DAM Hydroforce waadschoenen

Started by Bone F, August 31, 2012, 22:01:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bone F

Heeft er al iemand ervaring met deze waadschoenen. DAM lijkt mij een degelijk hengelsportmerk en de schoenen zien er prima uit voor een mooie prijs.

Useless

Ik ken de door jou genoemde waadschoenen niet maar heb in de loop van vele vliegvisjaren veel waadschoenen gehad en dus ervaring opgedaan. Ben er bijvoorbeeld achter dat de prijs van een waadschoen nauwelijks invloed heeft op de duurzaamheid. Goedkope schoenen gingen niet korter mee dan hele dure. Wel zat er veel verschil in loop/draagcomfort. Je moet je alleen afvragen of het meer loopcomfort opweegt tegen de meerprijs die je daarvoor moet betalen. Comfortabele schoenen kosten meestal ruim €100 meer. Daarnaast zit er wel wat verschil in de zool. Vilt werkt bijvoorbeeld goed bij stenen met veel algen maar is vaak spekglad wanneer je een stijl met gras begroeid hellinkje afmoet. Rubberen zolen werken daar weer goed op maar hebben veel minder grip tijdens het waden tenzij je vibramzolen hebt. Alleen zijn die weer schreeuwend duur en onder de €120 nauwelijks vindbaar.
Kortom, het is maar net wat je er voor over hebt en ook afhankelijk van hoe vaak je ze denkt te gebruiken.
Veel vliegvissers gaan hooguit 1x per jaar een lang weekend naar een Duits riviertje en een paar keer per jaar naar het OVM en dan zou ik persoonlijk kiezen voor een paar goedkope schoenen tenzij je de pecunia's makkelijk kunt missen. Zelf gebruik ik mijn waadschoenen zo'n week of 10 per jaar heel intensief en stel daarbij wat hogere eisen maar uiteindelijk blijft een waadschoen een persoonlijke keuze.

Patrick(WF)

Heb toevallig gisteravond ook nieuwe waadschoenen aangeschaft.
Bij de oude waren de viltzolen los gegaan en was ik gelijk een 12 tal
studs verloren. Heb gekozen voor Vilt zool omdat ik ze toch alleen
gebruik op zee of in de rivier in Denemarken of Luxemburg.
Studs zitten er niet meer in (waren wel handig op de steile grashelling)
maar maken onder water ook een behoorlijk kabaal op de stenen.
Heb zelf gekozen voor de Vision Hopper. kosten 89 EU en zitten goed
en lopen lekker (persoonlijk) Zou alleen de schoenen wel in de hengelsportzaak
kopen waar je ze kan passen er mee kan lopen en advies kan krijgen
over de desbetreffende zolen (voors en tegens).
Succes en veel plezier van je aankoop.
Groet Patrick

Bone F

Vandaag mijn DAM waadschoenen ontvangen. Zien er zo op het oog goed uit, lekker licht en volgens mij is met de rubberen zool ook niks mis. De praktijk, over 14 dagen Funen, zal leren of dit een goede keus was, dat gaan jullie lezen.

grtn,

Frans

[attachment deleted by admin]

Nigel

Hey BoneF. hoe bevielen die waadschoenen van Dam? Ik koop binnenkort ook nieuwe. hoor t graag!

Bone F

Ik draag ze nu dus bijna 5 jaar en hoewel ze aardig gebruikssporen hebben zijn ze nog steeds prima. Het reserve paar, die ik meteen als je weet maar nooit, had aangeschaft staan nog steeds nieuw op de plank en daar blijven voorlopig nog wel. Dus ik zou zeggen doen en dat je er maar net zoveel plezier aan zult beleven als ik.
Grtn Frans

MarcelN

En plezier had je ermee gisteren ;) kom je van de week nog vissen?

Nigel

Ideaal Frans! Scheelt een hoop geld met anderen merken!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

JurjenF

Tja, vakantie en geen i-net....Beetje een nabrander dus. Ik heb al enkele jaren zowel de 'ademende' waadbroek als de bijpassende schoenen van DAM. Ben er super tevreden over. Veel voor weinig zeg maar. Alleen dat 'ademende' is wel erg beperkt hoor. Maar dat zal bij dure merken ook wel zo zijn. Het blijft waterdichte kunststof natuurlijk.
Fishing is cheaper than therapy