Gerrit was ook ff langs gekomen en na zijn rondje flink OHOHOHen heeft hij de hengel gepakt om de vis te belagen met de kleurcombinatie die hij al had aangekondigt op het forum. Dit was dus niet geheel zonder suc6.

Je kan je afvragen of dit wijsheid of geluk was maar dat laat ik aan een ander over om dat te bepalen.


Roelof heeft de dril van Gerrit vastgelegd en dat zal tzt. wel op het forum worden gepost.

In de bossen rond Baggelhuizen heeft de berucht boomvlieg weer een slachtoffer gevonden. Deze keer was Roelof de pineut.  ::) ::) ::)


Rossie69

mooi stukkie wilcoo

bram bevalt dat ballenboaten een beetje
;D

Wist niet dat Roelof dat ook kon boomvliegen.


HappyFisherman

BBen is wel moeilijk met zoveel wind, maar da's ff wennen. Lag gisteravond nog wel te golven in bed (ongelooflijke landrot ben ik ook!), evenwichtsorganen mooi van streek HAHA!

Vis op't Baggelse is, zoals Wilco al zei, echt heel sterk! En vissen met droge vlieg is gewoon het mooiste dat er is :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

weerwolf

de camera is nu met de vrouw mee, ik zal de film vanavond even plaatsen.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Rossie69

Hmm had ik dus toch beter mee kunnen gaan inplaats van vette bek happen hiero.

volgende keer es een stokkie proberen,das ook leuk.
goed mee gevangen op de eemhof.


vliegvisgek

morgen ook weer naar baggel gaan er nog meer mensne van ,t forum morgen  :D

Inderk

Héél misschien ga ik a.s. zondag nog even.
afgelopen dinsdag aasden ze op kleine zwarte vliegjes.
(zwart gebonden op haakje #18)
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


DMeijer

Ja, ik heb morgenvroeg beheerdienst en ga 's middags ff vissen.
Leuk als er een aantal forumers langskomen. Tot morgen dan!

DMeijer

Quote from: Inderk on May 11, 2012, 19:00:28
Héél misschien ga ik a.s. zondag nog even.
afgelopen dinsdag aasden ze op kleine zwarte vliegjes.
(zwart gebonden op haakje #18)
Ja, Kermit. Je haakte een vis en die was na een paar tellen losgeschoten. Hij zag dat hij de vliegbomer had gehaakt.
Zelf heb ik dinsdag meer succes gehad met een groenige damsel-nymph.