Weer wat zooi gehaald...

Started by Willem, January 16, 2013, 21:24:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Willem

Vanmorgen ben ik weer met de trein (=altijd leuk als er sneeuw ligt) naar Edwin geweest in Zwolle. Tijdje staan kletsen en weer de nodige spullen gekocht, met een fijne korting en een gratis petje  ;D Goeie vent die Edwin!



Daarna thuis maar wat gaan binden, lekker op een rustig tempo, geen haast erbij  ;D

Als eerste maakte ik dit monster, met twee haken en alle ruimte om te bewegen, net een slang dus, 22cm lang, bestaande uit zonkers en flash. Ik denk dat ik een voerboot (voor het kerpelvissen) ga kopen om die streamer uit te varen.


Daarna nog deze erbij gebonden, die wat makkelijker te werpen is, maar nog wel 19cm lang.


Op naar meer!

Willem

Canadian_Streamdance

Mooie Vliegen Willem!!  8) die zien er strak uit!
die EP bind lekker weg he!! leuk spul!

Gerrit72


::goodjob::  Strak bindwerk Willem! Echt mooi.


En korting en een gratis pet, dan vind ik iemand ook al snel een 'fijne vent' ;D
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Willem

Hahaha  ;D

Naja hij heeft me een hoop uitleg gegeven over van alles en nog wat, en gewoon leuk om een beetje te kletsen altijd. Was er een paar weken terug ook al ff langs geweest, haha.

Willem

Deze er ook nog even bij gemaakt, 19cm weer, onder wit en boven Tan.

Rossie69

Dan heb je vast ook wel een knup demo gehad.

Maar mooie streamers en lekker voer.


Willem

Nee, geen demo. Edwin was te druk met garnaaltjes binden voor een klant, dus had ie ff geen tijd voor. Maar was ook niet echt nodig dacht ik  :D

Rossie69


Willem

Thanks!

Nog een paar erbij gemaakt.. de paarse is met H2O in plaats van EP. Is wat harder, en klit veel minder. Het bind ook wel fijn, maar het is wat gladder, wat meer richting bucktail.


Koen

Ben je niet bang voor staartbijters zo?

Trouwens, kun je die H2O nog es laten zien? heb ook wat van dat spul gewonnen op de binddag, ben benieuwd wat je er mee gemaakt hebt.

Willem

Staarthappers valt wel mee, heb de ervaring dat ze die dingen compleet naar binnen zuigen, zelfs de kleintjes.

Deze twee kleintjes ook nog gemaakt:


Momentje Koen, ik ga even een foto maken.

Koen

Cool, thx :)

Die kleintjes zien der leuk uit!

Willem



Het is wel m'n eerste met H2O dus kan altijd beter. De SF Blend had edwin niet toen (ik weet niet welke versie jij hebt), maar de flash van EP kan je ook prima hierin verwerken.

Jesse


Gerrit72


Willem strak gebonden, allemaal mooi!

::goodjob::

Leuk die kleintjes die haaks op de haak staan :)
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Willem

Nog een paar kleintjes erbij gemaakt...


R.S.N Flyfisher


Rossie69

 ::delete::

hou is op zeg ;)


Willem

Omdat je het zo aardig vraagt dan  ;D


Sieger

#19
Die zijn ook mooi Willem... maak eens een SVS-je als je wilt.... Op een of andere manier krijg ik ze alleen maar in maatje xxl en zo mooi slank als jij vind ik lastig....

Dus als je wat tips hebt graag.... (bv hoeveel strengen boven/onder etc....)

::goodjob::



Edit: heb net je filmpje op Youtube bekeken. Maak je ze nog steeds op de zelfde manier?


Sieger

gbrinks

graag svs voor die kleintjes :D

mooie streamers!!

Willem

Jup, ik bind ze nog steeds ongeveer op dezelfde manier, alleen knip ik ze ietsje anders, maar dat scheelt niet veel.


http://www.youtube.com/watch?v=3WUi3d-72cc

Ik zal binnenkort even een SVS maken met foto's.

Willem

Had vanmorgen wat nieuwe kleurtjes EP binnen, waaronder geel. Heb meteen deze 2 Mahi mahiĀ“s gemaakt, voor iemand anders.




Rossie69

mooi filmpie Willem.

alleen jammer van het knip gedeelte.

en heb je ook is geteld hoeveel plukjes je gebruikt ???

en een goed idee een stukkie ijzerdraad om een kuiltje te branden,voor het oog.

::goodjob::

Willem

Eigenlijk nooit het aantal plukjes geteld, ik kijk gewoon hoe ik uit kom, vaak heb ik materiaal over van een vorige vlieg, dat bewaar ik dan voor de volgende.

Wat ik trouwens nu doe om de haartjes weg te branden, ipv dat ijzerdraad pak ik een oude streamerhaak, die zet ik in een tang, verwarm het haakoog en smelt daarmee de haartjes weg. Vind ik nog fijner werken, maar vooral sneller.