welke vise gebruik je

Started by jelle, January 01, 2013, 22:57:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fly only

#25
Regal vise
Het vliegvissen, wil ik niet missen.

mertens63



Prima vise, ben er zeer tevreden over.

Jan Bruins

Ik gebruik (al weer 2 jaar) de Snowbee Waldron.



Daarvoor een Dyna King Kingfisher die ik nog steeds gebruik voor op reis.

En ik ben begonnen op een imitatie Regal.
I don't drink water, fish f*ck in it...

wouter veuger

ik heb een imi regal, ik bind hier mn snoekstreamers op, aan kleine droge vliegjes en nimfjes heb ik me nog niet gewaagd.die koop ik bij AM of muddler.

wellicht dat ik me in de komende jaren daar ook op ga storten.

jelle

Quote from: harlin on January 01, 2013, 23:37:09





Dit was
de  1ste
waar Lin
op begon
te binden,

ik heb
de bek
vernageld
voor d'r
  met
streamers
er op te
  binden.
       :-[
[hs width=300 height=300]http://www.leroyflytying.com/store/images/DanviseBase.JPG[/hs]



Ik bind alles (#24 tot 8/0) ,op de danvise maar heb geen problemen met de kleine vliegjes
hoe kan hij bij jou stuk zijn gegaan??
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

harlin

goed lezen, oorzaak staat naast de foto
bek te strak aanspannen ?
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Arjan Maat

Gelukkig kan ik meer "vissen" dan binden, bij mij voldoet mijn danvise al jaren. Mijn collega Kaj heeft de verlengstukken normaal op voorraad.

TL Arjan Maat

Patrick(WF)

Ik ben beginnen te binden op de Danvise met verlengarm en extra geharde bek
van een of ander apart staal die ik jaren terug eens voor de kerst gekregen heb van t
vrouwtje. En de dame bind haar deel van d'r vliegen op een Montana Mongoose vise.
Al moet ik wel eerlijk zeggen dat ik die ondertussen meer gebruik als m'n Danvise  ::blozen:: .
Als ik überhaupt aan binden toe kom.  :-\
Groet Patrick

erikdenoorman

Dynaking. Ik kan er mee lezen en schrijven. Bovendien een schier onverwoestbare kop!



Gert

Ik heb ook een Dyna-King, de Barracuda Indexer.
En ook dat setje van C&F Design wat Rob van H. laat zien ergens hierboven. Maar die van mij heeft een volledige bodemplaat, net zo groot als de binnenkant van de box. Zou dat een ouder of juist nieuwer model zijn?

Groet,
Gert

Inderk

"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Huib

ik heb heellang een imitatie regal gebruikt, nu over op een stonfo en ben er zeer te spreken over! bij mn bindmaatjes staat ook 2 petit jean klemmen, 1 maal de oude reisversie (had ik voor hem geregeld via marktplaats, nu nog jaloers) en eenmaal het nieuwe model; vindt ze toch wel erg mooi hoor en makkelijk te gebruiken. beetje aan de prijs voorlopig

mn stonfo wel verbeterd met een langere steel, ik bind graag wat hoger van de tafel verwijderd. de voet is daardoor minder stabiel en gebruik dan weer vaker de tafel klem. heeft iemand misschien een goede zware voet over?

FSCHAMP

Ik heb twee HMH Spartan vices met verschillende jaws, nadat ik een goedkope vice en een John Hook vice versleten te hebben.  Ik bind nl. al 32 jaar vliegen. De ene spartan staat vast op mijn bindtafel en de andere dient om op beurzen te binden of gaat mee op reis.

http://www.hmhvises.com/spartan.htm

Een dijk van een vice en levenslang garantie op deze vice en op de bijbehorende jaws.  Ik heb ook de HMH Tube Vise Converter om tubeflies te maken.

Grts,

Gino V.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>