snoekstreamer ijsvogel kleuren.

Started by wouter veuger, December 18, 2013, 20:18:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wouter veuger

afgelopen week heb ik nog een mooie streamert gebonden (al zeg ik het zelf ;))
ijsvogel kleurtje,streamer is 25 cm lang :)




Bone F

Oogverblindend (mooi), speciaal voor een snoek met een zonnebril op ;D

BV

Mooi, maar waar heb je dat kopje van gemaakt?

Gerrit72



Wouter, mooi gedaan!


::goodjob::
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Hilco de Visser

Een dubbele haak met weerhaak , zekerheid voor alles...........

Maar wordt dat geen slachtpartij met onthaken?

Rossie69

Mooi maakt Wouter.

Denk niet dat het een slachtpartijtje wordt.

heb je die vieze pluggen wel is gezien.

;D

Gerrit59

Sluit me bij Hilco aan.
Zondermeer een mooie streamer, maar probleemloos onthaken??? Zeker als Esox zo over de streamer schuift!
Mijn idee zou zijn: gebruik een verlengstukje (shank) met aan het eind een haak. Overigens heb ik ze ook wel gebouwd zoals Wouter.
Ben benieuwd naar de ervaringen van Wouter en anderen.

Gerrit

wouter veuger

zoal eerder al geschreven,1 haak met shank kan natuurlijk ook,maar bij grote streamers zoals deze,heb je dan bij iedere 10 aanbeten 8 missers,sommigen vinden dat geen probleem,en ik vind het zelf ook niet erg om soms een aanbeetje te missen, maar om nu driekwart van je aanbeten te missen vind ik wat teveel van het goede.

dan kun je zeggen,neem dan een kleinere streamer,maar voor mijzelf staat onomstotelijk vast dat een grotere streamer grotere snoek oplevert (in de winterperiode in ieder geval)

wat betreft onthaken kan ik kort zijn,op een streamer met enkele haak laat ik de weerhaak zitten,vis ik met een tandemstreamer haal ikzelf voordat ik ga vissen altijd de weerhaken eraf.

tot een slachtpartij is het bij mij nooit gekomen,maar ik moet zeggen dat het mij wel opvalt dat vooral vaak vliegvissers(zonder iemand voor het hoofd te stoten) geen adequaat onthaak materiaal bij zich hebben (wellicht omdat de meesten zich slechts een enkele keer in de winter aan het snoeken wagen? en geen materiaal willen aanschaffen?)

ikzelf heb 2 onthaaktangen bij me,een lange rechte,1 met een kromme bek,EN een degelijke kniptang,voor als het echt niet anders kan,moet er wel bij zeggen dat ik die in 18 jaar snoeken pas 1 keer echt nodig heb gehad.

op deze streamer zitten de weerhaken er wel nog op omdat hij is verkocht,en ik niet voor een ander ga beslissen wat hij of zij met de weerhaken doet.



catchem

Ik zie het probleem bij twee enkele haken ook niet, altijd nog een stuk beter dat dreggen.
Mooie streamer.

HappyFisherman

Voordat we weer gaan verzanden in een oeverloze discussie, over wat we ethisch gezien wel of niet kunnen doen met een vis, blijft de vraag staan waarvan je het kopje gemaakt hebt...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

hendri

dit zoor kopjes kun je maken van een zoor millar tubbing, of deze ook zo is gemaakt weet ik niet.

2 haken is nix mis mee, vis zelf ook met jerbaits, daar zet ik max 2 dreggen zonder weerhaak op, en zelfs dat geeft geen slachtpartij, tis maar net of je er zelf mee om weet te gaan en een goede onthaaktang.

Gert

Mooie streamer Wouter, en sinds "De Nieuwe Wildernis" weet ik dat dit een vrouwjte is - rode onderkant van de snavel ;)

Groet,
Gert

wouter veuger

hahaha,ja klopt gert,schitterende documentaire he? ,zie je ons kikkerlandje toch wel op zn mooist!

@happy: excuseer,had eroverheen gelezen,ik heb het kopje gemaakt met een kneedbare epoxy uit de aquatische industrie,wordt gebruikt voor reparatiedoeleinden onder water. daarna gekleurd en afgedekt met bug bond.


