oordopjes, je moet er maar op komen....

Started by erikdenoorman, January 13, 2013, 21:43:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

erikdenoorman

In Lapland een beer van een forel vangen op...................een oordopje! Het kan!


MarcelN

Eeey die gele heb ik ook nog en die geribbelde ook met touwtjes, doubletjes vangen!

Canadian_Streamdance

geweldig 8) en iedereen maar ingewikkelde patronen binden:P gewoon peukje roken en filter op de haak ;D

A.de Vries sr

Nou, daar wordt het voor mij als beginnend binder die zich een avond heeft suf geoefend met de whip finisher, een stuk eenvoudiger van. Charme en romantiek gaan echter zo ook wel een beetje verloren dunkt me.

harlin

Quote from: Rob van H. on January 13, 2013, 21:51:55
een aantal jaar geleden tijdens het vissen op het OVM er achter gekomen dat de forel daar ook sigarettenpeuken pakte die aan de oppervlakte dreven, oranje boobyfoam gebruikt op een haak om die peuk mee te imiteren, werkt perfect!!!
Hier tijdens een ijsje kopen de peuk even te water schieten, in Frankrijk.
Uit het niets een stuk of 6 forellen.
1 pakt de peuk, bek gaat op en neer, de vloei komt er uit, was niet lekker denk ik.
Een paar tellen later kwam de tabak er achteraan.
Een peuk gedraaid en in een paar stukjes in het water gegooid,
volgende keer gaat de kwispedoor mee, ze blijven spugen. :)
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

weerwolf

En als we het nou eens proberen met pruimtabak? zou het kans van slagen hebben? ;D ;D
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

goswit


Probeer eens een kale haak en doe er een stukje dikke draad van rode wol op en strip hem met korte en snelle rukjes binnen kun je lachen , veel kleine baars tot 15 cm.  Ooit zelf gedaan omdat ik de vliegendoos vergeten was.

Gos.
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

R.S.N Flyfisher

Hoe simpel/cool is dat, weet ik wat ik de volgende keer meeneem naar de Tipsbosch.

In combinatie met een zinklijn op forelput moet dat nu helemaal wel lukken

pas

Heel vaak stijgt de vis ook op je beet verklikker. Je kan dan de haak er door heen doen en in de haakbocht je tippet knopen.
::wtf::

Koen

van die beet verklikker happers, maar dat doen ze alleen om je te pesten hoor, als je der een haakje in doet pakken ze um niet meer  ;D

johannes

Quotevan die beet verklikker happers, maar dat doen ze alleen om je te pesten hoor, als je der een haakje in doet pakken ze um niet meer 

haakje er los achter werkt wel

Het leuke van de manier van vissen in het filmpje is dat alles wat een spoor trekt over de rivier dikke vissen z'n intresse wekken. maar ook op meren werkt dit goed.

10 cm lange dobbers zijn hier op de meren ook al eens verdwenen de visser met een 200 hartslag achter latent.

Mijn 1 na dikste forel in de bergen ving ik op een tasmainian devil (aan de spinhengel) die lekker een spoor in de oppervlakte trok.
vangstplek de rivier langs de E6

Zeker in de schemer tot ver in het donker is dit een techniek die alleen maar dikke vissen in het netje brengt.




erikdenoorman

Dat is correct denk ik. Je bedoelde waarschijnlijk de Gudbranddalslågen, ook wel kortweg Lågen genoemd. Een beetje miskende rivier die echter veel mooie plekken kent en zeer grote forel en vlagzalm herbergt. Vooral het gebied daar waar de Sjoa er vanuit het westen in stroomt is erg fraai. Hoewel ik er zelf geen oordopje aan zal binden is het nachtvissen met hele grote sedges en muisimitaties er erg spannend.