Intermediate,sinkt tip of full sinking lijn?

Started by Jaspero, September 28, 2012, 13:13:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jaspero

Beste collega's

Ik ben aan het kijken bij de site sponsor AM voor een nieuwe lijn om te baars te belangen. Een drijvende lijn werkt niet goed wanneer ze wat dieper zitten.
Dus wat adviseren jullie een Intermediate lijn, sinktip of een full sinker.

thanks!

Jasper

vliegvisgek

zinklijn gooit wel voor beginners lastiger dus mocht je goed gooien sink en anders een tip of inter lijn
dus kijk zelf wat je kwaliteiten zijn en koop de lijn die bij je past als je alles onder controle hebt
moet je gewoon alle soorten hebben dus zink ,interm,glaslijn enz succes ;)

A{b}r{a}xa{s}

Hoeveel is 'wat dieper' ?
Denk dat je het moet laten afhangen van de diepte,  het water, waar je gaat vissen.

Jaspero

Water moet je denken aan de amstel of de grensmaas. De diepte zal ongeveer op 2-3 meter liggen denk ik.
De intermediate lijn zink met 1 inch per seconde, dat is relatief nog steeds langzaam. Maar daardoor wel beter om op een bepaalde diepte te vissen denk ik?
Zinklijn klinkt zo rigoureus, er zijn natuurlijk wel Di3-7 lijnen waar wat verschil inzit in sinkrate, maar het is een probeersel en die lijnen daarom te duur.
Het werpen is geen probleem.

Sieger

Je kunt ook 10 of 12 voets polyleaders gebruiken Jasper... Heb je in verschillende zink-types en zijn snel te wisselen.
Ik heb ze voor het Zalmvissen... Voor andere vis zal het ook prima te gebruiken zijn. Ik heb die van Airflo.... Bevallen prima....


Sieger

Jaspero

Zal eens opzoek gaan naar die Airflo polyleaders. Vergeet die mogelijkheid steeds :) Thanks Sieger.

j.klopper

A en M heeft een #4 zinklijn in het assortiment zitten,zinksnelheid 5 inch per seconde.
Werkte vanavond prima in de haven die hier een meter of 3 diep is.
Aantal baarzen en zelfs 3 windes vlak langs de bodem.
Zelfs als je snel vist ,en dat moest vandaag,
blijft ie lekker diep .
Gooit gewoon  goed en kost slechts 12\13 euro of zo.