Hilco de Visser

Quote from: wouter veuger on December 19, 2013, 12:27:10
zoal eerder al geschreven,1 haak met shank kan natuurlijk ook,maar bij grote streamers zoals deze,heb je dan bij iedere 10 aanbeten 8 missers,sommigen vinden dat geen probleem,en ik vind het zelf ook niet erg om soms een aanbeetje te missen, maar om nu driekwart van je aanbeten te missen vind ik wat teveel van het goede.

dan kun je zeggen,neem dan een kleinere streamer,maar voor mijzelf staat onomstotelijk vast dat een grotere streamer grotere snoek oplevert (in de winterperiode in ieder geval)

wat betreft onthaken kan ik kort zijn,op een streamer met enkele haak laat ik de weerhaak zitten,vis ik met een tandemstreamer haal ikzelf voordat ik ga vissen altijd de weerhaken eraf.

tot een slachtpartij is het bij mij nooit gekomen,maar ik moet zeggen dat het mij wel opvalt dat vooral vaak vliegvissers(zonder iemand voor het hoofd te stoten) geen adequaat onthaak materiaal bij zich hebben (wellicht omdat de meesten zich slechts een enkele keer in de winter aan het snoeken wagen? en geen materiaal willen aanschaffen?)

ikzelf heb 2 onthaaktangen bij me,een lange rechte,1 met een kromme bek,EN een degelijke kniptang,voor als het echt niet anders kan,moet er wel bij zeggen dat ik die in 18 jaar snoeken pas 1 keer echt nodig heb gehad.

op deze streamer zitten de weerhaken er wel nog op omdat hij is verkocht,en ik niet voor een ander ga beslissen wat hij of zij met de weerhaken doet.


Dat was precies wat ik vroeg ;  het wordt dus geen slachtpartij .
prima dan bouw ik er ook een aantal zo .

p.s. ik heb halve gereedschap kist mee  :-[

wouter veuger

Das beter dan geen gereedschap hilco  ::goodjob::

Veel plezier met bouwen!

MarcelN

Hilco heeft alles bij zich, accutollen, decoupeerzagen en eventueel T61 om het beestje vreedzaam te laten inslapen. ;D

Joost S.

#16
Hele mooie streamer. Mag ik eens vragen, welke maat hengel heb je minimaal nodig voor deze (maat) streamer?


Edit


Eigenlijk stel ik de verkeerde vraag. Maar kan je zo iets ook maken voor een #7 hengel?

Of wordt dat al snel te zwaar als je zo iets maakt?

wouter veuger


Joost S.

Dankjewel Wouter.

(Ik ben helemaal gek op Ijsvogeltjes, uniek vogeltje hoor, ;-) )

Nogmaals, ik vind het een prachtige streamer.

Hilco de Visser

Prachtige dubbelgehaakte streamer gemaakt van groen en gele snollensprei .

Na 2 worpen bleek de speldwartel open te staan ........... ::wtf::

gloeiende gloeiende. >:(

Op de enkele streamer samen met Herman op de Plas Veldhuizen geen aanbeet kunnen uitlokken.

Gerrit72



Da's flink KU >:( Hilco.

Vandaag in Drenthe ook weinig actie gezien. 's ochtends vroeg een dikke nazwemmer,
die er onder het kantje hard opknalde, maar ook snel weer losschoot.
Verder nergens actie gezien.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Willem

Mooie streamer Wouter!  ::goodjob::

Mijn mening over die tweede haak: als je een tweedelige streamer als deze maakt dan is 1 haak in princiepe meer dan genoeg. Kijk maar als je ermee vist, 9 van de 10 vissen zitten op die voorste haak gehaakt of ze schuiven er helemaal overheen. Dan is de achterste haak dus niet nodig.

Bind je ze driedelig met nog een shank ertussen kan een tweede haak vaak geen kwaad voor de staarthappers. Op groter water gaan ze er toch helemaal overheen dus dan is zelfs die tweede haak overbodig vind ik.

Ennuh, met de twee haken zoals je het nu hebt wordt het inderdaad met een goede onthaaktang echt geen "slachtpartij". Kniptang mee voor de zekerheid, je kan altijd de haken doorknippen. Heb vaak het idee dat er hier op het forum een beetje overdreven wordt met dit soort zaken. Goed gereedschap en kunde en onthaken hoeft geen probleem te zijn, zelfs met twee dreggen op een klein aasje waar vissen helemaal overheen schuiven ;-)

wouter veuger

Klote van je streamer hilco,ik zou ipv gewone speldwartels altijd crosslock of staylock  snaps gebruiken,wel zo veilig voor de snoeken (en je streamers) ;D

@gerrit: jammer genoeg geen vangst,maar volgens mij geniet je optimaal van ieder uur dat je kan vissen dus dat zit wel snor...

@willem: ik heb zelf toch erg veel last van staarthappers op grote streamers met 1 haak,wellicht heeft een en ander ook te maken met het water waarop gevist word.
Ik heb hier vertrouwen in,en das ook erg belangrijk natuurlijk.
Over onthaken wordt vaak erg panisch gedaan inderdaad,goede tang in combinatie met een beetje ervaring/inzicht is er niets aan de hand.