gratis vliegen voor beginner die ook naar de binddag komt in apeldoorn!

Started by merijn1982, January 11, 2015, 10:10:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

merijn1982

Ik heb me vliegendozen uitgedunt en daarbij een hoop vliegen eruit gelaten die ik niet meer gebruik. Ik val altijd terug op maar een paar patronen dus ik ga het wat anders doen.

zodoende heb ik ruim 100 vliegen waarmee prima gevist en gevangen kan worden die op zoek gaan naar een nieuwe eigenaar.
wil er graag een beginner mee helpen die nog niet zoveel vliegen heeft.

de eerste die zich on dit topic meld voor de vliegen krijgt ze
Voorwaarde is wel dat je aankomede zaterdag in apeldoorn nent zodat ik je ze kan geven!!

Doosje krijg je erbij:-)
Tight lines!!

Satch

Ik heb inmiddels wat bindmateriaal, maar nog niet zo veel vliegen. Daarom kom ik volgende week graag leren om meer vaardiger te worden. Soms 15min over 1 vlieg is wat traag... Blijft priegelwerk en de keuze van materialen is onbeperkt.
Wat betreft veel soorten vliegen op zak hebben, van mijn gezelschap (oom, vader + tweelingbroer) was ik vorig jaar de enige die experimenteerde. Heb gemerkt dat je toch vaak wat extra moeite moet doen aan de waterkant met je leader en tippit wil het kunstaas tot zijn recht komen. Dat gaat af van de vaak kostbare vis uurtjes, maar het verbreed dan wel je wapenarsenaal als beginner zullen we maar zeggen  :D

Concreet ben ik op zoek naar wat nimfen/streamers voor de NL polder en tungsten voor een onbekende bergrivier in Italiƫ komende mei. Mocht er wat van bij zitten houd ik me aanbevolen. Of ik 'vis' die paar exemplaren er uit.
Lijkt me leuk om dan van mijn ervaringen hier zo nu en dan wat te posten. Dan heeft de rest er ook nog indirect leesplezier van.

merijn1982

Satch dan krijg jij ze! Mocht je ze niet allemaal willen moet je maar kijken wat je er verder mee doet:-)
Tight lines!!

Satch

Alvast bedankt!
Ik ga je die dag dan wel wat 'lastig' vallen met Willem Wever achtige vragen wat er allemaal in de bakjes zit.
Ik hoef zoals gezegd niet perse alles mee naar huis te nemen. Misschien komt het doosje volgend jaar weer terug. Dan mag een andere rookie er mee jagen ;)

grt Johannes

merijn1982

Tight lines!!