Mooie film - chili

Started by Kruijff, January 31, 2014, 13:29:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kruijff

Zojuist deze bekeken, zeer de moeite waard!

http://www.patagonian-basecamp.com/documentary

Veel kijkplezier :)
Gr Ed

Nol78

Hartelijk dank voor het delen, ga ik vanavond even lekker voor zitten

Heintje Davids

Mooie impressie van de visserij daar.
Machtig mooi en de Nederlandse eigenaar is een voorbeeld van Balkenende's VOC handelsmentaliteit met het opzetten van zo'n mooi vliegvisgebeuren. Heb nog even naar de prijzen gekeken en die liegen er ook niet om: bijna 5500 dollar voor 6 dagen vissen en daar komt je reis naar en van Chili, van tussen de 1600 en 1800 euro, nog bij. Alles bij elkaar, incl tips voor de gidsen kost 6 dagen vissen je dus ruim 6000 euro. Maar dan heb je wel wat, hoewel ik eigenlijk wel zeker weet dat het vangen van die 40+ forel op bijvoorbeeld een Kyll veel moeilijker is dan een 60+ forel daar. Prachtige bestemming voor een once in a lifetime ervaring, hoewel de avontuurlijke wijze waarop bijvoorbeeld een Gerlof vd Berg zijn Patagonia reizen uitvoert mij persoonlijk een stuk meer aanspreekt.

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

FSCHAMP

Quote from: Heintje Davids on January 31, 2014, 15:22:13
Mooie impressie van de visserij daar.
Machtig mooi en de Nederlandse eigenaar is een voorbeeld van Balkenende's VOC handelsmentaliteit met het opzetten van zo'n mooi vliegvisgebeuren. Heb nog even naar de prijzen gekeken en die liegen er ook niet om: bijna 5500 dollar voor 6 dagen vissen en daar komt je reis naar en van Chili, van tussen de 1600 en 1800 euro, nog bij. Alles bij elkaar, incl tips voor de gidsen kost 6 dagen vissen je dus ruim 6000 euro. Maar dan heb je wel wat, hoewel ik eigenlijk wel zeker weet dat het vangen van die 40+ forel op bijvoorbeeld een Kyll veel moeilijker is dan een 60+ forel daar. Prachtige bestemming voor een once in a lifetime ervaring, hoewel de avontuurlijke wijze waarop bijvoorbeeld een Gerlof vd Berg zijn Patagonia reizen uitvoert mij persoonlijk een stuk meer aanspreekt.

::agree::  ik ben een DIY guy en vang liever een 45+ of 50+ en heb er veel meer genot van en voor veel minder geld (Yellowstone & Montana 2 keer gedaan voor zo'n 2000 euro alles in. Wel steeds met 3 of 4 personen en 16 dagen ivp 6 dagen en een mobielhome ipv een lodge).

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

RiverHunter

FSCHAMP, waar ben je geweest in Montana, black foot??

'' Eventually, all things merge into One, and A River was cut by the world's great flood and runs over rocks from the basement of time. Some of the rocks are timeless raindrops. Under the rocks are the words and some of the words are theirs.

I am hauted by waters.'' -Norman Maclean-

FSCHAMP

Neen, ik heb de Madison afgevist over een heel stuk, één keer in tijdens de hatch van de Salmon fly (eind juni-begin juli in 2010) en één keer eind augustus begin September in 2006.

Geweldige rivier op sommige plaatsen meer dan 100 meter breed. Dagen gehad van 100 vissen, Mountain Whitefish van 60 tot bijna 70 cm en regenbogen/bruine forel van 40-60 cm en regelmatig lijnbreuk 21/00 waarbij de vissen stroomafgingen en dan terug stroomop en je had leaderbreuk zonder dat je iets deed gewoon door de druk van het water.  Als we dikker visten kregen we geen beten meer.

Maar we zijn off-topic aan het gaan.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>