Nahe bij Enzweiler en Idar-Oberstein

Started by Twan, May 02, 2016, 14:51:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Twan

Aankomend hemelvaartsweekend zitten we in het roompot park vakantiepark Roompot Hambachtal in duitsland.

Ik kan het niet laten om niet de vliegvishengel mee te nemen. Zeker niet nu ik deze site heb gezien.
http://www.vds-1958.de. Vlakbij stroomt dus de Nahe waarbij er een stuk van 7,5 km is bij Enzweiler en Idar-Oberstein.

Er zijn dagvergunningen beschikbaar voor € 25,-  per dag.

Heeft iemand hier ervaringen mee op dit stuk of op deze rivier?

Twan

Blijkbaar niemand hier ervaringen of op tijd kunnen reageren haha, mee dus post ik mijn ervaringen.

Mooi stuk/omgeving. Ik geloof alleen niet dat de lengte 7,5 km is, ik vermoed kleiner, maar dit weet ik niet zeker.

Ik denk niet dat het bestand heel erg groot is. 1 keer activiteit gezien op het water, ondanks dat er redelijk veel insecten op het water zaten.
Ik heb 3 bruine forellen gevangen van ongeveer 35 cm in 2,5 uurtjes tijd. Wel zeer diep. Een paar mooi barbelen gezien, maar die kreeg ik niet te pakken helaas. Ik heb lang niet alles kunnen bevissen i.v.m. de beperkte tijd, omdat ik er met familie een weekendje weg was.

Dag vergunningen vrij prijzig a 25 per dag. Vergunningen kunnen gekocht worden bij, Heckmann Angelgeschäft.
Adres: Zwischen Wasser 5, 55743 Idar-Oberstein, Duitsland.

Dus als iemand er een keer wilt gaan vissen, het is wel de moeite waard vind ik!

Twan

Nog 1 foto van een forelletje.

gijsie20

Ziet er prachtig uit in ieder geval! Bedankt voor het delen.

jo flyfishing

"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain