Punchwol

Started by Beertje, February 04, 2013, 11:59:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Beertje

Enige tijd terug propageerde Erik de Noorman Het "punchwol" als body materiaal voor zowel droge als natte vliegen.
Ik heb zelf ook een paar klosjes (er is nog niet zo gemakkelijk aan tekomen) en,.....inderdaad, het is prima bind materiaal.

Zijn er nog meer binders op het forum die dit ook gebruiken.En zo ja,....waar koop je dat dan?
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Hilco

stat het niet op de website van Erik?

artikel van sept 2009 maar who cares........

Beertje

"Hilco,die webwinkel is gesloten.En op Ebay koop ik niet, want ik heb geen paypal.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

vliegvisgek

hengelsport arnhem kocht ik het maar heb het nooit gebruikt en mijn neefje gebruikt het nu  ??? 8)

twancujo

Ik gebruik het ook nog wel eens, snel en makkelijk lijfjes maken. Ik heb een aantal klosjes van verschillende kleuren via marktplaats gekocht.

Ciske

Destijds na een voorbindmiddag met Erik de Noorman gekocht via ebay in U.K.
De sit van de leverancier is nog in de lucht.
Als je met hun contact opneemt kun je mischien ook op een andere manier betalen dan met Paypal.

http://www.webstercraft.co.uk/webster-craft-acrylic-yarn-packs-11-c.asp


Groetjes,
Frans

Beertje

@Frans,dit is inderdaad wat ik zoek.Maar een pakje van 9.50 pnd en transport kosten 9.90 pnd, dat is is wel een beetje dol hé.
Maar des al niet te min,toch bedankt.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Ciske

@Beertje. Er zit zo veel op de klosjes dat je eventueel met 2 of 3 personen de kosten en verzendkosten zou kunnen delen.
Ik heb destijds de grote verpakking gekocht, waar je de rest van je leven mee vooruit kunt.

Frans


Beertje

@Hilco,dit lijkt er inderdaad ook op.maar deze klosjes zit volgens mij wel veel meer op (van daar de prijs)
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Hilco

mischien dan overspoelen en delen met andere geinteresseerden?

Team

Als je punchwol op googl kijkt  zie je alle winkels in nederland die punchwol verkopen, vaak ook op de markt

Hobby kramen,  Pipoos,  wol en handwerkzaken, en Hobbywinkels
NUNC  AUT  NUNQUAM

vliegvisgek

Quote from: speycast on February 04, 2013, 19:39:26
0.49 pond per klosje      kost dus geen drol   

9.50 versturen koop je 10 klosjes in de goede kleuren  ben je voor15 pond klaar 

koop je 10 pakjes dubbing ben je dubbele kwijt  ;)

zoduur hahahahah ;D ;D ;D

goswit

Punchwol!

Dat kan veel soorten wol  of acryl garen zijn b.v. merino / alcapa . Deze garens zijn pluizig en daarom geschikt voor lijfjes te maken. Kijk gewoon eens in een handwerkwinkel daar heb beslist kans dat je er wat vindt.   Ik heb al eerder aan geboden dat ik veel oude monsters wol heb van stalenkaarten, die gratis af te halen is/was, helaas geen reaktie.( zie binddag Apeldoorn).

Eigelijk bestaat punsch-wol niet , het is gewoon een aanduiding voor een bepaalde techniek handwerken.    Leveranciers -fabrikanten geven de vreemste namen aan produkten , bv acrylwol, die niet korrekt zijn ,  kijk maar naar de discussie overlijnen , ook niet korrekt volgens enkelle mensen .

Beertje heb je mijn pb ontvangen?

Gos
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Jan Bruins

Jan,

beter duur als niet te krijgen.  ;)
I don't drink water, fish f*ck in it...

Beertje

@Jan,ik ben er toch niet om de C.E.O. van TNT z'n bonus veilig te stellen ;D ;D
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Beertje

#16
Nou ja,dan vloeit er misschien nog wat in mijn pensioen potje :D ;D
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.