Haak gezocht, wie kan mij helpen?

Started by catchem, April 26, 2013, 20:21:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

catchem

Ik ben van platgeknepen weerhaken langzamerhand aan het overstappen op weerhaakloos.
Nu kan ik mijn favoriete nymph haak niet in weerhaakloos vinden. Het is een York bend 3x long, mag van dikker draad zijn. Ongeveer zoiets als de Daiichi D1270 of de Matzo sedge/emerger, maar dan zonder weerhaak.

Wie weet waar ik zo'n haak kan vinden (zonder weerhaak)?



Dick

hallo,

welke haakmaat zoek je, kan ik eens even kijken of ze toevallig heb

mvg Dick

catchem

Op het moment begin ik de laatse paar #16 te binden, maar op den duur wil ik ook #14 en #12 weerhaakloos hebben. Als je me met #16 uit de brand kan helpen ben ik al blij, maar het liefst zoek ik een adresje waar ik een voorraadje kan kopen en als deze op is weer kan aanvullen. Als je al een merk en type weet kan ik daar in iedergeval wat gerichter op gaan zoeken.

Troutbuster

"Petri Heil"


Gert

Ik kwam op een Engels forum een vergelijkbare vraag tegen.
De enige weerhaakloze haken die een beetje in de buurt komen zijn deze blijkbaar:
http://www.knapek-hooks.com/katalog/katalog/barbless-fly-hooks--pack-/-251/stranka-1.aspx
En dan de T-serie. Ze noemen het terrestrial hooks, en eigenlijk zou je living larvae of klinkhamer haken moeten hebben denk ik... Maar die zijn er blijkbaar niet zonder weerhaak.

Maar misschien is het wat?

Groet,
Gert

catchem

Bedankt voor het meedenken, de tip van de knapek kreeg ik van maurice ook. Zelf vond ik de tmc 200 rbl, nu nog weten waar ik hem kan vinden. Op ebay alleen maat 10 tegengekomen en via google nog groter. Ik ben bang dat ze niet meer gemaakt worden.

Team

Richflyfishing  in Houten  heeft alles van Knapek werk er zelf ook mee,  zit bij mij op de club
NUNC  AUT  NUNQUAM