less is more!

Started by merijn1982, January 10, 2015, 12:08:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

merijn1982

Zoals zovelen van jullie heb ook ik dozen vol vliegen. Paar doosjes met streamers. Paar doosjes voor de voorn. Twee doosjes met karpervliegen enz. Enz. Kortom: we sjouwen een hoop mee. Een hoop teveel ook want je kan maar met 1 soms 2 vliegen tegelijk vissen.
Ik merk ook dat ik altijd naar bepaalde vliegen grijp ( wat jullie ook doen zo te lezen in de topics over de beste vlieg of als je maar 1 vlieg mocht kiezen ) er zijn grofweg maar een handje vol patronen waarmee ik vis en vang. De rest is puur opvullen van de doos of extra last in je tas of vest.

laats heb ik al grote opruiming gemaakt met mijn snoekstreamers want daarvan had ik er ook teveel. Ik sleepte met soms wel drie grote dozen langs het water om elke keer hetzelfde aan me lijn te hangen..

Ik ga dit nu maar eens met alle andere vliegen ook doen. De vangers blijven en zal ik in meerdere maten maken/ houden en de rest gaat er uit! Sommige vliegen zal ik hergebruiken om de haak. Anderen niet...

Ik zal eens kijken wat er overblijft. Dit mag naar een beginner hier op het forum die ook naar de binddag komt. Zodat ik het je daar kan geven. Wie het eerst maalt....
Tight lines!!

Plantje

Goeie actie Merijn! Ik heb er ook wel eens over gedacht om samen met iemand te gaan vissen en zo wat vliegen die ik nooit gebruik af te geven. Maar dat werkt niet, want als ik samen met iemand ga vissen geef ik diegene ook de vliegen waar ik zelf het meeste vertrouwen in heb.

merijn1982

Haha!! Grap is wel dat de rest vaak ook gewoon vangers zijn maar ik grijp elke keer naar hetzelfde... en ik wil eigenlijk ook de keuze niet meer hoeven maken. Net als met me bindmateriaal. Ik wil gewoon bepaalde vliegen kunnen maken en klaar. En als ik bind wat series draaien en weer vissen!
Tight lines!!

Plantje

Ik zeg ook niet dat ik dan enkel afgeef wat het beste vangt, maar dat waar ik het meeste vertrouwen in heb. Heel veel andere vliegen in de doos zullen ook prima vangen (mits door een vakkundige vliegvisser gevist). Maar als ik dan eens ga vissen bind ik er toch altijd hetzelfde aan :)

merijn1982



dit is het geworden. Ruim 100 vliegen. Streamertjes buzzers nimfen en natte vliegen. Had ook nog ergens dit bakje die krijg je er bij!

Dus voor de beginner die naar de forumdag komt in apeldoorn. Wie het eerst hier meld krijgt ze dan van mij
Tight lines!!

peter

Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

Plantje

Dubbele vliegen verdelen over verschillende mensen, kunnen ze in een wedstrijd laten zien wie het beste vangt met vliegen waar jij geen vertrouwen in hebt.  :-X

merijn1982

Jij bent geen beginner peter! Jij bent te lui om te binden:-)

Bedoel iemand die net begint met vliegvissen en dus amper vliegen heeft
Tight lines!!

Arno

dan roep ik ook maar niks.

Gr Arno

peter

hee topper ben nie lui ,begin er gewoon niet aan net zo als arno ,dusssss
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

merijn1982

Haha. Je ziet de smiley wel staan he??! Maar jij hebt inmiddels al wel een partij vliegen. Wil graag echt een beginner helpen! Zal er wel ff een nieuw topic voor aanmaken. Want is hier misschien niet zo duidelijk.

Tight lines!!

merijn1982

Hier mag eens slotje op
Tight lines!!

Plantje

Och, als er gratis spul te halen is weten mensen meestal de weg wel te vinden.

Dit topic mag op slot als je per sé wil, maar van mij hoeft het niet. Los van het afgeven van wat je over hebt stel je op zich nog wel een ander interessant punt ter discussie: Hoeveel verschillende vliegen neem je mee naar de waterkant?

merijn1982

Ok, dan hoeft ie niet op slot. Was meer omdat ik een ander topic had geopend voor het weggeven. Wil het forum niet ' vervuilen ' :-)

Maar idd die vraag zit er zeker bij. Maar is weinig respons op. Ben wel benieuwd hoe de rest dat heeft....
Tight lines!!

FSCHAMP

Ik neem zeer veel vliegen mee en je vist inderdaad meestal met de zelfde vliegen  ;D, maar in mijn 34 jaar vliegvissen hebben een aantal patronen best mijn visdag al meermaals gered.  :)  Ik heb altijd wel een aantal dozen, die gewoon in de wagen blijven en soms wordt er 's middags toch wel een of ander patroontje uit boven gehaald, die dan mijn visdag redden.  :D
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>