(zalm)rivier 't Mun

Started by kees, February 16, 2015, 11:04:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kees

Heeft iemand een idee hoe het is gesteld met de (zalm)rivier op 't Mun
Zijn van zin er volgend weekend naar toe te gaan, maar is het de moeite waard om op de rivier te vissen of toch maar op vijver 3.
Heeft iemand ervaring de laatste tijd en eventuele tips?

vliegvisgek

nee al tijdje niet geweest maar catch and release is velen malen mooier op de kool of de berenkuil of ruigenhoek
dan het riviertje maar goed mijn mening he

Twan


kees

Vliegvisgek, ben met je eens dat er mooiere lokaties zijn, maar we willen ook een paar forelletjes vangen voor de rookoven.

Twan, ik heb deze topic gelezen maar de info is al 7 maanden oud, wellicht zijn er nieuwe ontwikkelingen/ervaringen.

vliegvisgek

tja dan in vijver 3 wel kleine vis iets dichterbij zit ook forel vijver waar je op alle vijvers mag met vlieghengel
wat je vangt mag je mee nemen bergharen of anders neeritter ook dichter bij waar nk was 2013

Twan

De rivier is catch and release en vijver 3 was een paar weken geleden erg kansloos.

vliegvisgek

klopt twan vijver 3 te smerig voor vlieg of wij kunnen niet forel vissen dat kan ook

kees

bedankt voor jullie reakties, nog maar eens nadenken over een alternatief.

hvbuel

Sterksel ? voor jou maar 25 Km verder volgens mij, sta je op De Ronde Bleek.

Twan

is voor de rookton, dus sterksel lijkt me niet zo'n beste optie.

En bergharen bij de forel? Nieuwe eigenaar en meer ruimte gemaakt voor de vliegvisser.

hvbuel

#10
De Ronde Bleek verkoopt ook gewoon zijn forellen hoor, althans zo staat het wel op de site :
http://derondebleek.nl/vliegvissen/mogelijkheden/visverkoop/

Als ik zelf ging forellen voor de BBQ reed ik naar Neeritter.
Daar kan je ook met de vliegenhengel terecht op vijver nummer 9
http://www.heioord.com/NewFiles/vijver9.html
Goed adres, mooie vijvers, meer dan primaplus kantine !
Maar ze zijn pas vanaf 1 Maart weer dagelijks open.

Twan

Quote from: hvbuel on February 18, 2015, 21:56:40
De Ronde Bleek verkoopt ook gewoon zijn forellen hoor, althans zo staat het wel op de site :
http://derondebleek.nl/vliegvissen/mogelijkheden/visverkoop/

Dit snap ik ook wel, maar dat wordt een dure hobby!!

vliegvisgek

zeker dure hobby heb menig x daar meer als 10 gevangen soms 2of3 maar vaak veel meer
nee dan beter de forel ja wat twan al aangeeft

kees

Toch effe....... heb zondag toch de reis naar Appeltern gemaakt en heb daar zeker geen spijt van.
's morgens vissen in vijver 3 was alleen een drama,
de vis zat allemaal bij elkaar in het midden van de vijver waar een groot aantal dobberaars elkaar het leven zuur maakte,
het voorste gedeelte van vijver waar we begonnen was vervuild, veel groen en eigenlijk niet te doen dus maar verhuist naar de achterzijde,
hier was het schoner maar ook hier was geen vis actief. Alle opties geprobeerd maar geen resultaten wel een paar voorzichtige aanbeten op een booby 1 visje weten te scoren maar dat gaf weinig voldoening, dus weg effe een broodje en op naar de rivier.
Daar gestart zoals gestopt met een booby en jawel hoor de derde worp..... KNAL..... shit ::zucht:: effe vergeten de tippet te vervangen, 
16/100 FC is toch wel te licht hier. Dus tippet verzwaard en een geweldige middag beleefd  ::top::.. in 3 uur tijd de nodige aanbeten en lossers maar toch 6 mooie regenbogen kunnen landen.
Het is dan wel geen stromende rivier, het is niet echt groot maar met een beperkt aantal vissers toch wel leuk. Ga zeker nog eens terug.

vliegvisgek

mooi toch en 3 is erg smerig ja zag het op aantal foto,s en leuk dat je toch hebt gevangen
maar als je echt sport wilt x kool of berenkuil gaan catch and release dan heb je echte sport als ze run nemen

Twan

Geen goede berichten uit Appeltern voor de vliegvissers. Onderstaand bericht heb ik zojuist ontvangen.

We hebben er onlangs een tiental graskarpers opgezet om het groen bij te houden, maar er zullen waarschijnlijk geen zalm(forellen) meer worden uitgezet. Ik verwacht dat de nieuwe beheerders er een witvisvijver van gaan maken. Hiervoor is veel meer belangstelling dan het aantal vliegvissers.

Dus na de Eemhof, Heihorsten gaat nu ook de vliegvisrivier verdwijnen voor de vliegvisser  ::meppen::


vliegvisgek

gaat om de euro,s en vond het ook niet wat vijver 7 was mooi daar vroeger maar dat slootje(riviertje) te klein man

Twan

Quote from: vliegvisgek on November 27, 2015, 18:05:37
gaat om de euro,s en vond het ook niet wat vijver 7 was mooi daar vroeger maar dat slootje(riviertje) te klein man

Ja mee eens. Maar wel mooie vissen. Bruine en saiblingen en regenbogen. Het is voor mij 5 km van mijn huis. Dus wel soms en mooi alternatief om soms een paar uurtjes te zwiepen. Toch ook soms op de droge vlieg wel leuke momenten gehad.

vliegvisgek

ja dan is al anders voor mij dik uur rijden en dan ga ik liever kool of berenkuil  ;) ;)