Weer naar Noorwegen

Started by Willem, March 15, 2013, 00:03:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Willem

Hoi allemaal,

Begin mei ga ik samen met een maatje een weekje naar Noorwegen. Hij gaat twee weken, dus ik vlieg na een week weer terug naar Nederland, heb maar 1 weekje vakantie. Dat vliegticket is al geboekt.

We gaan met de boot vanaf Denemarken naar Kristiansand, en vanaf daar is het plan om de Otra nabij Evje te bevissen. Ik heb er twee jaar geleden gevist en toen erg veel kleine forel kunnen vangen op alle mogelijke manieren, van droge vliegen tot streamertjes.

Ik weet dat begin mei echt heel erg vroeg in het seizoen is voor daar. We gaan er maar vanuit dat we niet veel spectaculairs gaan beleven, omdat ik niet erg goede verhalen hoor over het vissen zo vroeg in het seizoen. Tenzij het voorjaar vroeg valt, dan zouden we er al op forel kunnen vissen, heb ik gehoord.

Nu de vraag natuurlijk. Stel dat we pech hebben, en we zijn gewoon te vroeg in het seizoen, wat is er dan te beleven? Is de Otra dan helemaal niet te bevissen? We gaan waarschijnlijk aan het grote meer waar de Otra doorheen stroomt staan, bij Hornes. Valt daar dan niks te vangen? En die kleinere riviertjes daar in de buurt, valt daar dan ook helemaal niks te beleven of is er altijd wel wat te vangen?

Verder vroeg ik me het een en ander af over de zeevisserij daar, nabij Kristiansand. Ik had van Erik al wat gehoord, maar misschien zijn er meer mensen met ervaring daar? Zeeforelmogelijkheden eventueel? En de kabeljauw, pollak en koolvis is natuurlijk super gaaf. Ik hoor het wel.

We gaan uit van sneeuwbuien en dergelijke, je weet nooit, dus qua kleding en dergelijke zullen we ons goed voorbereiden.

Alle info is welkom, bedankt alvast!  ;)

Willem

Willem


johannes

heb je vraag gemist

echt konkrete antwoorden kan ik je niet geven omdat ik dat gebied niet ken. maar begin mei moet er wel wat op het zoete te vangen zijn zodra het ijs weg is kun je er vis vangen is mijn ervaring zoek de langzaam stromende/stilstaande delen op en de ondiepte in de meren die warmen het snelst op.

kristiansand staat niet echt bekend om z'n dikke polak,koolvis of kabeljouw maar zeeforel is er wel genoeg van als ik de vangstberichten van die regio lees.
zoek lekker ondiepte en rustig aflopende stukken op. eerst snel met een glaslijn en een visimmi in een hoog tempo de boel afvissen daarna lekker met een garnaal langs de bodem.

zoek de stijlere rotswanden op voor polak en de harde stroom voor koolvis. zinklijn lekker laten afzinken en rustig binnenvissen. vis ook eens snachts door wil nog wel eens verrassend zijn.

veel meer kan ik je niet helpen.

Willem

Ah oké, thanks voor de info, kan ik wel wat mee! ;D

Gerrit72



Veel succes met de voorbereiding!

En we verwachten natuurlijk wel weer zo'n mooi verslag van je...
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Willem

Haha verslag kan je op rekenen ja  ;)