Iemand bekend bij de stuw bij Archem?

Started by smokey89, June 16, 2015, 12:06:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

smokey89

Ik fietste gistermiddag bij de stuw bij Archem en dat zag er mooi uit om een lijntje te strekken.
Heb een groepje dikke brasems gezien.

Wat me ook opviel is dat het er erg ondiep was.



Heeft iemand hier al eens gevist? Ben benieuwd naar de ervaringen!

Groeten,

Martijn

maurice

Verboden te vissen
Zeer fanatieke BOA dus pas op.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

smokey89

Quote from: maurice on June 16, 2015, 12:23:59
Verboden te vissen
Zeer fanatieke BOA dus pas op.

Ooh goed dat je het zegt! Ik kon/kan zo snel niet vinden of het wel mag/mocht. Volgens de Visplanner en de lijst mag het wel! (of ik heb het verkeerd gelezen!)

In ieder geval bedankt, want wou er een dezer dagen naar toe!

Groeten Martijn

maurice

Je mag er wel vissen maar op ik dacht minimaal 50mtr van de stuw en vistrap
::bbq:: ::proost:: ::proost::

smokey89

Quote from: maurice on June 16, 2015, 14:26:17
Je mag er wel vissen maar op ik dacht minimaal 50mtr van de stuw en vistrap

Oke, dat bied dan nog perspectieven! Die 50 mtr regel kende ik! Boven de stuw richting fietsbrug, vis zien zwemmen, dus dat zou mogen. Maar eens kijken of ik deze of volgende week nog een keer tijd heb! Al eens gevist daar Maurice?

maurice

Ja heb er gevist aan beide kanten.
Maar niet eenvoudig om daar wat te vangen.
Als het los is staat het vol met kunstaas smieters en de mooiste vis zit in de 50 onder de stuw.


Maar happy kan je er meer over vertellen dan ik.
Dacht ook over de BOA. ;D 8) :o :P


::bbq:: ::proost:: ::proost::

maurice

Bijna vergeten, niet overal aangegeven veel heel veel nieuw natuurgebied waar rustgebied ook geen verkeerde naam voor zou zijn.
En met die BOA die daar loopt goed uitkijken, hij schrijft gelijk.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

smokey89

Ja die kunstaas smijters daar was ik al bang voor. Het zou wel een keer fijn zijn als er meer duidelijkheid komt over die gebieden.

Maar misschien weer happy meer!?

HappyFisherman

Dat er veel onduidelijkheid is over waar wel en waar niet te vissen is al jaaaaren zo. Bij die kleine stuw staat wel een bord, maar geldt dat voor het hele stuk of alleen voor die stuw..? Eerder reed er regelmatig politie om te controleren, maar of dat nog zo is weet ik niet. Het stuk achter de Archemerbrug is iig niet toegankelijk voor publiek en is vissen dus (helaas!) niet toegestaan. Hoe het is voor het stuk tussen Archem en Hancate weet ik niet, maar dat ziet er nog leeg en kaal uit.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Ochi

#9
Heb er verleden jaar in het voorjaar regelmatig gevist en toen stond er geen bord.
Wel bij de oude stuw die niet meer ingebruik is.
Misschien dat ze het bord verplaatst hebben, jammer was een heel leuke plek om s' avonds een uurtje te vissen.

Wilco

De afgelopen 2 jaar zijn we elk voorjaar met de kano vanaf Hankate afgezakt tot Archem en je mag daar vissen vanuit de kano omdat we dan geen last hebben van een looprecht. Dus hoe het zit met de visserij vanaf de kant geen flauw idee.

Plantje

Stukje van Natuurmonumenten zeker? Die zouden het liefste foto's van de natuur maken en dan een hek er omheen. Dan kan het gewone volk de foto's nog bekijken als ze van de natuur willen genieten.

pepertje

we hebben dit voorjaar een waarschuwing gehad van de boswachter, lopen in gesloten gebied.
500mtr terug was de boa aan het schrijven, gelukkig hadden we de hengels niet voorzien van vlieg en de lijn helemaal op de reel.
de vader van mijn kameraad heeft een bon gehad.
vliegvissen is mooi en leuk iedereen doet het op zijn manier.
vissen is leuk maar moet geen verplichting worden ;)

smokey89

Hmm lastig! Ga de gok maar niet wagen dan. Kan het geld beter in de hobby steken   ;) zal er eens achteraan bellen als ik tijd en zin heb ;)