Zelf geknoopte leaders zijn het beste !

Started by Waterhen Bloa, March 02, 2011, 13:18:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rossie69

gewoon die dikke stukken weg laten.

en heb je het echt nodig ? die geknupte dingen ?

goed voor de uitbater ja al die klossen nylon.




HappyFisherman

Quote from: hendri on April 10, 2011, 22:37:29
deden ze niet mooi overslaan dan bram? hoe had je je verloop van de leader gemaakt dan? de diktes enzo?

Ik had het voorbeeld aan het begin van dit topic gebruikt. Begonnen met 50cm 50/00 en elke x 5/00 lichter en 5 cm langer. De 50 en 45/00 heb ik er dus afgehaald om de leader een meter in te korten. Tip van de basis was 20/00 en daaraan 1-1,5 meter 16/00/ Het sloeg wel mooi over hoor, maar soms wil je te snel op lange lengte opnieuw ingooien en met wind tegen wil dat niet zo :D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

hendri

ok, dus je vond hem te lang om lekker mee te werpen. en als je dus stukken ipv 50 cm dan inkort naar 35 cm of zou je leader dan te stug worden?

HappyFisherman

Dat stugge valt nog wel mee vind ik, omdat je toch zo'n 2 meter dunner draad hebt op het eind. Maar ik ga niet lopen klooien met stukkies van 30-35cm. Dan laat ik liever die dikste 2 wel weg :D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

hendri

ok, duidelijk. zelf heb ik nog geen ervaring met die geknoopte leaders vandaar mijn vragen er over. ;)
ik gebruik altijd een getwijnd leadertje.

HappyFisherman

Is helemaal goed. Getwijnd spul ken ik dan weer niet...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

golddigger

Quote from: HappyFisherman on April 13, 2011, 08:39:29
Is helemaal goed. Getwijnd spul ken ik dan weer niet...
Volgende week ga ik er een aantal maken voor komend seizoen
Maak ik er ook wel een voor jou Bram
Leuk om eens te proberen toch?

HappyFisherman

Die wil ik wel eens uitproberen idd!

@Hendri, ik neem die klosjes wel ff mee naar de Tour de OV en dan kunnen we daar wel wat in elkaar knuppen. Kun je die eens uitproberen.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

hendri

zoals het nu lijkt ben ik daar niet bij bram, maar het aanbod is wel tof. spreken mekaar vast wel een keer ergens. ;)

peter

H3 je zou er wel bij zijn Hoezo nie ?????
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

hendri

nee hoor, ik had me nog niet opgegeven. ik had jouw gezegd misschien dat ik sochtens ff langs kom. ;)

peter

 ::blozen:: ::denken:: das waar was ik ff vergeten sorry hur
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

hendri


devliegvisser

Hebben jullie wel eens polyleaders gebruikt. Ik heb er een van Vision gekocht (Wel vrij prijzig) om te proberen en deze bevalt mij heel goed. Bijna geen kronkels na het afspoelen, strekt zich mooi en heel soepel. Ik heb er nu nog een paar van Airflo besteld en ga die ook eens proberen.

gr
devliegvisser

Rossie69

Neem aan dat deze niet geknoopt is toch ?
nee ken ze niet.
ach mag wel wat kosten,als ze dan ook maar naar behoren functioneren ;)

devliegvisser

Nee deze zijn niet geknoopt. Ik gebruikte normaal niet geknoopte nylon leaders of gevlochten  leaders. Opzich gemakkelijk alleen vaak veel kronkels en ze strekten ook niet altijd optimaal. Het materiaal van de polyleaders lijkt op nylon is echter veel soepeler en werpt veel gemakkelijker. Ik vindt ze zelfs fijner dan gevlochten leaders. Ik weet nog niet hoe lang ze goed blijven.

golddigger

zondag tijdens de wedstrijd snel een leadertje geknoopt
Stukkie 22, stukkie 18 en een stukkie 16/100
bij elkaar ongeveer 2,5 meter
Werkte tot mijn verbazing best goed
Kon haakje 16 mooi gestrekt weg krijgen
De verplegersknoop hield het ook
2 forellen weten te landen op "de droge" :D

HappyFisherman

Ik heb ook altijd zo gevist. Een meter 18/00, een meter 16/00 en een meter 14/00. Werkt prima, maar volgens mij slaat een beter opgebouwde leader beter over.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

BV

@devliegvisser

Ik heb intermedium en zinkende polyleaders van Vision  met een slecht en oneffen nylon einde , en van Airflo met een bocht in het nylon die ik er niet uitkrijg.

Enkel die van Scierra was in perfecte staat toen ik hem uit het pakje haalde.

Als ik er nog koop wil ik ze in de winkel eerst eens uit het pakje halen , anders pas ik.
(Kan natuurlijk toeval zijn , maar toch)

gr